۰
مسئول جامعه زنان سپاه شهرستان خاش:

حجاب یک امانت الهی و تضمین‌کننده سلامت اخلاقی جامعه است  

مسئول جامعه زنان سپاه شهرستان خاش: گفت:حجاب یک امانت الهی و تضمین‌کننده سلامت اخلاقی جامعه و یک ضرورت برای ایجاد جامعه‌ای صالح است.  
حجاب یک امانت الهی و تضمین‌کننده سلامت اخلاقی جامعه است  
مطهره خمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، در خصوص اهمیت مسئله حجاب بیان کرد: حجاب یک امر فطری است و همه انسان‌ها حجاب دارند. حتی غربی‌ها هم عریان نیستند پس وقتی یک امر همه‌گیر است ریشه‌اش در فطرت انسان است.
 
مسئول جامعه زنان سپاه خاش افزود: سطح حجاب متناسب با سطح فرهنگ جامعه است. به طور مثال سطح حجاب در آمریکا متناسب با فرهنگش همان جاست و یا آن نوع لباس پوشیدن در هند نیز متناسب بافرهنگ هند است، در کشور ما نیز متناسب بافرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلامی سبک حجاب نیز متناسب است.
 
مطهره خمره عنوان کرد: باتوجه‌به اتفاقات اخیر کشور بحث حجاب دیگر یک مسئله فرهنگی نیست؛ بلکه دلایل سیاسی دارد و حجاب یک اصل اجتماعی است، فرد با اندیشه نمی‌تواند اثبات وجود کند سعی می‌کند با جسمش این کار را انجام دهد.
با اقداماتی چون برگزاری دوره‌های توجیهی عفاف و حجاب، تولید فیلم‌های کوتاه، کلیپ و موشن‌گرافی، مصاحبه‌های مستند در خصوص موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب در ساماندهی این بخش بسیار مؤثر باشد.
 
 وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در فرهنگ و باور جامعه، اذعان کرد: آسیب‌شناسی، اقناع‌سازی و پاسخگویی به شبهات حوزه عفاف و حجاب از نکات مهم و قابل‌توجه این مبحث است که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بازرسی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای حفظ حجاب و عفاف از اقداماتی است که باید به‌صورت مستمر و بدون وقفه انجام شود.
 
خمر تصریح کرد: مسئولان در همه قوا باید به این دو موضوع بیشتر توجه کنند؛ باید نسبت به وضعیت حجاب مسئولان حساس باشند و نگرانی متدینین که بجا هم هست، باید این نگرانی برطرف شود.
وی بیان کرد: حجاب یک امانت الهی و تضمین‌کننده سلامت اخلاقی جامعه و یک ضرورت برای ایجاد جامعه‌ای صالح است.
 
 وی در خصوص حجاب زن عنوان کرد: همان‌طور که در قرآن کریم حجاب به‌صورت مکرر مورد تأکید قرار گرفته است، در نگاه اسلامی نیز به‌عنوان حفظ ارزش برای زن از آن نام‌برده‌شده است. حجاب چیزی است که موجب حفظ ارزش زن شده و عدم جلوه‌گری زن، باعث آرامش شخص، خانواده و جامعه خواهد شد و صیانت از زن در مقابل نااهلان و عامل امنیت زن در جامعه خواهد بود.
 
مسئول جامعه زنان سپاه خاش با اشاره به اینکه در مسئله حجاب تشویق و ترغیب افراد آموزش‌های جذاب باید اجرا شود افزود: باید به مسائلی چون زیبایی‌شناختی بها داده شود و انگیزه به جهت تغییر رفتار در دسترس قرار بگیرد و توجه به پوشش ملی و مذهبی متناسب بافرهنگ هر منطقه و جامعه در نظر گرفته شود.
 خمر خاطرنشان کرد: باید در این زمینه در مدارس تأکید بیشتری گردد و نهاد آموزش‌وپرورش تقویت شود و فرزندان را از سنین پایین با بحث عفاف و فرهنگ حجاب آشنا کنند و باعرضه بسته‌های فرهنگی متنوع و جذاب مناسب به دانش‌آموزان مناسب و در خور فرهنگ اسلامی و رسانه‌ای کردن الگوهای موفق و موجب برای درامان‌ماندن فرهنگ حجاب بین دانش‌آموزان و خانواده آنها اقدام شود.
 
 وی یادآور شد: حجاب فقط برای قشر خاصی مطرح نشده است و همه باید خود را ملزم به رعایت بدانند، دشمن اکنون با تهاجم فرهنگی و رواج بی‌حجابی و بدحجابی می‌خواهد به خانواده‌ها ضربه بزند.

انتهای خبر/
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 453801
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *