۰

خرسندی رسانه های غربی-عربی از پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران/ تناقض‌نمایی در انتخابات ایران، خط خبری رسانه‌های معاند

پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا، رسانه های غربی که عربی که فعالیت خود در زمینه انتخابات را از سال گذشته آغاز کردند تناقض نمایی و حمایت تام از جریان اصلاحات را سرلوحه کار خود قرار دادند.
خرسندی رسانه های غربی-عربی از پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران/ تناقض‌نمایی در انتخابات ایران، خط خبری رسانه‌های معاند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سرویس بین الملل دیار آفتاب؛ حضور مردم ایران در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی ۷ اسفند به حدی چشم گیر و گسترده بود که توجه رسانه های منطقه ای و بین المللی را به خود جلب کرد، تا حدی که رسانه های بیگانه هم نتوانستند از پوشش خبری آن صرف نظر کنند.

خبرگزاری فرانس ۲۴ در خبرهای متعددی به پوشش خبری انتخابات ایران پرداخت. تیتر این خبرها از زمان سخنان رهبر انقلاب با مردم نجف آباد تا کنون قابل تامل است.

در یکی از اخبار این سایت آمده است: آیت الله خامنه ای از مردم خواست تا مجلسی را انتخاب کنند که در مقابل نیروهای بیگانه، غرب و خصوصا آمریکا بایستد.

علمای ایران در خطبه های نماز جمعه از مردم خواستند به کسی رأی دهند که با آمریکا دشمن هستند.

سپس در ادامه این تیترها را درج کردند:
بیشترین انتظارات مردم از منتخبین چیست؟ و در پاسخ نوشت: مردم خواستار بهبود اوضاع اقتصادی و شکسته شدن تحریم های اقتصادی و ادامه توافق هسته با کشورهای غربی هستند.

این خبرگزاری حضور گسترده مردم در انتخابات را با شیوه ای خاص برای رسیدن به اهداف رسانه ای خارجی اینگونه بیان کرد:
حضور گسترده مردم در حوزه های رأی گیری در انتخابات باعث تحکیم قدرت روحانی شد.

در این سایت نوشته شده است: حوزه های رأی گیری به علت حضور گسترده مردم، درهای خود را به روی رأی دهندگان بستند. این درحالیست که طبق اعلام مسئولان برگزاری انتخابات تا وقتی که حتی یک رای دهنده هم باقی مانده باشد درب ها بسته نخواهد و انتخابات ادامه دارد.

این خبرگزاری که خط خبری خود را حمایت از لیست بی بی سی قرار داده بود و در نهایت تیتر نهایی خود را با محافظه کار خواندن نیروهای ارزشی و انقلابی اینگونه نوشت:
نتایج اولیه انتخابات: اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی در تهران از محافظه کاران پیشی گرفتند.

خبرگزاری یورو نیوز نیز با تیترهای مشابهی، گویا درصدد ایجاد نوعی فضای خاص در ایران هستند. فضایی که برای ایجاد آن از قبل برنامه ریزی شده است.

این خبرگزاری هم در تیتر اول خبرهای خود نوشت:
برگزاری انتخابات شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ایران بعد از توافق هسته ای.

سپس در خبر دیگری نوشت: ایرانیان مجلس خبرگان و شورای اسلامی ای را انتخاب کردند که به دنبال تغییر است.

این خبرگزاری بدون در نظر گرفتن نتایج کلی شمارش آرا در ایران با توجه بیش از حد به یک طیف و یک منطقه خاص، سعی در دو قطبی کردن فضای انتخابات ایران دارد. مسئله ای که رهبر معظم انقلاب در آخرین سخنرانی خود آن را نا مناسب ارزیابی کردند.

این خبرگزاری در آخرین خبر خود نوشت: نتایج اولیه انتخابات خبرگان در ایران پیروزی اصلاح طلبان را نشان می دهد.

خبرگزاری رویترز هم در خبری نوشت: روحانی و معتدلین بیشترین کرسی ها را در انتخابات کسب کردند. نتایج اولیه شمارش آراء از پیروزی اصلاح طلبان در تهران خبر می دهد.

خبرگزاری عربی العربیه وابسته به کشور عربستان هم در خبرهای متعددی همان مشی همدستان خود را دنبال کرد و نوشت:
پیروزی روحانی و رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری.

پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران.

خبرگزاری الجزیره قطر هم نوشت: ائتلاف اعتدال گراها و اصلاح طلبان کرسی های مجلس را در تهران کسب کردند.

از مجموع این خبرها این نتیجه به دست می آید که پیروزی اصلاح طلبان مورد توجه و اقبال رسانه های غربی و عربی و بیگانه قرار گرفته. این در حالی است که تیتر غالب این خبرگزاری ها یکسان بوده و ظاهرا اغلب این رسانه ها از پیروزی اصلاح طلبان در کرسی های مجلس در تهران خرسند و راضی اند.
در خبرهای اولیه، این خبرگزاری ها به سخنان رهبر انقلاب و امامان جمعه مبنی بر ضرورت انتخاب نمایندگان مخالف غرب و آمریکا اشاره شده و سپس به بیان موفقیت اصلاح طلبان و معتدلین اشاره دارد که در تلاشند تا با نوعی تناقض نمایی، بین علمای دین و انتخاب مردم دو دستگی ایجاد کنند.


انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 428012
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *