۰

ایران یکی از اصلی ترین قربانیان مهم خشونت و افراط گری در عصر حاضر است/ تشکر ویژه از حضور رهبر انقلاب در خانه شهید رابرت لازار

اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران گفت: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می کنیم که می توانیم آزادانه به احوالات شخصی خود بپردازیم.
ایران یکی از اصلی ترین قربانیان مهم خشونت و افراط گری در عصر حاضر است/ تشکر ویژه از حضور رهبر انقلاب در خانه شهید رابرت لازار
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از اصفهان بیدار، نماینده “اسقف مار نرسای بنیامین” رهبر کلیساهای شرق آشوری در ایران به نقل از وی در هفتمین همایش ادیان توحیدی گفت: در سه دهه اخیر شاهد پیشرفت های بشری بوده ایم اما دستیابی به صلح در خاورمیانه شبیه یک توهم بوده و در سه دهه گذشته در مناطق اسلامی شاهد ۱۰ جنگ بزرگ و ویرانگر در منطقه بوده ایم.
وی افزود: تاریخ پیچیده استعمارگری غرب به ویژه در قرون ۱۹ و ۲۰ میلادی آتش تنفر واقعی را شعله ور کرد تا جایی که شاخه تکفیری ها به وجود امدند که اعتقادات ان ها با روح و آموزه های تعالیم اسلام و سایر ادیان در تناقص است.
نماینده رهبر کلیساهای شرق آشوری در ایران بیان کرد: آن ها خود را متعهد به تغییر اساسی در رژیم های حاکم بر خاورمیانه بر اساس ملاک های مجذوب خودشان می دانستند.
وی با اشاره به استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر و شورای امنیت برای فشار آوردن بر کشورهای غیرهمسو توسط این گروه ها ادامه داد: به عنوان نمونه جمهوری اسلامی ایران یکی از اصلی ترین قربانیان در این راستا بوده و هست.
نماینده بنیامین شکل گیری تقابل بین ایران و ایالات متحده را نتیجه این تفکر دانست و گفت: هر چند بوش با افزایش هزینه های آمریکا در جنگ ایران و افغانستان نتوانست تهدیدات خود را علیه ایران عملی کند اما تنش های موجود کاسته نشد و دولت بعدی هم سیاست تحریم را پیش گرفت.
وی افزود: با اقدامات گروه های تکفیری که امروز به معضلی جهانی تبدیل شده نمی توان خشونت و افراطی گری را مد نظر قرار نداد چرا که ثمره فعالیت آن ها در گوشه گوشه جهان و ایران را نظاره گریم.
نماینده بنیامین اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به رویکرد صلح جویانه خود در طول تاریخ و ظلمی که در تاریخ معاصر از جانب استعمارگران و تکفیری ها بر آن روا شده و جنگ هشت ساله و تحریم های ظالمانه علیه او یکی از اصلی ترین قربانیان مهم خشونت و افراط گری در عصر حاضر است که با بهره گیری از آموزه های اسلام خواهد توانست نماینده مناسبی برای جریان ضد خشونت و افراط گری باشد.
وی از طرف اسقف آشوریان تشکر ویژه ای را بابت حضور رهبر معظم انقلاب در خانواده شهید روبرت لازار در شب میلاد مسیح از معظم له نمود و گفت: آشوریان هر چند جمعیت کمی دارند اما در همه مقاطع حساس با هنر و صنعت خود را نشان داده و زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنند
و این در حالی است که آشوریان کشورهای همجوار نظیر عراق و سوریه از خانه خود آواره شده و با گذشت ۲۰۰۰ سال از خواستگاه آشوریان و مسیحیان در شهر موصل صدای هیچ دعایی از هیچ کلیسایی شنیده نمی شود.
انتهای پیام/
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 425718
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *