۰

تشکیل کارگروهی جدید برای اصلاح اساسنامه مشترک

در وزارت ورزش کارگروه جدیدی تشکیل شده و اصلاح اساسنامه مشترک را در دستور کار قرار داده این در حالی است که پیش از این IOC در خصوص این اساسنامه هشدار داده بود.
تشکیل کارگروهی جدید برای اصلاح اساسنامه مشترک
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،در سال 94 بود که کارگروهی وظیفه نوشتن اساسنامه مشترک برای فدراسیون ها را برعهده گرفت. اساسنامه‌ای که بعد از دو سال هیچ وقت به پای عمل نرسید و برای تصویب به دولت نرفت، اما نوشتن همین اساسنامه حاشیه هایی را به دنبال داشت که باعث شد کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در گفت وگویی تمام ایرادات را اعلام کند.
صحبت های هاشمی به همین جا خلاصه نشد و وی با ارسال نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در تاریخ 30 بهمن ماه 94 به برخی از بندهای این اساسنامه مشترک معترض بود و اعتقاد داشت قطعا کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز اعتراض خود را در این باره خواهد داشت.
در آن زمان نصرالله سجادی که ریاست کارگروه نوشتن اساسنامه را برعهده داشت نیز به این صحبتها واکنش نشان داد.
سجادی در این باره گفته بود: واقعا تعجب می کنم موضوعی که هنوز در هیچ مجمعی تصویب نشده است چگونه در رسانه مطرح می شود و یا از سوی برخی نهادها که خودشان در ورزش هستند به آن اعتراض می شود.
بعد از رسانه ای شدن صحبت های هاشمی در خصوص بندهای جنجالی اساسنامه مشترک برای فدراسیون‌ها، موضوع تا مدت ها (تا سال 96) مسکوت ماند، اما اخیراً شنیده شده کارگروهی جدید برای اصلاح و بررسی بیشتر روی این اساسنامه مشترک تشکیل شده که البته اعضای این کارگروه رسانه‌ای نشده اند، اما نکته اینجاست هر گونه اصلاح در اساسنامه فدراسیون های ملی طبق مقررات بین المللی (عمومی و تخصصی) در حوزه اختیارات فدراسیون ملی مربوطه است و هر گونه تغییر اساسنامه فدراسیون باید بلافاصله به فدراسیون بین المللی مربوطه جهت تصویب ارسال شود.
هر چند شنیده شده در این اساسنامه مشترک انعطاف بیشتری به چشم می خورد و روسای فدراسیون‌ها می‌توانند آنچه را که می‌خواهند در اساسنامه اعمال کنند، اما آنچه که نباید نادیده گرفت اینکه فعالیت فدراسیون‌های المپیکی با فدراسیون‌هایی که فقط جنبه ملی دارند (مانند پزشکی ورزشی) متفاوت است و نوشتن یک اساسنامه نمی‌تواند کمکی به فدراسیون‌ها بکند.
شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک هم در گفت‌وگویی که داشت تاکید کرده بود IOC اساسنامه مشترک را قبول ندارد.
حالا اینکه چطور شده دوباره کارگروهی اصلاح اساسنامه مشترک را در دستور کار قرار داده‌اند، جای سوال دارد. باید دید این وزارتخانه در زمان مسعود سلطانی‌فر چه برنامه‌ای برای فدراسیون‌ها و جلوگیری از تعلیق خواهد داشت؟
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 438072
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *