۰
فعال اجتماعی سیاسی:

حجاب باطل‌کننده تلاش دویست‌ساله غرب

فعال اجتماعی سیاسی گفت: حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست؛ سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمّل کنند پس عصبانی می‌شوند
حجاب باطل‌کننده تلاش دویست‌ساله غرب
زهرا کریم کشته فعال اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، بیان کرد: حفظ حجاب و عفاف، موجب کینه‌ورزی دشمنانِ مستکبر و مفسد شده است: از اوّل انقلاب مسئلهٔ زن را مطرح می‌کردند؛ ادّعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی می‌خواهند حمایت کنند و مانند اینها. باز اخیراً هم به بهانهٔ حجاب و مانند اینها باز قضیهٔ زن را مطرح کردند و همان تلاش‌های در واقع ناکام را دوباره دارند تکرار می‌کنند.
کریم کشته افزود: همهٔ ناراحتی و عصبانیت دشمن و استکبار جهانی از مسئلهٔ زن و حجاب در ایران اسلامی به‌خاطر آن است که موفقیت‌های زن مسلمان ایرانی با حفظ عفت و حجاب در حقیقت باطل‌کنندهٔ یک زحمت و تلاش دویست سیصدسالهٔ غرب است؛ نمی‌توانند تحمّل کنند، عصبانی می‌شوند، خودشان را به درودیوار می‌زنند تا بتوانند یک کاری بکنند؛ آن وقت می‌چسبند به قضیهٔ حجاب، می‌چسبند به یک مورد و بنا می‌کنند تبلیغات کردن
این فعال اجتماعی مطرح کرد: اگر الزامی به حجاب در جوامع دینی مشاهده می‌شود، طبق فرامین الهی و برای حفظ منافع و مصالح عالی است؛ نه یک راهبُرد سیاسی موقت. حجاب از واجبات و مسلّمات، بلکه از ضروریّات دین اسلام است؛ دین انسان را ملزم به صیانت از گوهر حیا در پوشش، نگاه، گفتار، رفتار و آرایش می‌نماید. این وجوب دینی حجاب فرایندی منطبق با فطرت توحیدی و در راستای حفظ گوهر حیا است که در تمدن‌ها و ادیان پیشین نیز بدان پرداخته می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: بازشناسایی زنان به عفت و مصونیت از آزارها؛ حفظ مردان از شعله غریزه؛ مصونیت خانواده؛ کاهش فرزندان نامشروع؛ حفظ ارزش و احترام زن؛ استواری اجتماع و حفظ نیروی فعال و کم‌کردن هزینه اقتصادی و ایجاد آرامش روحی زنان و مردان و... از حکمت‌های وجوب دینی حجاب است. در کلام امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام هم آمده است که (نیکوترین پوشش دین حیا است)؛ «أَحْسَنُ مَلَابِسِ الدِّینِ الْحَیَاء» و همچنین حیا به‌قدری در مولفه‌های دینی اهمیت دارد که امام حسین (علیه‌السلام) بی‌حیایی را برابر با بی‌دینی دانسته، می‌فرماید: (آن که حیا ندارد؛ دین هم ندارد)؛ «لَا حَیَاءَ لِمَنْ لَا دِینَ لَه»
زهرا کریم کشته تصریح کرد: می‌توان از مثالی قابل‌درک استفاده کرد تصور کنید که در هوای گرم، از شما بخواهند پوشاک ویژه ضد حملات شیمیایی بپوشید و از ماسک فیلتردار نیز استفاده کنید. در این حالت، شرایط غیر قابل تحملی برای شما ایجاد می‌شود، چون زیرپوشش کامل لباس و ماسک شیمیایی، دچار مشکل گرمازدگی خواهید شد، اما اگر بدانید که حمله شیمیایی از سوی دشمن حتمی است، به‌خاطر جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نفوذ مواد شیمیایی به بدن و ریه‌ها، شرایط سخت را تحمل خواهید کرد تا زنده بمانید و دچار مرگ و سایر آسیب‌ها نشوید. با ذکر مثال فوق قصد داشتم بگویم اگر کسانی که به ناهنجاری‌های مربوط به پوشش و پوشاک روی می‌آورند، به‌درستی بدانند چه خطرات فردی و اجتماعی متوجه آنان است، هنجارها را خواهند پذیرفت.
وی در ادامه افزود: صهیونیسم جهانی عامل اصلی ترویج ناهنجاری‌ها در حوزه پوشش و پوشاک است؛ زیرا آن‌ها در نظر دارند با ترویج برهنگی و فساد، به اهداف شوم خود که استیلا و حاکمیت بر تمامی امور جهانی است، دست یابند و این در حالی است که با اندک مطالعه و پژوهش برخواهیم یافت خودشان در این زمینه، پوشش‌های مطابق هنجارهای دینی و مذهبی‌شان را به‌شدت رعایت می‌کنند.
وی در پاسخ به چرایی لزوم حجاب گفت: بحث حجاب یک بحث دینی است؛ دین با اندیشه و اعتقاد انسان‌ها سروکار دارد و با زور نمی‌توان در دل‌ها جایگزین کرد، بنابراین ابتدا باید تبیین و فرهنگ‌سازی شود و هر چه سرمایه‌گذاری برای تبیین صورت بگیرد، قطعاً جواب می‌دهد و مهم‌ترین جا برای این فعالیت، حوزه‌های علمیه و مربیان هستند. فعالیت فرهنگی کاری درازمدت است و باید با صبوری و حوصله انجام شود، در این صورت، هر فردی خودش حجاب را انتخاب می‌کند و خود مربی و مبلغ حجاب می‌شود.
وی در ادامه با تصریح جایگاه خانواده اذعان کرد: خانواده، یکی از ضروری‌ترین نهادهای اجتماعی یک جامعه انسانی است و ثبات و استحکام آن در استواری نهادهای دیگر جامعه مؤثر خواهد بود و بدون تردید، یکی از عوامل مهم در تشکیل و استحکام خانواده، رعایت حجاب و عفاف است و رعایت آن از سوی زنان، یکی از عوامل سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع و استواری خانواده است. 
این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: حجاب در خانواده نیاز است و از به‌هم‌خوردن پیوند زناشویی جلوگیری و جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب می‌کند؛ زیرا کاهش ازدواج و افزایش طلاق از آثار بی‌حجابی هستند. همچنین تکریم شوهر و عفت داشتن از جمله نقش‌های زن استحکام خانواده است و شخصیت، رفتار و اندیشه او، بی‌گمان در شکل‌گیری جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بنابراین حفظ حجاب و عفت برای ادامه زندگی سالم و استحکام خانواده، یکی از نیازهای ضروری است.
وی درباره چگونگی نشان‌دادن جایگاه درست حجاب در جامعه گفت: معرفی بانوان محجبه موفق باهدف الگوسازی در سطح جامعه و بین جوانان و نوجوانان با کمک رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه ملی. ترغیب و تشویق تولیدکنندگان و طراحان البسه و سایر محصولات مروج فرهنگ و عفاف. تقدیر از کارکنان زن محجبه و یا خانواده‌های محجبه کارکنان مرد دولت در هفته حجاب و عفاف اختصاص امتیازات ویژه به بانوان محجبه در تمام بخش‌ها و دستگاه‌ها.
انتهای خبر/
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب: 453797
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *