۰

پیاز گران اشک مردم شهرستان ایوان را د‌رآورد‌+تصاویر

افزایش روز بروز گرانی و عدم نظارت کافی باعث نارضایتی اکثر مردم شده است در این میان نیز مدتی است که پیاز در شهرستان ایوان به جمع گرانی ها پیوسته و اشک خیلی ها را درآورده است.
پیاز گران اشک مردم شهرستان ایوان را د‌رآورد‌+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری جویزر ، با شروع فصل سرما به طور معمول در بازار صیفی جات با تغییر قیمت‌های زیادی در اقلام پرمصرف مواجه می‌شویم ، در این روزها با رصد بازار میوه و تره بار پیاز از این دست اقلام است که در صدر قیمت‌های صیفی جات در میوه فروشی‌های خودنمایی می کند.
 افزایش روز بروز گرانی و عدم نظارت کافی بر قیمت ها باعث نارضایتی مردم شده است در این میان نیز مدتی است که پیاز در شهرستان ایوان به جمع گرانی ها پیوسته و با قیمت هر کیلو 3000 الی 3500 تومان عرضه می گردد اما این بار جناب پیاز اشک خیلی ها را درآورده است.
یکی از فروشندگان میوه و تره بار شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما می گوید این محصول و سیب زمینی جزء اقلام پرمصرف خانوارها است اما کنترل مناسبی روی عرضه آن صورت نگرفته تا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد ، ایجاد بازار کاذب از سوی دلال‌ها نیز می تواند از عوامل گرانی‌های باشد البته در سال گذشته نیز ما با گرانی در برخی از اقلام مانند سیب زمینی مواجه بودیم و گویی این روالِ هرساله بازار صیفی جات است.

شاید در این میان نبود بازارچه عرضه میوه و تره بار شهرداری در شهرستان را نیز از عوامل اصلی گرانی برخی محصولات دانست ، اگر این بازارچه (که زیرساخت آن آماده و قابل بهربرداری است) می توانست بصورت متمرکز و با ساماندهی میوه فروشان اقدام به عرضه محصولات کشاورزی و باغی می نمود حباب قیمتها می شکست و محصولاتی همچون پیاز با قیمت واقعی عرضه می شدند ، با توجه به نزدیکی عید نوروز بیش از پیش وجود این بازارچه احساس می شود تا از فشار اقتصادی که بر خانوارها است بکاهد.
امیدعلی عزتی رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان در این خصوص گفت: کاهش عرضه و صادرات پیاز در کنار افزایش تقاضا، موجب گرانی پیاز در بازار شده است که با ورود پیاز سفید در چند هفته آینده، شاهد شکستن این قیمت در بازار خواهیم بود.
وی افزود : در حال حاضر پیاز در میادین میوه و تره بار با قیمت 2200 الی 2500 به بارفروشان عرضه می گردد و قانونا نباید قیمت آن بیش از 3000 تومان باشد ، ما ماههای گذشته هم شاهد گرانی برخی اقلام همچون گوجه فرنگی بودیم که با کنترل بازار هم اکنون با قیمت مناسب عرضه می گردد ، قطعا طی روزهای آینده قیمت پیاز نیز به شرایط عادی برخواهد گشت.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 426081
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *