۰

لبیک ملت به ندای رهبر

پیروز انتخابات باید فرهنگ پیروزی را بداند و مراعات کند و شکست خورده هم باید فرهنگ شکست را بداند و مراعات کند تا تصویر ملت در چشم مردم دنیا تصویری متمدنانه و زیبا باشد.
لبیک ملت به ندای رهبر
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، روزنامه «رسالت»در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:
با آنکه مردم از شرایط اقتصادی کشور رضایت نداشتند و برجام نیز با عهد شکنی های مکرر آمریکا در هاله ای از ابهام قرار گرفته وهنوز در صحنه اقتصاد اثر محسوسی از آن ظاهر نشده و به طور طبیعی باید مردمی که با انتخابات قبلی هنوز به نتایج مورد انتظار نرسیده دلسرد شده باشند ولی آنها به دعوت رهبر خود پاسخ مثبت داده و در سراسر کشور در سطحی بسیار گسترده پای صندوق های رای آمده و بار دیگر چهره زیبای مردمسالاری دینی را به نمایش گذاشتند .این روز را باید روز عید ملی ، جشن مردمی و پیروزی اسلامی و انقلابی ملت ایران دانست و به همه تبریک گفت . حضور چشمگیر و پرهیجان مردم در انتخابات ، امنیت و آرامش بی نظیرانتخابات  در اقصی نقاط سرزمین بزرگی که از همه طرف در تهدید تروریست های 
آمریکایی داعش است ، بیشترین میزان قانونگرایی نسبت به انتخابات قبل و کمترین حجم تخلفات انتخاباتی نسبت به انتخابات قبلی را باید به همه  تبریک گفت . ملت ایران تصویری بسیار متمدنانه، بزرگوارانه و زیبا از انتخابات خود به جهان عرضه کرد و نشان داد که شایسته عزت ، اقتدار و محبوبیت جهانی است . انتخابات روز جمعه مردم ایران  و بازتاب جهانی آن بسیاری از تهمت ها ،سیاه نمایی ها  و لجن پراکنی های رسانه های بیگانه و شعبه های داخلی آنها را به یکباره شست و تصویر زیبای نظام اسلامی را که در غبار تهمتهای ناجوانمردانه از نظرها دور مانده بود،  بار دیگر برای  جهانیان آشکار و درخشان کرد . زمانی که اسلام آمریکایی در چهره داعش سیاه ، نفرت جهانیان را برانگیخته ،اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام امام خمینی (ره) با بی نظیر ترین انتخابات مردمی ، آزادی خواهان و مسلمانان جهان را به این الگوی زیبا جلب نمود . برای معرفی اسلام و انقلاب اسلامی و برای گسترش الگوی جمهوری اسلامی در عصر سکولاریسم، چه تبلیغی از انتخابات ایران  مؤثرتر و چه بیانی از این حماسه ملت  گویاتر و بلیغ تر است ؟! کدام دموکراسی غربی می تواند ادعا کند سرمایه داران و رسانه های سرمایه داران نقش تعیین کننده در انتخابات ندارد و مردم نقش تعیین کننده دارند ؟  .
همه مراقب باشیم و تجربه های تلخ گذشته را مد نظر قرار دهیم و اجازه ندهیم در مرحله پایانی این حماسه افتخار آمیز و پر شکوه  که مرحله شمارش نهایی آرا و اعلان نتایج است، کسی از روی عصبانیت ، کام مردم را تلخ کند و دعوا و اختلاف پدید آورد . همه باید بپذیریم که مسابقه سیاسی و رقابت انتخاباتی تمام شده و حالا نوبت رفاقت و اتحاد برای خدمت و ساختن است . کسی که در صحنه رقابت انتخابات هیجان زده شده و نمی تواند هیجان خود را کنترل کند و همچنان به فضای رقابت انتخاباتی دامن می زند ، حقیقتا کودکی است در چهره بزرگسال که کودکانه فکر می‌کند و کودکانه رفتار می کند و قادر به کنترل و مدیریت خود نیست . وقتی انتخابات تمام می شود ، شخصیت ،فرهنگ و مدنیت کاندیداها و هواداران را بهتر و روشنتر از هر زمان دیگری می توان مشاهده نمود . آنها که هنگام پیروزی نه تنها مغرور نمی شوند و به رقیب شکست خورده لگد نمی زنند ، بلکه از او قدردانی کرده و دست او را می فشارند ، شخصیت والای خود را به‌نمایش می گذارند . 
آنها هم که هنگام شکست بلافاصله شکست را پذیرفته و به پیروز انتخابات تبریک گفته  و با کنترل احساسات ، زمین و زمان را محکوم و مقصر نمی کنند  ، شخصیت زیبائی از خود در حافظه مردم به جا خواهند گذاشت .
بعضی ها این ظرفیت روحی را ندارند که پس از اتمام انتخابات  پرونده آن را در قلب و ذهن خود ببندند . آنها کشمکش های طبیعی مرحله رقابت انتخاباتی را که معمولا توأم با کدورت هایی است ،نمی توانند متوقف کنند و میل دارند دعوا را تا انتخابات بعد تداوم بخشند.این ها از هر جناحی باشند ، انسان های کم جنبه   و کم ظرفیتی هستند  . پیروز انتخابات باید فرهنگ پیروزی را بداند و مراعات کند و شکست خورده هم باید فرهنگ شکست را بداند و مراعات کند تا تصویر ملت در چشم مردم دنیا تصویری متمدنانه و زیبا باشد . در مرحله پایان رقابت ، باید بر روی رفاقت سرمایه گذاری کرد و زمینه را برای انسجام و خدمت بیشتر به ملت فراهم کرد . تردیدی نیست که این خط کشی ها و نامگذاری های خصومت آفرین سیاسی که در بین ملت ترویج کرده و عده ای را تند رو و افراطی و عده ای را کند رو و محافظه کار نامیده اند ، همه ، ساخته دست دشمن و عوامل دشمن است  . 
تردیدی نیست که اصولگراهای حقیقی همه اصلاح طلب و هماهنگ با رهبری  اند و اصلاح طلب های حقیقی ، همه اصولگرا و متدین و در خط ولایت اند و باید به کمک یکدیگر کشور خود را در این دریای توطئه ها و حوادث ، پیش ببرند .پرونده  رقابت های انتخاباتی و پرونده کدورت های انتخاباتی را باید بست و مشغول کار و خدمت شد . کارهای انجام نشده بسیاربزرگی بر زمین مانده که اگر عزمی برای انجامش باشد  فرصتی برای تداوم  دعوا های انتخاباتی باقی نمی گذارد . بزرگترین کار بر زمین مانده  ،اقتصاد مقاومتی است  که نسخه شفابخش اقتصاد ما و کشور ما و معیشت ما است ، مرحله اجرایی اقتصاد مقاومتی ، همچنان بر زمین مانده و رشد وتوسعه و رونق اقتصادی ما را به تأخیر انداخته است. همه باید اختلافات را کنار بگذارند تا ظرف چهار سال آینده ، اقتصاد مقاومتی از مرحله سخنرانی به مرحله برنامه و قانون و اجرا برسد . این شایسته ترین خدمت و درخشان ترین اقدامی است که مجلس جدید می تواند در کارنامه خود به ثبت برساند .مردم شریف و بزرگوار ایران به دعوت رهبر خود لبیک گفتند و در انتخابات حماسه آفریدند ، حالا نوبت  نمایندگان منتخب مردم است که با تمرکز  بر راهبرد  اقتصاد مقاومتی و محقق نمودن آن حماسه بیافرینند .
 آنها می توانند با محقق کردن اقتصاد مقاومتی ، رکود را به رونق ، واردات را به صادرات ، مصرف را به تولید و وابستگی را به استقلال  بدل کنند ،  خام فروشی  را به فروش محصولات نهایی  ،  ایجاد اشتغال برای جوانان آمریکا و اروپا را تبدیل به ایجاد اشتغال برای جوانان ایران  و تکیه  به قدرت های جهانی را تبدیل به تکیه بر منابع داخلی ، سرمایه داخلی ، دانشمندان داخلی و جوانان داخلی کنند تا سرنوشت ما در دست خود ما  قرار گیرد و بار دیگر اسیر قدرت های استعماری نشویم  . مردم خوب ما این استحقاق را دارند که رونق و شکوفایی اقتصاد خود را و چرخش چرخ تولید داخلی و کار خانه های داخلی را به چشم ببینند . اگر مجلس دهم نام خود را مجلس اقتصاد مقاومتی بگذارد و اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برساند ، نامش در تاریخ مجالس کشور ما به بزرگی و افتخار خواهد ماند  .باید  در این دوره ، به هر قیمتی هست این وعده بزرگ  بر زمین مانده ، محقق شود .
شکی نیست  این کار بزرگ نیاز به عزم ، اراده و تلاش سنگین  نمایندگان دوره دهم دارد . فرهنگ اشرافیت و فساد اقتصادی ، آفت اقتصاد و آفت اقتصاد مقاومتی و آفت فرهنگ وانسانیت ما است ، فرهنگ اشرافیت ، و باندهای ثروت و قدرت ، نقطه امید دشمنان ما هستند ، مجلس باید بدون ملاحظه این و آن ، فرهنگ اشرافیت را از صحنه
حکومت و نظام اسلامی بر اندازد . چه خوب است که نمایندگان محترمی که به مجلس راه می یابند دست به دست یکدیگر دهند و تا پایان دوره نمایندگی ، فراکسیون خود را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و مبارزه با اشرافیت وفساد اقتصادی رهبری و مدیریت کنند . دست رد بر سینه بیگانه زنند و زندگی ساده و مردمی خود  را بر زندگی اشرافی ترجیح دهند . تنها در این صورت است که چهار سال بعد ،
در مقابل موکلین خود ، در برابر مردم ، ورهبر مردم و خدای مردم ، سربلند و رو سفید خواهند بود.
سید مسعود شهیدی
 
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 427968
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *