۰

نوام چامسکی: گزینه انتخابی ریاست‌جمهوری آمریکا از پیش تعیین شده است/ اعلام حمایت چامسکی از دموکرات‌ها و مخالفت جدی با جمهوری‌خواهان

اگر کلینتون نماینده اول دموکرات‌ها برای انتخابات باشد، در مقابل هر کاندیدای جمهوری‌خواهی، به کلینتون رأی خواهم داد؛ رأی من مخالف جمهوری‌خواهان است؛ جمهوری‌خواهان فقط به دنبال تخریب جهان هستند.
نوام چامسکی: گزینه انتخابی ریاست‌جمهوری آمریکا از پیش تعیین شده است/ اعلام حمایت چامسکی از دموکرات‌ها و مخالفت جدی با جمهوری‌خواهان
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سناباد نیوز، نوام چامسکی اندیشمند معروف آمریکایی در مصاحبه‌ با پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره، حمایت خود از یک کاندیدای دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.
این اندیشمند آمریکایی اعلام داشته است که برنی سندرز، به عنوان یک نماینده دموکرات، بهترین سیاست‌ها را در میان کاندیداها دارد، اما او هیچ شانسی برای پیروزی در سیستم انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا ندارد، زیرا گزینه انتخابی از پیش تعیین شده است.
چامسکی در اولین بخش مصاحبه خود با «مهدی حسن» مجری برنامه آپ‌فرانت شبکه الجزیره از قطع رابطه ایران و عربستان و منجر شدن آن به جنگ داخلی مسلمانان و همچنین سردمداری دولت ترکیه در «جنگ تروریستی» در مقابل کُردها صحبت کرد و در بخش دوم این مصاحبه، خود را موافق تفکرات برنی سندرز، کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا خواند و گفت: «با سیستمی که از پیش گزینه انتخابی ریاست جمهوری در آن مشخص شده باشد، هیچ شانسی برای سندرز در انتخابات وجود نخواهد داشت، اما اگر او از میان کاندیداها انتخاب شود، به نظر من سندرز می‌تواند بهترین سیاست‌ها را داشته باشد.»
در سرشماری‌های پیشین انتخاباتی، این هیلاری کلینتون بود که بیشترین درصد حامیان را بدست آورده بود، اما در سرشماری اخیر CNN/WMUR رأی‌ها به سوی برنی سندرز رفته است. با این حال، بیشتر تحلیلگران بر این باورند که کلینتون نماینده اول دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.
چامسکی در ادامه مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: اگر کلینتون نماینده اول دموکرات‌ها برای انتخابات باشد، در مقابل هر کاندیدای جمهوری‌خواهی، به کلینتون رأی خواهم داد؛ رأی من مخالف جمهوری‌خواهان است؛ جمهوری‌خواهان فقط به دنبال تخریب جهان هستند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب: 425467
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *