۰

قاچاقچیان و واردکنندگان مواد دخانی هر دو از یک جنس هستند

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: به نظر ما قاچاقچیان و واردکنندگان مواد دخانی هر دو از یک جنس هستند.
قاچاقچیان و واردکنندگان مواد دخانی هر دو از یک جنس هستند
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم ملاقات وزیر بهداشت با کارگروه تخصصی کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت گفت: شرکت دخانیات خصوصی شد ولی بازهم در دست سیاست گذاران دولتی قرار گرفت و توسط آنها اداره می شود.
وی افزود: آنها میگویند ما هفت هزار کارگر داریم و ده هزار کشاورز در کشت این محصولات فعالیت دارند.
سیاری گفت: البته به نظر ما میتوان برای کشاورزان شغل و کشت دیگری فراهم کرد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به این مطلب که قاچاقچیان و واردکنندگان این حوزه از یک جنس هستند گفت: سالانه 63 هزار نفر بر اثر مصرف دخانیات در کشور فوت می کنند، طول عمر افراد سیگاری بین 20 تا 30 سال کم می شود، همچنین مردان سیگاری 23 برابر و زنان سیگاری 13 برابر افراد عادی به سرطان ریه مبتلا می شوند و احتمال سکته در افراد سیگاری دو تا چهار برابر افزایش می یابد.
وی افزود: تولید کنندگان و واردکنندگان هیچ گونه نگاه انسانی به این داستان ندارند و ما تمام تلاشمان را برای مهار این مشکل به کار بسته ایم.
سیاری گفت: متاسفانه در این رقابت تا به امروز آنها موفق تر بوده اند ولی یکی از پیشنهادها افزایش مالیات بر صنایع و فراورده های وابسته دخانی است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: هم اکنون اندیشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که چند استراتژی در کاهش مصرف دخانیات نیز مؤثر هستند، این استراتژی‌ها عبارتند از اطلاع‌رسانی عوارض دخانیات، محدودیت مصرف در اماکن عمومی و کاهش دسترسی به دخانیات، فراهم کردن زمینه درمان‌ کردن معتادان به مواد دخانی، تحقیق و بررسی در مورد این که چقدر سیاست‌ها به هدف منجر می‌شوند و افزایش قیمت به معنی افزایش مالیات.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 424846
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *