۰

چرا هیچ کس حمله عربستان به سفارت ایران را محکوم نمی کند؟ / آزادی و حقوق بشر در عربستان صفر است

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به این که دلارهای نفتی کار خود را می کند، گفت: سازمان ملل بلافاصله حمله به سفارت عربستان را محکوم می کند اما چرا هیچ کس حمله عربستان به سفارت ایران را محکوم نمی کند؟
چرا هیچ کس حمله عربستان به سفارت ایران را محکوم نمی کند؟ / آزادی و حقوق بشر در عربستان صفر است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از سایت فرهنگ نگار، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه امروز خود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) در خصوص افزایش دوستان، اظهار داشت: کسی که سه صفت تقوا در خلق و خو، کرم در طبیعت و بردباری و گذشت در اخلاق را داشته باشد، دوستان او زیاد می شوند.
وی ضمن اشاره به این مطلب که انسان به تنهایی در برابر مشکلات نمی‌تواند مقابله کند، افزود: انسان باید دوستانی داشته باشند تا با کمک آنها بتواند بسیاری از مشکلات خود را برطرف سازد.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت مسئله اخلاق در اسلام ادامه داد: ما باید این مسائل را یادگرفته و برای مردم بازگو کنیم تا بدانند که 1400 قبل آیینی ارائه شده که در اولویت آن دوستیابی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مجدد به جنایات آل سعود علی الخصوص اعدام شیخ نمر، این اقدامات را محکوم کرد و اظهار داشت: عربستان سعودی از نظر حقوق بشر و دموکراسی جزء عقب مانده ترین ها در دنیا است و این کشور که دارای حکومت قبیله‌ای است، شاهزادگان منصب‌ها و منابع اقتصادی را دست به دست می‌کنند، ثروت‌های کلانی را ذخیره کرده‌اند اما آزادی و حقوق بشر در این کشور صفر است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تعجب از سکوت سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر در قبال جنایات آل سعود، خاطرنشان کرد: عربستان 10 ماه است به یمن حمله کرده و مدام روی سر مردم بی گناه این کشور بمب و آتش می ریزند و همه چیز را نابود می کنند؛ عربستان چکاره مردم یمن است که به آنها حمله کرده است.
وی گفت: سعودی ها در نقاط دیگر دنیا نیز مشغول روشن کردن آتش هستند و حتی برخی از تحلیل گران غربی می گویند که عربستان علاوه بر خرما و نفت، تروریست نیز به دنیا صادر می کند.
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از مدعیان حقوق بشر اظهار داشت: چرا سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر با چنین رژیمی کاری ندارند؟ چون دلارهای نفتی کار خود را می کند.
وی تعرض به سفارت عربستان در تهران را کار عده ای نادان دانست که تحت تعقیب هستند و افزود: سازمان ملل بلافاصله این موضوع را محکوم می کند اما زمانیکه آنها به عمد سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را هدف قرار می دهند، هیچ کس محکوم نمی کند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: در جهانی که تمام مسائل آن به خاطر دلارهای نفتی باشد و فقط به خاطر دلارهای نفتی و پول کسی کاری به او نداشته باشد، آیا از عقب مانده ترین دوران ها نیست؟
وی خاطرنشان کرد: باید در چنین دورانی قوی بود چون کسی به حقوق ما اهمیت نمی دهد و اگر قوی نباشیم، امیدی به مجامع بین المللی و قوانین روی کاغذ حقوق بشری نیست.
 این مرجع تقلید در پایان با اشاره به اینکه چنین شرایطی در دنیا حاکم است، تاکید کرد: ما باید بیش از پیش قوی و متحد باشیم و فریب مجامع مختلف  قوانین روی کاغذ را نخوریم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 424315
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *