۰

تشکلهای دانشجویی و مذهبی استان بوشهر خواستار اجرای حکم ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات شدند

بیش از 70 تشکل دانشجویی و مذهبی استان بوشهر در نامه‌ی به رئیس قوه‌ی قضاییه و دبیر شورای عالی امنیت ملی خواستار اجرای حکم ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات شدند.
تشکلهای دانشجویی و مذهبی استان بوشهر خواستار اجرای حکم ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات شدند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از "منبری ها" بیش از 70 تشکل دانشجویی و مذهبی استان بوشهر در نامه‌ی خواستار اجرای حکم ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات شدند که متن این نامه به همراه اسم تشکل ها در ذیل آمده است:

خدمت رئیس قوه‌ی قضاییه
حضرت آیت ا.. آملی لاریجانی
خدمت دبیر محترم شورای عالی امنیت ملی
جناب آقای علی شمخانی

سلام علیکم
هنوز جوهر انگشتان ملت ایران از سی‌وچهارمین انتخابات خشک نشده است و نظام بار دیگر جمهوریت خود را به رخ جهانیان کشید. نظام اسلامی ثابت کرد به رأی مردم وفادار است چراکه حتی مدعیان تقلب هم رأی دادند، کسانی که با زیر سؤال بردن رأی و خواسته مردم به دنبال تحمیل خود بر جمهوریت نظام بودند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نکردند. کودتایی تمام‌عیار با حمایت‌های همه‌جانبه انگلیس، آمریکا، منافقان، سلطنت‌طلبان و حتی اشرار به راه انداختند و قصد نابودی بنیه انقلاب اسلامی را داشتند. همان‌هایی که تا توانستند در تنور فتنه دمیدند و هزینه‌های سنگینی را به ‌نظام اسلامی و ملت ایران تحمیل و چهره نفاق و بغض و کینه خود را نسبت به انقلاب آشکار کردند. بااین‌حال پس از یک سال اقدام علیه جمهوریت و منافع ملی، توسط مراجع قانونی به حصر محکوم شدند تا ابعاد جنایت‌های آن‌ها بیش‌ازپیش بر همگان اثبات شود.
متأسفانه بعد از گذشت شش سال شاهدیم عده‌ای به دنبال پاک کردن حافظه مردم از آن فجایع هستند و از هر فرصتی برای تطهیر چهره کریه و منافقانه‌ی آنان بهره می‌جویند که در این‌ بین، دانشگاه‌ها به بهترین فضای جولان‌دهیِ عناصر حامی فتنه تبدیل ‌شده است.
دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نیز از این اقدامات مستثنی نبوده و شاهد اقدامات ساختارشکنانه‌ی عده‌ای با کارنامه مشخص و همچنین چراغ سبز برخی مسئولان به این اقدامات است.
برخی از این اقدامات در ذیل می‌آید:

1-  نصب بنر با عکس آقای سید محمد خاتمی (رییس دولت اصلاحات) در اواخر سال تحصیلی 93-94 توسط تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
2-  نصب عکس آقای سید محمد خاتمی (رییس دولت اصلاحات) در برد دانشکده‌ی علوم پایه سال تحصیلی 94-95 توسط تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
3-  درج پیام سید محمد خاتمی (رئیس دولت اصلاحات) به انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت روز دانشجو در شماره‌ی صد و دوازدهم نشریه‌ی مدارا مورخ 29 آذرماه 1394 با صاحب امتیازی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
4-  نصب تصویر آقای میر حسین موسوی در برد دانشکده‌ی علوم‌پایه و ادبیات توسط تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
5-  انتشار عکس و پیام آقای سید محمد خاتمی در شماره‌ی صد و چهاردهم نشریه مدارا مورخ 11 اسفند 1394 با صاحب امتیازی تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر.
اکنون ما تشکل‌های دانشجویی و مذهبی استان بوشهر با توجه به این اتفاقات از قبل برنامه‌ریزی شده در تعداد کثیری از دانشگاه‌های کشور، از جنابان‌عالی آقایان آیت ا.. آملی لاریجانی و شمخانی درخواست پاسخ به پرسش‌های زیر را به صورت مجزا و مکتوب داریم.
1-  حمایت از سران داخلی فتنه نظیر سید محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی مطابق قانون چه حکمی دارد؟
2-  تبلیغ و تطهیر چهره‌ی این افراد از نظر قانونی چگونه است؟
3-  آیا آقای سید محمد خاتمی (رییس دولت اصلاحات) ازسران داخلی فتنه، ممنوع التصویر و ممنوع‌البیان هستند؟
4-  از چه زمانی ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی ایشان آغاز شده است؟
5-  توسط چه کسی، در چه دادگاهی و طی چه فرآیندی ایشان ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان شده‌اند؟
6-  آیا ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان بودن ایشان در همه‌ی مکان‌ها اعم از سطح شهرها، دانشگاه‌ها، بردها، روزنامه‌ها و... می‌باشد؟ در صورت منفی بودن، در چه مکان‌هایی (به صورت کاملاً جزیی اشاره فرمایید) می‌توان تصویر و سخنان ایشان را نصب نمود و انتشار داد؟
7-  مطابق قانون چه مجازاتی برای فرد حقیقی یا حقوقی که اقدام به درج سخن، پخش فیلم، عکس و... آقایان خاتمی، موسوی و کروبی کرده است، در نظر گرفته شده؟
8-  مرجع رسیدگی به این تخلفات در استان بوشهر چه ارگان و چه کسی می‌باشد؟
9-  آیا ابلاغیه‌ای در این راستا به وزارت علوم که تعداد زیادی نشریه در سراسر کشور دارد ارسال شده است؟ در صورت منفی بودن پاسخ، دلیل آن را ذکر فرمایید.
10-  در صورت ممنوع التصویر و ممنوع‌البیان نبودن ایشان چرا آقای محسنی اژه‌ای (سخنگوی قوه قضاییه) در گفت‌وگوهای مختلف با خبرنگاران به ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی آقای خاتمی اشاره کرده‌اند‌ و مطابقت ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی ایشان را با مصوبه‌ی شماره‌ی 298 شورای عالی امنیت ملی را نیز گفته‌اند؟ آیا آقای محسنی اژه‌ای به ملت ایران دروغ گفته‌اند یا اشتباه کرده‌اند؟ چرا آقای سید محمود دعایی (مدیر مسئول روزنامه اطلاعات) را به دلیل درج سخنان و تصویر آقای خاتمی به دادسرای ویژه‌ی روحانیت احضار کردند و با قرار تأمین آزاد کردند؟
11-  سخن آقای رئیس جمهور مبنی بر غیرقانونی بودن و مصوب نبودن این ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی به چه معناست؟ آیا آقای روحانی به ملت ایران دروغ گفته است یا اشتباه کرده‌اند؟
12-  آیا این موضوع به تمامی رسانه‌های کشور، دادستانی‌های کل کشور و سایر موسسات دولتی و غیردولتی ابلاغ شده است؟
13-  در صورت ابلاغ چرا برخوردی با افراد خاطی که برخی به طور مکرر این اقدامات را انجام داده‌اند صورت نمی‌گیرد؟

رونوشت به:
دفتر مقام معظم رهبری، حضرت حجه الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی
دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان بوشهر، حضرت آیت‌ا.. صفایی بوشهری(دامت برکاته)
دادستانی کل استان بوشهر
فرماندهی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

اسناد و ضمایم:
به گزارش عصر ایران معاون اول قوه قضاییه گفت: ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات بر اساس دستور دادستانی است نه شورای عالی امنیت ملی.
به گزارش «تابناک»، حجةالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود وی اعلام کرده ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، عنوان کرد: قبلاً نیز در این‌باره سئوال شده بود که گفتم این تصمیم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست و به دستور دادستانی است.
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: دادستانی بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خود باقی باشد هر کس مخالفت کند، برخورد می‌شود.
وی توضیح داد: در این ارتباط قبلاً دو بار این سئوال شده بود که بار اول سئوال کردند آیا این تصمیم بر اساس شورای عالی امنیت ملی گرفته شده یا خیر؟ که پاسخ دادم مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بار دوم نیز سئوال شد که پاسخ دادم به دستور دادستانی انجام شده است و دادستانی بر حسب وظیفه دستور قضایی داده و اگر کسی مخالفت کند طبیعتاً برخورد می‌شود.
در بهار ۹۴ حکم قضائی ممنوع‌التصویری آقای خاتمی در رسانه‌ها مدتی بحث‌برانگیز شد و حامیان فتنه کوشیدند با جوسازی و فشار علیه قوه‌قضائیه، از تداوم آن جلوگیری کنند. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا بهمن ۹۳ درباره ممنوع‌التصویری سران فتنه ازجمله خاتمی گفته بود: « کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند. در مورد همین فرد مورد نظر شما دستور داده‌اند که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب ایشان را منتقل کنند. دادستانی تهران این اقدام را انجام داده و این دستور نیز همچنان باقی است و گفته شده که اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن رسانه برخورد خواهد شد.» اژه‌ای همچنین خرداد۹۴ بر اجرایی بودن این حکم تاکید کرده و گفته بود: «دادستانی بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان، به قوت خود باقی باشد با هرکس مخالفت کند برخورد می شود حالا چه روزنامه‌ای باشد و چه هر رسانه‌ دیگری، در هر صورت تحت تعقیب قرار می‌گیرد.»
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، خبرنگاری سئوال را چنین مطرح کرد که در چند روز گذشته تصویر رییس دولت اصلاحات در روزنامه اطلاعات منتشر شد و مدیرمسئول روزنامه به دادسرای روحانیت مراجعه کرد، در این راستا نامه‌نگاری‌هایی بین آقای دعایی و یکی از فعالان صورت گرفت که آقای دعایی در این نامه نقل قولی را از سوی رهبری مطرح کردند، با توجه به این مساله آیا دستگاه قضایی تصمیم به تجدیدنظر در این خصوص را دارد و آیا امکان لغو دستور ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات که برای رسانه‌ها بوده، وجود دارد؟
وی ادامه داد: آقای دعایی به عنوان مدیرمسئول روزنامه اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفتند و برای دومین بار دادسرای ویژه روحانیت ایشان را احضار و مورد تحقیق و بازجویی قرار داد که آخرین دفاعیات از وی اخذ شد و در حال حاضر با قرار تأمین آزاد هستند و پرونده موعد ارسال به دادگاه است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص ممنوع‌التصویر بودن رئیس‌ دولت اصلاحات و اینکه براساس تشکیل دادگاه عمومی و انقلاب، دادستان نمی‌تواند حکمی صادر کند، حال سؤال این است که دستور دادستان براساس کدام قانون است؟ افزود: شورای امنیت ملی در موضوعات مختلف دو مصوبه دارد، یکی مصوباتی که خود شورای امنیت ملی مسائلی را طرح می‌کند که بشود یا نشود و دیگری، مصوبه‌ای که به دبیرخانه ارجاع می‌دهد.
وی ادامه داد: تعیین رعایت مصادیق آن، برخی برعهده دبیرخانه شورا محول می‌شود، مثلاً کرسنت و برخی مسائل مانند برجام که مصوبه شورای عالی امنیت ملی دارد.
اژه‌ای با بیان اینکه رسیدگی به مسائل کیفری دو مرحله‌ای است، گفت: تعیین رعایت مصادیق برعهده دبیرخانه است.
وی افزود: شورای امنیت ملی کلیاتی تعیین کرد و دبیرخانه تعیین مصادیق کرد. این دستور دبیرخانه نیست بلکه دستور دادستان است و منشأ آن تصمیم دبیرخانه و تعیین مصادیق دبیرخانه است.
محسنی اژه‌ای یادآور شد: دادستان حکم صادر نمی‌کند ولی دستور قضایی صادر می‌کند، بسیاری از کسانی که مرتکب جرم می‌شوند، دادستان می‌تواند دستور قضایی صادر کند تا زمانی که خلاف آن ثابت نشده یا لغو نشده باشد و تا زمانی که دستور قضایی به قوت خود باقی بماند، لازم‌الاطاعه برای همگان است و اگر تخلفی کند، طبق قانون برخورد می‌شود.
گروه سیاسی –رجانیوز: معاون اول قوه قضائیه گفت: دستور دادستان تهران برای منع انتشار اخبار از رئیس جمهور اسبق، یک دستور قضایی است و حتی اگر مصوبه ای در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نبود، این اختیاری است که قانون به دادستان داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در گفتگو با خبرنگار شبکه خبردرباره ابراز نظر دیروز رئیس جمهور مبنی بر غیر قانونی بودن ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق گفت:احتمالا به علت مشغله زیاد، اقای روحانی این مصوبه را به خاطر نداشته است.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به مصوبه شماره 298 شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه ، سیاستهای خبری و رسانه ای از سوی دبیرخانه شورا ، تدوین و به همه رسانه ها از جمله رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاریها ابلاغ می شود.
وی افزود: برای این کار وبراساس همین مصوبه  کارگروهی پیش بینی شده که این کارگروه مرکب از یک رئیس به انتخاب دبیر شورای عالی امنیت ملی، سه نماینده از طرف روسای سه قوه و همچنین نمایندگانی از طرف وزرای کشور، اطلاعات،فرهنگ و ارشاد و نمایندگانی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح و  صدا و سیما است، که سیاستگذاری تبلیغات در آن انجام می گیرد.
محسنی اژه ای با اشاره به مصوبات متعدد این کارگروه در دولت قبل و دولت فعلی افزود: این کارگروه در جریان فتنه سال 88 که عده ای حاضر به تمکین در برابر قانون نشدند و کشور را با آشوب مواجه کردند، در خصوص رئیس جمهور اسبق تصمیم گرفت، وی ممنوع التصویر شود، و اخبار و تصاویر وی  در رسانه ها منعکس نشود.
محسنی اژه ای گفت: دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی نیز مصوبات این کارگروه  رسانه ای را برای اجرا ابلاغ می کند.
معاون اول قوه قضائیه افزود : حتی اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در این باره وجود نداشت، دادستان تهران براساس اختیارات و وظایف قانونی خود دستور قضایی در این خصوص صادر کرده است و این دستور به قوت خود باقی است و لازم الاجرا است.

اسامی تشکل‌های دانشجویی و مذهبی استان بوشهر که حمایت خود را از این نامه ابراز کرده‌اند:
حوزه بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر
هیأت محبین اهل بیت(ع) دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر
کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر
حوزه بسیج دانشجویی شهید رمضان‌زاده دانشگاه پیام‌نور بوشهر
کانون یاس دانشگاه خلیج‌فارس
کانون مهدویت دانشگاه خلیج‌فارس
جمعی از دین پژوهان حوزه‌ی علوم اسلامی دانشجویان استان بوشهر
حوزه بسیج دانشجویی شهید طاهره هاشمی دانشگاه پیام‌نور بوشهر
حوزه بسیج دانشجویی شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
هیأت بقیه ا.. الاعظم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی بوشهر
کانون قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
حوزه بسیج دانشجویی شهید ناهید فاتحی دانشگاه کرجو
حوزه بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه آزاد بوشهر
حوزه بسیج دانشجویی شهید قاسم زاده دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر
پایگاه بسیج دانشجویی شهید عدالت دانشگاه آزاد دیلم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید خرازی دانشگاه پیام‌نور دیلم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید فرهمند دانشگاه آزاد گناوه
پایگاه بسیج دانشجویی شهید اسدی علمی کاربردی گناوه
پایگاه بسیج دانشجویی شهید افتخاری دانشگاه علمی کاربردی دیلم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه آزاد خارک
پایگاه بسیج دانشجویی شهید علم الهدی امام خامنه‌ای بوشهر
پایگاه بسیج دانشجویی شهید زنده‌بودی مرکز آموزش جهاد کشاورزی
پایگاه بسیج دانشجویی شهید سناپوری مرکز آموزش عالی لیان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید یاعلی‌مدد مرکز آموزش عالی خرد
پایگاه بسیج دانشجویی شهید شهریاری مرکز تحقیقات و فناوری بوشهر
پایگاه بسیج دانشجویی شهید نادر گنجی دانشگاه آزاد برازجان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید قهرمانی دانشگاه پیام‌نور گناوه
پایگاه بسیج دانشجویی شهید مولوی دانشگاه پیام‌نور سعدآباد
پایگاه بسیج دانشجویی شهید خواجه دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی برازجان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید ساجدی دانشگاه علمی کاربردی برازجان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید کاظمی دانشگاه علمی کاربردی شبانکاره
پایگاه بسیج دانشجویی شهید علی افسردیر دانشگاه پیا‌م‌نور اهرم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید اسماعیلی دانشگاه آزاد خورموج
پایگاه بسیج دانشجویی شهید پاکیزه دانشگاه آزاد اهرم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید مرادی دانشگاه علمی کاربردی اهرم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید غریبی دانشگاه علمی کاربردی خورموج
پایگاه بسیج دانشجویی شهید رستگار دانشگاه آزاد دلوار
پایگاه بسیج دانشجویی شهید اشرافی دانشگاه پیام‌نور خورموج
پایگاه بسیج دانشجویی شهید امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد کنگان
پایگاه بسیج دانشجویی محمد رسول ا...(ص) دانشگاه پیام‌نور دیر
 پایگاه بسیج دانشجویی شهید نادری دانشگاه پیام‌نور عسلویه
پایگاه بسیج دانشجویی شهید فرشچی دانشگاه پیام‌نور جم
 پایگاه بسیج دانشجویی شهید هاشمی دانشگاه آزاد جم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید زارعی دانشگاه علمی کابردی کنگان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید شفاخواه دانشگاه آزاد دیر
پایگاه بسیج دانشجویی شهید شجاع‌الدین دانشگاه فنی حرفه‌ای کنگان
پایگاه بسیج دانشجویی شهید قائد دانشگاه علمی کاربردی عسلویه
پایگاه بسیج دانشجویی شهید همت دانشکده فنی مهندسی جم
پایگاه بسیج دانشجویی شهید رنجبر دانشگاه پیام‌نور کنگان
هیأت ابن‌الرضا مسجد امام رضا خورموج
کانون جوانان فردایی دیگر دشتی
کانون فرهنگی هنری شهید آوینی خورموج
ستاد برگزاری دعای ندبه برازجان
بسیج طلاب شهید مطهری حوزه علمیه چهارده معصوم برازجان
هیأت عاشقان ولایت برازجان
هیأت فاطمیون دیر
کانون شیفتگان قائم (عج) مسجد امام محمد باقر برازجان
هیأت عاشقان ابوالفضل العباس برازجان
پایگاه مقاومت شهید علیرضا ماهینی بوشهر
هیأت مسجد علی بن ابی طالب بوشهر
کانون فرهنگی هنری مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب بوشهر
هیأت امام حسن مجتبی(ع) اهرم
هیأت محبین آل یاسین آبپخش
هیأت سائلین الزینب بوشهر
هیأت عاشقان ابوالفضل برازجان
هیأت منتظران موعود بوشهر
پایگاه مقاومت بسیج ثارا... خواجه بوشهر
کانون فرهنگی هنری نورالزهرا برازجان
هیأت امام موسی کاظم(ع) برازجان
پایگاه مقاومت بسیج انصارالحسین برازجان
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 429149
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *