۰

خروج مشکوک بازیکنان ایرانی از لیگ قطر/سعودی جنگ را به فوتبال می کشد؟

بازیکنان بزرگ و گران قیمتی همچون اشکان دژاگه و آندو تیموریان که نمایش شان در تیم ملی فوتبال ایران، نشان دهنده سطح بالای آمادگی شان است، ناگهان مورد غضب باشگاه های قطری قرار می گیرند
خروج مشکوک بازیکنان ایرانی از لیگ قطر/سعودی جنگ را به فوتبال می کشد؟
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، به نقل از شفقنا به جای مقدمه؛ بی آنکه قصد داشته باشیم قصاص قبل از جنایت کنیم و با توهم توطئه پیش برویم باید نسبت به اخباری که این روزها در رسانه های قطری در مورد لژیونرهای فوتبال ما گفته می شود کمی عمیق تر به قضیه نگریست. در صورتی که اغلب بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ ستارگان قطر از بازیکنان تاثیرگذار و یا دست کم محبوب تیم های خود به حساب می آیند ناگهان چند رسانه قطری که از قضا در اغلب اوقات اخبارشان صحیح است، شروع به گمانه زنی دال بر خروج ایرانی ها از لیگ قطر می کنند.
بازیکنان بزرگ و گران قیمتی همچون اشکان دژاگه و آندو تیموریان که نمایش شان در تیم ملی فوتبال ایران، نشان دهنده سطح بالای آمادگی شان است، ناگهان مورد غضب باشگاه های قطری قرار می گیرند و” گفته “می شود در پنجره زمستانی نقل و انتقالات باید قطر را ترک کنند. این خبری است که رسانه های این کشور طی یک هفته اخیر آن را به صورت زنجیره ای مخابره کردند.
اینک در این بین دو حالت بیشتر وجود ندارد؛ حالت اول اینکه این اخبار صحیح از آب در نمی آید و به جز یکی دو بازیکن باقی در لیگ ستارگان قطر باقی می مانند و حتی برای سال آینده بازیکنان دیگری همانند طارمی به این لیگ می روند. در این صورت هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و بی آنکه بشود تحلیلی در موردش کرد می بایست از کنارش گذشت.
 اما حالت دوم این است در همین زمستان بازیکنانی مثل تیموریان، دژاگه ، مسعود شجاعی ومحمد نوری از تیم های خود کنار گذاشته می شوند و در انتهای فصل باشگاه الاهلی با وجود قرارداد سه ساله، ترجیح می دهد با مجتبی جباری تمدید نکند و از سوی دیگر منتظری هم می بایست این تیم را ترک کند.
اگر حالت دوم رخ داد آیا باز هم می شود همه قضایا را فوتبالی تحلیل کرد و به چیزی شک نکرد؟ سه سال قبل، پیش ازاینکه امارات، نام لیگ خود را جعلی کند، حاکم دوبی به تیم های این  شیخ نشین متمول امر کرده بود حق جذب بازیکن ایرانی را ندارند. از این رو امثال خلعتبری که آخرین ایرانی های حاضر در امارات بودند در تیم هایی که خارج از دوبی بازی می کردند مثل الشارجه. بعدا که لیگ این کشور نام جعلی را برای خود انتخاب کرد دیگر حجت برای فوتبال ما تمام شد که هیچ نماینده ای در لیگ امارات نداشته باشد. اتفاقی که به هر متر و معیاری به نفع فوتبال و فوتبالیست های ماست. اما تصمیم اماراتی ها ریشه در مسائل فرا فوتبالی و سیاسی داشت و دارد. حالا در وضعیتی که ایران و سعودی نسبت به یکدیگر بدترین اوضاع چند دهه اخیر را دارند و حتی می شود آنها را در حال جنگ نیابتی با هم در یمن و سوریه دانست، شاید رد پای مسائل سیاسی در لیگ قطر هم دیده شود.
کشور کوچک قطر که همیشه مواضع دینی و سیاسی اش را نزدیک عربستان حفظ کرده و همواره پیرو سعودی ها بوده است شاید در صورت اجرای حالت دوم که ذکرش رفت،به دستور مافوق خود، همان مشی ای را پیش گرفته که پیش از این امارتی ها اجرایش کردند. شاید الان زمان مناسبی برای قضاوت کامل نباشد اما قطعا در ماه های آینده ثابت می شود مدیران ورزشی فوتبال قطر وارد یک معامله دور از اخلاق با سعودی ها شدند یا نه.
اینکه بازیکنان ایرانی ناگهان به صورت دسته جمعی مورد خشم مربیان خود قرار بگیرند، موضوع چندان معمولی نیست. از این رو بهتر است مدیران ورزشی ما با نگاهی خاص به قضیه این روزهای ایرانی ها در لیگ ستارگان قطر بنگرند.البته دست آخر در صورت درست بودن این گمانه زنی و خروج همه بازیکنان ایرانی از لیگ قطر، فوتبال ما نه تنها زیان نمی بیند که قطعا به نفع ماست اما موضوع مهم، نوع سناریویی است که مجری اصلی آن سعودی ها هستند. اتفاقی که ما نباید بی تفاوت از کنارش عبور کنیم. پس منتظر ماه های پیش رو بمانید تا ببینیم آیا نیم کاسه ای پشت اخبار الوطن و الکاس وجود دارد یا همه چیز صرفا یک شوی ژورنالیستی است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب: 422824
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *