۰

نباید در پسابرجام به بازار مصرف سایر کشورها تبدیل شویم/ قرارداهای اقتصادی نباید به ضرر کشور تمام شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید قراردادهای اقتصادی در دوران پسابرجام طوری بسته شود که کشورمان متضرر نشود، گفت: نباید به بازار مصرف سایر کشورها تبدیل شویم.
نباید در پسابرجام به بازار مصرف سایر کشورها تبدیل شویم/ قرارداهای اقتصادی نباید به ضرر کشور تمام شود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مراقب بود در دورن پسا برجام به بازار مصرف سایر کشورها تبدیل نشویم، گفت: این مهم باید در ارتباط گیری با کشورهای دنیا مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری مشترک، ورود تکنولوژی، ایجاد بازار کار و غیره باید در نگاه اقتصادی دوران پسابرجام وجود داشته باشد، اظهار کرد: در این میان نیز باید حواسمان باشد تا در قراردادها دور نخوریم و به عبارتی دیگر متضرر نشویم.
ثروتی ضمن یاد آوری اینکه کشورمان در انرژی هسته ای فرانسه سهام داشته است ولی با بروز مشکلی فرانسوی ها از ارائه اورانیوم ۲۰ درصد خودداری کردند، افزود: باید شرکایی در دوران پسا برجام انتخاب شوند که در هر شرایطی به تعهداتشان عمل کنند وگرنه اگر قرار باشد قرادادی بسته شود و بعد تحریم جدیدی صورت بگیرد، آن وقت آنها بدعهدی کنند فایده ای ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق صحبت ای مطرح شده دولت باید در هر بازه زمانی گزارشی از پول های بلوکه شده ارائه کند، ادامه داد: تاکنون گزارشی در این خصوص ارائه نشده لذا دولت بعد از گذشت چند ماه از برجام باید گزارشی از پول های آزاد شده و هزینه آنها ارائه کند و نمایندگان مجلس نیز باید نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی با بیان اینکه دولتمردان باید بخشی از پولهای آزاد شده را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کنند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخشی از این پول ها پشتوانه پولی کشور برای روزهای سخت است لذا دولت باید در چهارچوب قانون عمل کنند.
انتهای پیام/ راه دانا
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب: 426582
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *