۰

اگر صلاحیت سید حسن خمینی تأیید شد، آن وقت برای حضور در لیست می‌توان بحث کرد

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: اگر صلاحیت سید حسن خمینی جهت کاندیدا شدن در مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تأیید شد، آن وقت قابل بحث است که آیا جامعه روحانیت مبارز ایشان را در لیست انتخاباتی قرار دهد یا نه.
اگر صلاحیت سید حسن خمینی تأیید شد، آن وقت برای حضور در لیست می‌توان بحث کرد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز، در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر تغییر حوزه انتخابیه وی از تهران به بیرجند گفت: این خبر دروغ است و کاندیدای مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران هستم.
 
وی افزود: ملاک احراز صلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان است که ممکن است فقهای شورای نگهبان، از داوطلب، شناخت داشته باشند و نیازی به شرکت در آزمون نباشد و گاهی نیز ممکن است برخی بزرگان، داوطلب را تأیید کنند که در این صورت نیاز به آزمون ندارد.
 
نماینده سابق مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نظر شورای نگهبان، استصوابی است و هر چارچوبی که مشخص کنند، از اختیارت شورای نگهبان است که ممکن است با مصاحبه نیاز به آزمون نباشد.
 
ابراهیمی تصریح کرد: شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو اعلام کرده است هرکس می‌تواند کاندیدا شود اما شرط اول، شرکت در آزمون است و افراد ناگزیر باید در آزمون شرکت کنند و درحال حاضر، راهی جز امتحان وجود ندارد.
 
وی در خصوص حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در لیست جامعه روحانیت مبارز گفت: تا این لحظه، سید حسن خمینی در امتحان مجلس خبرگان رهبری شرکت نکرده است.
 
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر صلاحیت سید حسن خمینی جهت کاندیدا شدن در مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان تأیید شد، آن وقت قابل بحث است که آیا جامعه روحانیت مبارز ایشان را در لیست انتخاباتی قرار دهد یا نه.
 
انتهای پیام/ راه دانا
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 424200
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *