۰
رئیس دانشگاه پیام نور خاش:

آزادی بیان در دانشگاه‌ها یک اصل است

رئیس دانشگاه پیام نور خاش گفت: دانشجوی ما نباید تحت تأثیر القاعات مجازی قرار بگیرد و راه آن تحلیل درست مسائل و دیدن نقاط مثبت در کنار مشکلات است.
آزادی بیان در دانشگاه‌ها یک اصل است
محمود محمدی درگفتگو با خبرنگار تفتان ما، با تبریک بمناسبت روز دانشجو بیان کرد: ما امروز روحیه حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی را برای مبارزه با استکبار نیاز داریم لذا نگاه کنیم در کدام خط‌ایستاده‌ایم و خط مقدم استکبار ستیزی در جامعه‌ی ما ولایت فقیه است.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب درخصوص ایجاد کرسی آزاداندیشی به دانشگاه‌ها ماموریت دادند این کرسی‌ها ایجاد شده و در این کرسی‌ها موضوعات مختلف فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی مطرح می‌شوند و دانشجویان آزادانه نظر خود را بیان می‌کنند آزادی بیان در دانشگاه‌ها یک اصل است و طبق شعار انقلاب و جامعه ما استقلال ازادی جمهوری اسلامی، آزادی رکن اساسی نظام ماست.

وی اظهارکرد: رهبرمعظم انقلاب بحث جنبش نرم‌افزاری را مطرح کردند که این یکی از مباحث اصلی حضور فعال دانشجو در موضوعات مختلف خواهد بود.

محمدی افزود: در دانشگاه‌ها استادان و دانشجویان می‌توانند به مسئولین نمایندگان و سیاستگذاران نظام پیشنهاد و‌ایده بدهند و این از نشانه‌های وجود ازادی بیان در دانشگاه‌ها و حضور تأثیرگذار دانشجویان  نه تنها در جامعه بلکه با ارتباط درست می‌تواند در سطح بین‌المللی باشد.

وی اذعان کرد: مطالبه‌گری باید بر محور عقلانیت و معنویت باشد برخورد احساسی با مسائل مشکلی را حل نمی‌کند این مطالبه‌گری باید بر اساس نگاه درست دانش درست دیدن نقاط مثبت و تحلیل درست صورت گیرد.

وی بیان کرد: دانشجوی ما نباید تحت تأثیر القاعات مجازی قرار بگیرد و راه ان تحلیل درست مسائل و دیدن نقاط مثبت در کنار مشکلات است و متأسفانه یکی از مشکلاتی که امروز جامعه ما درگیر آن است نبود اگاهی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: روحیه انقلابی یعنی قبول کنیم  برای حل مشکلات جامعه به وحدت و انسجام نیاز داریم با داشتن روحیه انقلابی می‌توان مشکلات و مسائل موجود را جهادی‌وار حل کرد و در دانشگاه نیز این روحیه به شکل کمک‌رسانی به مناطق محروم فعالیت‌های جهادی فرهنگی است.

محمدی اظهار کرد: جامعه‌ایی پویا و زنده است که جوانان ان جامعه به آینده‌امید و دانشجویانش روحیه انقلابی داشته باشند، روحیه استکبارستیزی یعنی مرگ بر امریکا چرا که اکثر مشکلات نه تنها کشور بلکه منطقه بخاطر شیطنت‌های امریکاست و اعتراض دانشجویان به حضور معاون رئیس جمهور وقت امریکا در چنین روزی نشان از بینش انان درباره مسائل روز است و ما امروز روحیه حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی را برای مبارزه با استکبار نیاز داریم و نگاه کنیم در کدام خط‌ایستاده‌ایم و خط مقدم استکبار ستیزی در جامعه‌ی ما ولایت فقیه است خطی که شعارش استکبار ستیزی و مرگ بر امریکاست.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۱
کد مطلب: 453572
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *