۰

تولید داخلی کارگران ایرانی زیر چکمه های چرم ایتالیایی/تزریق 33 میلیارد دلار پول ایران به کمپانی های بحران زده رم و پاریس/ خرید به جای جلب سرمایه

دولت یازدهم به هر دلیلی استقبال سرد اولاند از خودش را به رسیدگی مجدانه به تولیدات داخلی و تببین اقتصاد مفاومتی ترجیح می دهد و خریدهای اروپایی را مقدم بر تولیدات داخلی ارزیابی می کند.
تولید داخلی کارگران ایرانی زیر چکمه های چرم ایتالیایی/تزریق 33 میلیارد دلار پول ایران به کمپانی های بحران زده رم و پاریس/ خرید به جای جلب سرمایه
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سفر اروپایی حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه را برخی از روزنامه های صبح امروز با عنوان سفری برای "خرید" یاد کرده اند...
خبرگزاری فرانسه و روزنامه فیگارو در روزهای پیش از سفر روحانی به پاریس لوران فابیوس را به باد انتقاد گرفته بودند که چرا با اظهار نظرهای ضد ایرانی خود شرایط را برای دست یابی فرانسه به بازار ایران دشوار می کند.
انتقادهایی که قطعا با اوضاع اقتصادی این روزهای فرانسه که با اعتصابهای متعدد کارگری در نتیجه سیاستهای ریاضت اقتصادی مواجه است بی ربط نیست.
بحرانی که با تزریق 33 میلیارد دلار پول ایران به کمپانی های فرانسوی در نتیجه قرارداد های سفر روحانی به این کشور، مرهم خواهد گرفت و خون تازه ای در رگ های اقتصاد فرانسه تزریق می شود.
جالب است بدانید که 90 درصد از حجم قرارداد های ایران با فرانسه مربوط به خرید ایرباسهایی است که تا پایان سال 96 به ایران واگذار می شوند. هواپیمایی که چند سال پیش تولید شده اند اما در نتیجه بحران های اقتصادی اروپا فروش نرفتند.
همچنین خودرو ساز پژو سیتروئن که در جریان تحریمها با فشار شریک آمریکاییش زیر همه قرارداد های خود با ایران زد و رفت نیز از دلارهای ایرانی متنعم شده است و محصولاتش را به کشور ما خواهد فروخت.
اما جای این سوال همچنان وجود دارد چرا فرانسه که همه مذاکره کنندگان ایرانی بدون استثنا او را عامل اصلی تعویق و اختلال در مذاکرات هسته ای و البته پلیس بدی که تابع رژیم صهیونیستی بود می دانستند باید اولین کشوری باشد که از سرمایه های ایرانی در پسا برجام متنعم شود... آیا نارو کمپانی های فرانسوی در روزهای تحریم و سنگ اندازی های فرانسه در طول مذاکرات، از این کشور یک "شریک مطمئن" در ذهن مردم ایران ساخته است؟
* آیا هدف سفر روحانی که جلب سرمایه گذاری خارجی بود محقق شد؟؟
رئیس جمهور روحانی قبل از سفر به ایتالیا و فرانسه یکی از اصلی ترین اهداف این سفر را جلب سرمایه گذاری های خارجی عنوان کرد.
اما آیا خرید نقد از ایتالیا و فرانسه و دریافت نسیه کالا آن هم در مبالغ هنگفت برابر با سرمایه گذاری خارجی است؟ اساسا این نگاه ایران را از تکنولوژی بهره مند کرده است یا اینکه کالاهای فرانسوی و ایتالیایی را به فروش رسانده است؟؟
اعتراف جالب نخست وزیر فرانسه به متضرر شدن پاریس از تحریم های ایران در حضور خود روحانی بیش از هرچیزی نشان دهنده شور و شوق فرانسوی ها از قرارداد های سود آور با ایران است.
مانوئل کارلوس ولس، نخست وزیر فرانسه در حضور وحانی اعلام کرد که فرانسه بیشترین ضرر را از تحریمهای ایران متحمل شده است.
*کارگران ایرانی زیر چکمه های ایتالیایی
بر اساس این گزارش هنوز تیم چند صد نفره همراهان رئیس جمهور از ایتالیا باز نگشته بود که گوشه و کنار پایتخت شاهد نصب بیلبورهایی منقوش به تبلیغ کفش ها و چرمینه های ایتالیایی شد.
خریدهایی که شاید روحانی می توانست به نحوی به جای آنها، اوضاع کارگران و تولیدی های داخلی را سامان دهد تا تولیدکنندگان ایرانی به جای نگاه کردن به بنر تولیدات خارجی، به فکر تبلیغات محصولات ایرانی خود بودند.
به هر حال دولت یازدهم به هر دلیلی استقبال سرد اولاند از خودش را به رسیدگی مجدانه به تولیدات داخلی و تببین اقتصاد مفاومتی ترجیح می دهد و خریدهای اروپایی را مقدم بر تولیدات داخلی ارزیابی می کند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 425857
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *