۰

واکنش منفی برخی از رسانه ها به پوشاندن مجسمه های موزه

بسیاری از رسانه های ایتالیایی و مردم این کشور، پوشاندن مجسمه های موزه را توهین به تاریخ این کشور دانستند.
واکنش منفی برخی از رسانه ها به پوشاندن مجسمه های موزه
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از «تیتریک»؛ سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا روز سه‌شنبه ششم بهمن وارد دومین روز خود شد. حسن روحانی در این روز به دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان رفت.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جریان سفرش به ایتالیا همراه با ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا از قصر کاپیتول (کامپیدولیو) در رم دیدن کرد.
رسانه های ایتالیایی از جمله «لاریپوبلیکا» گزارش دادند مسئولان این کشور، به احترام دین اسلام و حسن روحانی رئیس جمهور ایران، طی مدت حضور وی در رم، مجسمه های عریان موجود در موزه های "کاپیتولینی" این شهر را با لوح های سفید پوشاندند. این روزنامه در وبسایت خود با انتشار دو عکسی که مجمسه‌های پوشیده در جعبه را نشان می‌دهد، نوشته "این مجمسه‌های برهنه در موزه کاپیتول با تخته پوشیده شده‌اند که برای رئیس‌جمهور ایران آزار دهنده نباشند. در مراسم ضیافت شام نیز  به احترام اسلام و دینی که رئیس جمهور ایران به آن اعتقاد دارد، مشروبات الکی سرو نشد."
علت اصلی پوشاندن مجسمه های برهنه و سرو نکردن مشروب، احترام به اسلام و شخص روحانی بود!

علت اصلی پوشاندن مجسمه های برهنه و سرو نکردن مشروب، احترام به اسلام و شخص روحانی بود! اما این اقدام دیپلماتیک ایتالیا واکنش ها و انتقادات مردمی و رسانه ای بسیاری را در پی داشته است.
در همین راستا « سی ان ان »، با بیان این مطلب که بسیاری از رسانه های ایتالیا این حرکت دولت را مورد انتقاد قرار داده و آن را توهین مستقیم به تاریخ شان ذکر کردند و گفتند که این حرکت زشت دولت، خیانت به ملت ایتالیا و تاریخ این کشور بوده است.
به ادعای این خبرگزاری، بعد از بالا گرفتن انتقادها به این موزه، سخنگوی شهر رم که مدیریت این کاخ را نیز بر عهده دارد گفت: " بنده هیچ مسئولیتی را در این مورد قبول نمی کنم. من تنها دستورات رسیده از دفتر نخست وزیری را اجرا کردم".
گفتنی است که در روابط دیپلماتیک، در سفرهای سیاسی به طور معمول قبل از برگزاری مراسمات و دیدارها،کارشناسان تیم تشریفات تمامی ابعاد و جزئیات [ محل نشست، پذیرایی و سبک معاشرت ... ] مقامات را مورد بررسی قرار می دهند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 425611
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *