۰
رئیس دانشکده صنعت و معدن:

تقویت‌ایمان و بصیرت سیاسی در کنار مجاهدت علمی رسالت همه‌ی دانشجویان است

رئیس دانشکده صنعت و معدن شهرستان خاش گفت: اصل آزادی بیان در چارچوب و شاکله دانشگاه و وزارت علوم قرار دارد و در همه ساختار‌ها موجود در دنیا آزادی در چارچوب‌هایی قرار دارد.
تقویت‌ایمان و بصیرت سیاسی در کنار مجاهدت علمی رسالت همه‌ی دانشجویان است
حسن صالح بمناسبت روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار تفتان ما ،عنوان کرد: در حال حاضر حدود۳. ۳ میلیون دانشجو با سلایق مختلف و درکنار هم در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کنار هم به گفتگو و تبادل نظر در زمینه‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و... می‌ پردازند.



رئیس دانشکده صنعت و معدن شهرستان خاش تصریح کرد: دانشگاه‌ها محل انسان‌سازی هستند و دانشجو باید در همه‌ی ابعاد رشد کند نباید صرفاً بعد علمی مورد توجه قرار گیرد بلکه باید شخصیت او شکل بگیرد و به اعتماد به نفس برسد همچنین دانشجو باید باید به لحاظ سیاسی نیز تکامل پیدا کند و برای جامعه دغدغه اجتماعی و مطالبه‌گری داشته باشد.

صالح اظهار کرد: دانشجو به عنوان قشر فرزانه و برگزیده باید از نیاز جامعه در همه ابعاد مطلع باشد و با شاخص‌هایی مانند برخورداری از روحیه دغدغه‌مندی و مطالبه‌گری ظرفیت گسترده‌ای برای نقش آفرینی در رفع مشکلات کشور داشته باشد در حال حاضر با شناسایی حلقه‌های مفقوده دانشگاه و صنعت توسعه زیر ساخت‌های علمی فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و توسعه مراکز و پارک‌های علم و فناوری روز به روز به تعالی دانشجویان و دانشگاه ورسیدن به اهداف طراحی شده نزدیک می‌شویم.

رئیس دانشکده صنعت و معدن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان ادامه داد: مقام معظم رهبری طبیعت دانشجو را مطالبه‌گری عنوان کرده و از دانشجویان خواسته از مسولان بخواهند کار جدی انجام دهند اصل مهم این است که باید دانشجویان مبانی اعتقادی خودشان را تقویت و مستحکم کنند بر این اساس انقلاب بر پایه آرمان‌ها و هنجار‌های اسلامی_ ایرانی حرکت دائمی به سمت اهداف عالی و تغییر ناپذیر خود دارد.

صالح بیان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌ها، آرمان‌ها و هنجار‌های اسلامی_ ایرانی دائماً درجهت اهداف عالی و تغییر ناپذیر خود حرکت می‌کند مبانی نظری گفتمان انقلابی‌گری بر پایه هستی‌شناسی سیاسی، معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، و روش‌شناسی اسلامی است که در همه شئون فردی، اجتماعی و سیاسی نمایان می‌گردد بر این اساس برای عمل در مسیر انقلاب در قدم نخست باید شاخص‌ها و معیار‌های انقلابی‌گری را به درستی بشناسیم تا چراغ راه حرکت در این صراط الهی باشد.

حسن صالح رئیس دانشکده صنعت و معدن شهرستان خاش اذعان کرد: واقعاً در عمل، قاطبه دانشجویان ما در خط مقدم استکبارستیزی قرار دارند، در مورد غزوه و اتفاقات ناگوار آن، دانشجویان ما این امر مهم رو به خوبی نشان دادند. باید قبول کنیم که جبهه استکبار و معاندین و بدخواهان این نظام با طراحی جنگ نرم و جنگ شناختی در صدد کاهش این روحیه در بین جوانان ما می‌باشند.


وی گفت: اما ما خوشبینیم که همه این تلاش‌ها بدون نتیجه خواهد بود و این انقلاب به مسیر خود توفنده‌تر ادامه خواهد داد مقایسه حال حاضر با دهه‌های قبل انقلاب و شرایط ما در منطقه و دنیا این رو به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای خبر/


 
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 453571
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *