۰

ایجاد التقاط فکری از اهداف مرسوم دشمن در نفوذ جریانی است/2.3 میلیارد دلار بودجه در کنگره آمریکا برای مقابله با ایران مصوب شد

وزیر سابق اطلاعات گفت: با تکیه بر اطلاعات دقیق می گویم؛ در لیست سرمایه داران اصلی دولت سازندگی نام 400 نفر در صدر قرار دارد. حال اگر شما لیست معوقات بانکی را با نگاه تطبیقی بررسی کنید، جالب است بدانید که نام همین 400 نفر دوباره به چشم می خورد. شما خود بررسی کنید و ببینید که در سفر اخیر تجاری به فرانسه و ایتالیا، چند نفر از این 400 نفر حضور داشتند؟
ایجاد التقاط فکری از اهداف مرسوم دشمن در نفوذ جریانی است/2.3 میلیارد دلار بودجه در کنگره آمریکا برای مقابله با ایران مصوب شد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از مشهد پیام، لحظاتی قبل نشست تخصصی روشنگری جریان نفوذ و تحلیل اوضاع کشور با حضور جمع کثیری از سخنرانان و ائمه جماعات مساجد مشهد در محل مسجد العلی برگزار شد. میهمان ویژه این مراسم، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات پس از تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اظهارداشت: خداوند در آیه پنجم و ششم سوره آل عمران می فرماید هدف اصلی فعالیت های سیاسی و تبلیغی انبیا، خروج بشر از ظلمت و هدایت به سمت نور است.
 
وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز با سه هدف ایجاد حکومت اسلامی در ایران، بیداری اسلامی در منطقه و زمینه سازی جهانی برای ظهور امام زمان (عج) در همان راه الهی قدم برداشت اما در انتهای این آیه نیز آمده است که به ثمر نشستن زحمات پیامبران و هدایات الهی منوط به صبّار بودن و شکور بودن انسان هاست. بدین ترتیب، امت ما نیز برای آن که ثمره نهایی زحمات 37 ساله خود را بچشد، باید بسیار صبور باشد.
 
حجت الاسلام مصلحی نفوذ را نه منحصر در دوسال اخیر بلکه دارای قدمتی به گستره تاریخ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ متعلق به این دوسال نیست؛ بلکه ما در دوران بنی صدر، نهضت آزادی، دفاع مقدس و فتنه های اخیر هم شاهد نفوذ استکبارجهانی بوده ایم اما نکته مهم در اینجاست که بدانیم نفوذ دشمن در این برهه خاص به اوج شدت خود رسیده است. این یکی از پیامدهای مذاکره با استکبارگران است که روزنه های امید در جبهه آن ها بوجود آمده و نفوذ را به نقطه بحرانی خود می رساند.
 
وی پروژه نفوذ را بر دو نوع موردی و جریانی خواند و گفت: در نفوذ موردی، دشمن پس از شناسایی افراد ضعیف و قابل نفوذ، بر روی آنها سرمایه گذاری می کند و آن ها را جاسوس و آلت دست خود تربیت می کند. عمدتاً هدف ازتربیت جاسوس و نفوذ های موردی این چنینی، حذف فیزیکی افراد است؛ به گونه ای که در پروژه به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ـ موساد ـ با نفوذ در فردی، وی را جاسوس بار آورد و نهایتا ماموریت قتل دانشمند هسته ای ما را به دست وی رقم زد.
 
مصلحی گفت: اما در نفوذ جریانی دشمن یک شبکه فکری و فرهنگی منسجم را تدارک می بیند و با اجیر کردن برخی افراد پیرامون چهره های شاخص و آبرومند، به گونه ای عمل می کند که رفتارهای نادرست آن افراد اجیر شده، خودبخود چهره آن فرد مرجع را منکوب و شخصیت او را از حیّز انتفاع خارج می کند. بعضی اوقات این پروژه با مناسبت های فامیلی انجام می شود؛ همانگونه که در روزهای اوج فتنه سال 88، دشمن توانست بسیاری از نخبگان حوزوی و دانشگاهی ما را به وسیله روابط فامیلی خاصّشان از موضع گیری های عادلانه جدا کرده و آنها را وادار به سکوت کند.
 
وی افزود: ایجاد التقاط فکری یکی از اهداف مرسوم دشمن در نفوذ جریانی است. برای مثال، دکتر عبدالکریم سروش ـ از بدنه دانشگاهی‌ـ و حجت الاسلام محسن کدیور ـ از بدنه حوزوی ـ که زمانی از عناصر قابل انقلاب و از چهره های متفکر این کشور بودند، به واسطه بکار گیری این حربه از جانب دشمن، مورد انحراف قرار گرفتند.
 
حجت الاسلام مصلحی،‌ وزیر سابق اطلاعات ضمن برشمردن اهداف کلان دشمن از دنبال کردن پروژه نفوذ تصریح کرد: نفوذ دشمن در دستگاه محاسباتی مردم، مسئولان و نخبگان به گونه ای است که افراد به صورت خود به خود به نتیجه گیری های نادرست می رسند؛ گاهی این نتیجه گیری نادرست، به خاطر فشارهای تبلیغاتی و فضای رسانه ای کشور است، گاهی به خاطر بی اطلاعی و گاهی به خاطر بی بصیرتی است.
 
وی گفت: تغییر باورها، آرمان ها، ‌نگرش ها و سبک زندگی مردم ازجمله اهداف دشمن از دنبال کردن پروژه نفوذ است. این اهداف زمانی به صورت قطعی و یقینی محقق می شود که اسلام ناب محمّدی به اسلام رحمانیِ سازشیِ تعاملی تبدیل شود. اگر موضع ما دوست بودن با استکبار و اخم نکردن به آمریکا شد، پس 2 میلیارد و 308 میلیون دلار بودجه ای که امسال به عنوان مقابله با ایران در کنگره آمریکا تصویب شده است، به چه معناست؟
 
حجت الاسلام مصلحی با یادآوری هدف گذاری های لیبرالیستی دوران سازندگی در زمینه اقتصاد اظهارداشت: در زمان حاکمیت دولت سازندگی، مقوله تحریف مبانی امام در زمینه اقتصاد به همت چشمگیری دنبال شد و نتیجه آن ایجاد یک نظام طبقاتی مشابه نظام سرمایه داری آمریکا در ایران بود. کلیدواژه «مستضعفین» از ادبیات دولت مردان و توجه به طبقات محروم جامعه از سیاست گذاری های اقتصادی کنار گذاشته شد و ثروت های کلان منحصر در حیطه عده ای خاص شد.
وی تصریح کرد: باتکیه بر اطلاعات دقیق می گویم؛ در لیست سرمایه داران اصلی دولت سازندگی نام 400 نفر در صدر قرار دارد. حال اگر شما لیست معوقات بانکی را با نگاه تطبیقی بررسی کنید، جالب است بدانید که نام همین 400 نفر دوباره به چشم می خورد. شما خود بررسی کنید و ببینید که در سفر اخیر تجاری به فرانسه و ایتالیا، چند نفر از این 400 نفر حضور داشتند.
 
مصلحی در انتهای سخنان خود ایجاد نظام طبقاتی و فراموش کردن پابرهنگان و مستضعفان را یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن دانست و خاطرنشان کرد: زمانی کلیدواژه مستضعفین، پرکاربرد ترین کلمه در ادبیات امام راحل (ره) بود. این کلمه که ریشه قرآنی هم دارد ـ «وَ نُریدُ اَن نَمُنَّ عَلَی الَذینَ استُضعِفوا فِی الاَرض وَ نَجعَلَهُم اَئِمَّه وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثین» ـ با توسل به آموزه های نظام سرمایه داری حذف شد و درحال حاضر به خاطر بوجود آمدن نظام طبقاتی، برخی ها پس از شنیدن بیکاری و مشکلات معیشتی مردم، به راحتی خود به نشنیدن می زنند. اینها از مصادیق بارز نفوذ اقتصادی دشمن است.
انتهای خبر/
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب: 426886
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *