۰
مسئول جامعه زنان سپاه خاش:

مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران اثرگذاری زنان در جامعه است.

مسئول جامعه زنان سپاه خاش گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات جمهوری اسلامی افزایش زنان تأثیرگذار و تحصیل‌کرده است.
مطهره خمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، باتوجه‌به پیشرو بودن روز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پس از انقلاب شاهد شکوفایی حضور بانوان در اجتماع بوده‌ایم میزان حضور زنان در ورزش‌های حرفه‌ای افزایش چشمگیر داشته و مکان‌هایی نیز برای ورزش همگانی بانوان ایجاد شده است و این میزان حضور بانوان در عرصه‌های مختلف در استان ما نیز روبه‌رشد است.

مسئول جامعه زنان سپاه شهرستان خاش افزود: ما روز جمهوری اسلامی را در پیش داریم یکی از بزرگ‌ترین افتخارات جمهوری اسلامی آن است که زنان تحصیل‌کرده و تأثیرگذار بسیاری زیر پرچم آن رشد یافتند .

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی الگوی سوم زن را به جهان معرفی کرد و نشان داد زنان نیز به‌راحتی در اجتماع حضور پیدا می‌کنند درحالی‌که در میان جاهلیت اعراب زنان را بسیار محدود می‌کرد و غرب نیز درگذشته زنان را از حقوق اولیه اجتماعی محروم کرده بود و در حال حاضر نیز زنان در غرب با وجود حضور آزادانه در اجتماع با آنها ابزاری برخورد می‌شود.

خمر در ادامه افزود: الگوی سوم زن در واقع به حقیقت پیوستن آزادی‌هایی است که اسلام به زن عطا کرده که زنان با حفظ حیا و پوشش خود می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی ازانه فعالیت کنند خوشبختانه جمهوری اسلامی به‌خوبی این تعبیر را به کرسی عمل نشانده چرا که امروز شاهد پیشی‌گرفتن زنان در تحصیل و آموزش‌های عالی از مردان پیشی گرفته‌اند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در ابتدای انقلاب به دلیل بی‌توجهی رژیم شاهنشاهی به امور زنان و امر آموزش آنان با درصد زیادی از زنان بیسواد مواجه بودیم جمهوری اسلامی با تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور امام انقلاب احیای حضور مؤثر زنان را شکل داده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان حضور فعال و اثرگذار زنان در استان در حال افزایش است؛ اما این میزان در استان ما نسبت به میانگین کشوری کمتر است در دهه‌های اخیر خانواده‌ها مخالف حضور فعال و گاهی تحصیل دختران بودند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با ایجاد فضای فرهنگی مناسب و متناسب بافرهنگ منطقه حضور بانوان در اجتماع تسهیل شده است و این آمار در استان روبه‌رشد است ما امروز در استان مشاهده می‌کنیم زنان نه‌تنها در زمینه فرهنگی و هنری بلکه در زمینه سیاست و مسئولیت مدیریتی فعال‌اند و شاهد این افزایش اثرگذاری بانوان در سطح استان هستیم.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب: 453928
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *