۰

کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند/ هم پیمانان آمریکا در منطقه عقب مانده ترین حکومت ها را دارند

این مرجع تقلید با بیان این که برای حل مشکلات کشور نباید چشم به کشورهای خارجی بدوزیم، گفت: تجربه ثابت کرده کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند.
کشورهای غربی قابل اعتماد نیستند/ هم پیمانان آمریکا در منطقه عقب مانده ترین حکومت ها را دارند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سایت قم فردا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه، اظهار داشت: همانطوری که رییس جمهور سوریه تجربه جنگ چندین ساله را عدم اعتماد به غرب عنوان می کند، این مسئله تجربه ای گرانبها برای تمامی ملت ها و حکومت ها است.
وی با بیان این که هیچ کسی مذاکره و تعامل را رد نمی کند، ادامه داد: در این خصوص توجه داشته باشید طرف های مقابل به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
این مرجع تقلید افزود: تا زمانی که روی پای خود نایستیم مشکلات مان حل نمی شود، اینها تابع نظام سلطه هستند و می خواهند بر تمام دنیا مسلط باشند تا منافع شان حفظ شود و از این اصل منحرف نمی شوند.
وی  دموکرسی و حقوق بشر را ابزاری دانست که در خدمت نظام سلطه قرار دارد و گفت: شاهد این مطلب این است که حکومتی که خود را پیشرفته ترین حکومت بشری می داند یعنی آمریکا آمده با حکومتی که عقب مانده ترین حکومت های دنیا به شمار می آید رفیق تمام عیار شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد:  در عربستان سعودی نه دموکراسی، نه آزادی و نه حقوق بشر وجود دارد، اما آمریکایی با این کشور رفاقت تنگاتنگ دارند و تمام آن اصولی که از آن دم می زنند را به خاطر منافع شان فدا می کنند.
وی کنار آمدن با استکبار را شدنی ندانست و تصریح کرد: اگر بر فرض ما با این کشور ها کنار بیاییم و یک جا ببیند منافع شان در خطر است ، کار خود را خواهند کرد.
این مرجع تقلید به اظهارات برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و بیان داشت:  هم اکنون ما شاهد هستیم که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری آینده آمریکا می گویند اگر ما سر کار آمدیم برجام را پاره می کنیم، چون خلاف منافع ما است، در حالی که خلاف منافع شان هم نیست.
وی با بیان این که هم اکنون باید همه جناح ها دست به دست هم دهند و منافع جامعه اسلامی و نظام را در نظر بگیرند، اظهار داشت: دنیا امروز از ما حساب می برد و این به دلیل تقیدمان به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، امیدواریم این درس را از شهدا فرا بگیریم و از تجارب آنان استفاده کنیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 430240
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *