۰

مصرف منظم قارچ از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش و سرطان‌های زنانه پیشگیری می‌کند

یک متخصص بهداشت عمومی گفت: علاوه بر اینکه قارچ منبع غنی از ویتامین‌های Bو Cو D است، دارای ترکیباتی آنتی‌اکسیدانی است که مصرف منظم آن از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش و سرطان‌های زنانه پیشگیری خواهد کرد.
مصرف منظم قارچ از بروز سرطان‌های دستگاه گوارش و سرطان‌های زنانه پیشگیری می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر محمد هاشمی، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره خواص قارچ گفت: در هرم غذایی قارچ را در گروه سبزیجات قرار داده‌اند که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و توصیه می‌کنیم که این ماده غذایی با ارزش در رژیم غذایی تمامی افراد لحاظ شود.

هاشمی، در ادامه افزود: اولین ویژگی قارچ در وجود فیبر مناسب در ترکیباتش است که خواص بسیار خوبی در تنظیم قندخون، اشتها و گوارش دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر ویتامین‌های گروه B و C، ویتامین D در قارچ به فراوانی وجود دارد، با توجه به اینکه ویتامین D واسط جذب کلسیم و نشستن آن بر روی استخوان‌ها است، مصرف منظم قارچ در استحکام بخشیدن به استخوان‌ها بسیار کمک خواهد کرد تا از بروز بیماری‌هایی نظیر پوکی یا نرمی استخوان پیشگیری کنیم.

برای داشتن استخوان‌هایی محکم قارچ را در زمستان بیشتر مصرف کنید
وی با تأکید بر مصرف بیشتر قارچ در فصل زمستان گفت: منبع اصلی تأمین ویتامین D، تابش آفتاب بر بدن است و با توجه به اینکه در فصل زمستان روز‌ها کوتاه بوده و آفتاب از شدت کمتری برخوردار است، می‌توانیم با مصرف بیشتر و منظم قارچ در زمستان بخشی از ویتامین D مورد نیاز بدن خود را تأمین کنیم.

هاشمی، در پاسخ به اینکه آیا قارچ می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد، گفت: حدود پنج تا شش درصد ترکیب قارچ از پروتئین تشکیل شده است که خواص جذب بسیار بالایی در حدود ۸۰ درصد دارد، اما با توجه به اینکه غلظت پروتئین در قارچ با گوشت قابل مقایسه نیست جایگزینی مصرف قارچ به جای گوشت یک توهم اشتباه است.

این متخصص بهداشت عمومی با اشاره به وجود مواد آنتی‌اکسیدان در قارچ تصریح کرد: ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در قارچ از بروز سرطان‌هایی نظیر سرطان دستگاه گوارش، سرطان پستان و سرطان‌های سیستم باروری زنان پیشگیری می‌کند، از این‌رو مصرف قارچ را به خانم‌ها بیشتر توصیه می‌کنیم.

قارچ شسته شده را در یخچال نگه ندارید
وی افزود: رشد قارچ در طبیعت سبب آلودگی‌هایی در آن می‌شود، بنابراین باید قبل از مصرف ضدعفونی شده و با آب ولرم به آرامی شسته شود و سریعاً خشک و مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین نگهداری قارچ شسته شده در یخچال صحیح نیست.

هاشمی، درباره نحوه استفاده از قارچ گفت: بهترین حالت برای مصرف قارچ، تفت دادن در اندکی روغن است، البته به صورت خام یا کبابی هم می‌توان مصرف کرد؛ همچنین قارچ جز خوراکی‌های کم‌ کالری است که برای افرادی که رژیم لاغری دارند توصیه می‌کنیم که در رژیم غذایی خود قرار دهند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 424697
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *