۰
امام جمعه شهرستان خاش در گفت و گو با تفتان ما؛

حماسه مردمی ۹ دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل فتنه استکبار جهانی بود/ یوم الله ۹ دی روز نابودی فتنه آمریکا است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: حماسه مردمی 9 دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل فتنه استکبار جهانی بود و این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت و ضبط شد.
 حماسه مردمی ۹ دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل فتنه استکبار جهانی بود/  یوم الله ۹ دی روز نابودی فتنه آمریکا است
حجت الاسلام محمدحسين ميري در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اتحاد و همدلي ملت ايران رمز موفقيت و پيروزي فتنه 88 بود و پروردگار در قرآن كريم، جامعه اسلامي را به وحدت و اتحاد دعوت كرده است.
وي افزود: در هر مسئله و موضوعي وحدت و برادري در بين امت شكل ميگيرد و موج عزت و سربلندي را ايجاد مي كند و سبب خنثي سازي فتنه هاي دشمنان مي شود.
حجت الاسلام ميري بيان كرد: وقتي مردم احساس كردند كه فتنه ي در راستاي منافع دشمن و بر ضد انقلاب صورت گرفته،  اقشار مختلف قيام خود جوش را آغاز كردند و در محكوم كردن اين حركت  با تمام وجود تلاش كردند.
وي خاطرنشان كرد: وحدت، انسجام و حركت منسجم مردم باعث شد كه دشمنان از نقشه هاي كه كشيده بودند نا اميد شوند و فتنه سركوب و خاموش شود.
حجت الاسلام ميري محور و اساس پايه هر امر و مسئله اي را اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري دانست و گفت: جامعه اي كه بدون رهبر و پيشوا باشد جامعه سردرگم و نابود شده اي است.
وي عدم به ثمره رسيدن انقلاب برخي از كشورها را فقدان رهبري دانست و گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران يكي از اركان اصلي انقلاب ما رهبر بود كه ما با رهبري دقيق توانستيم فتنه 88 را خاموش كنيم.
امام جمعه شهرستان خاش در ادامه به رابطه اي محكم و ناگسستني بين رهبر و مردم اشاره كرد و افزود: رهبر در فتنه 88 مردم را به بصيرت و روشنفكري دعوت كرد و زوايا مختلف فتنه را براي مردم روشن كرد و و با  صبر و تحملش و بيانات راهگشا و كارسازش با بيان ابعاد فتنه نقشه دشمن ، توطئه هاي دشمن توانست  همه چيز را براي مردم روشن كند و آن حماسه 9 دي، جاودانه و بيادماندني را آفريد.
وي با اشاره به نقش علما در رفع و خاموشي اين فتنه گفت: وظيفه عالم تبيين احكام و تحكيم اعتقادات مردم است.
حجت الاسلام ميري با اشاره به اين مطلب كه علما هميشه يار و ياور رهبري و ولايت هستند، افزود: به راستي كه علما در فتنه 88 نقش روشنگري، تبليغ و ارشاد را به خوبي ايفا كردند همانا كه مردم ما نيز علاقه مند به علما و روحانيون و مراجع تقليد هستند.
وي با اشاره به آيه اي  از قرآن كريم در خصوص دعوت مردم به مسائل ديني و اعتقادي، اذعان كرد: انسان بي دين مانند يك انسان مرده متحرك است، سريع فريب مي خورد اما در مقابل انسان مومن و ديندار حيات دارد و زنده و بصير و آگاه مي باشد بنا بر اين دين و اعتقادها و باورهاي  ديني و مذهبي انسان را آگاه و زنده مي كند .
وي با اشاره به غارت ذخاير و معادن ايران توسط آمريكا و انگليس در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي دست بيگانه از كشور ما قطع شد و اين براي بيگانگان سخت و دشوار بود كه نظامي شكل بگيرد با اين شعار كه نه غربي و نه شرقي روي پاي خود بايستد و به پيشرفت هاي فراواني برسند و بي نياز از بيگانه باشند. بنابراين بيگانگان كه چشم ديدن پيشرفت ايران را ندارند و نمي خواهند كه جمهوري اسلامي ايران اسوه و الگو براي  جهانيان باشد دست به همچين فتنه هاي ميزنند و از فتنه گران حمايت مي كنند.
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 423258
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *