۰

امین امام ، عمار رهبر

26 اسفند سال جاری، بیست و یکمین سالروز رحلت یادگار عزیز امام (ره) است . او پیش از انقلاب مبارزی فداکار و هوشیار و پس از انقلاب، امین امام امت بود و پس از رحلت امام خمینی در کنار جانشین او همواره با صلابت ایستاد. «برخی از این افراد دور من را گرفته‌اند که بنده را در مقابل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دهند که من متوجه شدم و توی دهن‌شان زدم»
امین امام ، عمار رهبر
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، بیست و ششم اسفند سال جاری بیست و یکمین سالروز رحلت یادگار عزیز امام امت است. حاج سیداحمد خمینی، مبارز، فرزند مبارز، که عمر پر برکت خود را وقف آرمان های متعالی پدر گرانقدرش نمود و در آزمون ها و حوادث پیش و پس از انقلاب چون "جبل راسخ" در کنار امام و رهبر انقلاب ایستاد و در شناخت و پیمودن راه حق ذره ای انحراف نداشت.
سالروز وفات ایشان بهانه ای است برای مرور زندگی سراسر خیر این فرزند مهربان و یادگار یگانه امام.
زندگی در جهت مبارزه با طاغوتیان برای اعتلای اسلام
در 24 اسفند سال 1324، در بیت دانش و تقوی در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پدر گرانقدرش، از همان کودکی در خصوص تربیت و تحصیل او دقت می‌کرد. و در مورد دوستان ایشان مراقبت می نمود. احمدآقا، دوران دبستان را در مدرسه اوحدی و دبیرستان را در مدرسه حکیم نظامی قم گذراند.پس از اخذ دیپلم به توصیه پدر به حوزه علمیه رفت. و پس از اولین سفر به نجف دروس حوزوى را به شکل جدى شروع کرد. استعداد، تیزهوشی، تیزبینی، دوراندیشی ، امانتداری ، اخلاص و تدین مهم ترین ویژگی هایی بود که هم مباحثه ای ها و نزدیکان وی از آن یاد می کنند.
سید احمد آقا در دوران‌ شروع مبارزه علیه رژیم ستم شاهی به رهبری پدر گرانقدرش نیز نقشی برجسته و مهم داشت. او پروانه‌وار در کنار مشعل‌ فروزان‌ امام‌ عزیز (ره)، حضور داشت و در جهت دهی به این نهضت موثر بود.
حاج احمدآقا پس از بازگشت از عراق به ایران طبق پیش بینی ساواک «براى انجام مأموریت هایى به ایران آمده» بود و اواخر سال 1345 مجدداً به‏ طور مخفیانه از طریق خرمشهر به نجف رفت. در این سفر او به دست امام خمینى معمم شد.
او در سفر مجدد به ایران، هنگام عبور از مرز در سال 1346 دستگیر شد: «در مراجعت از یکى از سفرهایم از عراق دستگیر شدم. نزدیک به سه ماه، نه شکنجه بود و نه اذیت.» او را از قصرشیرین به زندان قزل‏ قلعه تهران منتقل کردند و کیفرخواست وی به اتهام اقدام بر ضد امنیت داخلى صادر شد. با انتشار خبر دستگیرى فرزند امام خمینى(ره)، آیت‏ الله سیدمحسن حکیم طى نامه ‏اى به آیت‏ الله میرزا عبدالله تهرانى (چهل‏ ستونى) خواستار اقدام وى در مورد خلاصی ایشان از زندان مى‏ شود.
حاج احمدآقا وظیفه تهیه، تکثیر و توزیع اعلامیه‏ هاى امام خمینى (ره) که از نجف صادر مى‏ شد، یا اعلامیه‏ هاى دیگر را بر عهده داشت. و با وجود اطلاع ساواک از احتمال فعالیت وی و مراقبت از ایشان، بسیار کم اتفاق می افتاد که دستگیر شوند و این مسئله از هوش و توانایی ایشان حکایت دارد.
 ایشان مى ‏گوید: «در مدتى که قم بودم مثل سایر طلاب در رساندن اعلامیه‏ هاى امام یا اعلامیه ‏هایى علیه دولت و رژیم سابق به مردم تلاش مى‏ کردیم، تا کم‏کم به این فکر افتادیم که احتیاج به وسایل تکثیر داریم. آمدیم پیش آقاى هاشمى در تهران. او از طریق آقاى توکلى یک دستگاه فتوکپى برایمان تهیه کرد و من قبلاً اتاقى را در منزل یکى از آشنایانمان اجاره کردم و آنجا مشغول کار شدیم.»
مقام معظم رهبرى در مورد فعالیت های انقلابی او مى‏ گوید: «همچنین ارتباط ما در بعضى زمینه ‏هاى روشنفکرى بود، مثلاً کتاب خدمت و خیانت روشنفکران آل احمد را که تازه درآمده بود و دستگاه اجازه چاپ نمى‏داد، ایشان تلاش کرد و اقدام کرد (البته به کمک چه کسانى، من درست به یاد ندارم) و براى آنکه از جهات گوناگون، اطمینان پیدا کنند، یک نسخه را براى من فرستاد و من هم نظراتى دادم.»
بعد از انقلاب مهم ترین فعالیت ایشان در اداره بیت امام بود.حفظ جایگاه امام و سوءاستفاده نکردن شخصی از موقعیت امام بسیار برای او مهم بود، در صورتی که احمدآقا در موقعیتی قرار داشت که اختیارات فراوانی داشت اما هرگز از این اختیارات سوءاستفاده نکرد و راه سوء استفاده و انحراف در بیت امام را در زمان حیات خویش بست. حاج احمدآقا در طول یازده سال زعامت امام خمینی (ره) ، به صورت ناشناس به‌ سراسر ایران سفر می‌کرد و ماحصل آن را امام گزارش می‌داد.
امام خمینی(ره) در وصف حاج احمد آقا نوشت: «من خدای قاهر حاضر منتقم را شاهد می‌گیرم که احمد از آن روزی که در کمک اینجانب در بیرونی مشغول اداره‌ی امور من بوده تا الآن که این ورقه را می‌نویسم، قدمی یا قلمی برخلاف گفتار و نوشتار من برنداشته و با وسواس عجیب در کلیه گفتارهای من یا نوشته‌های من سعی نموده که حتی یک کلمه بلکه گاهی یک حرف را که به نظر او محتاج به اصلاح است بدون اذن من تصرف نکند.» صحیفه امام، ج 20، ص 442
 

 
مقام معظم رهبری درباره مبارزات انقلابی ایشان می گوید: «در طول سال های انقلاب، چه بسیار گره‌ها که به دست او گشوده شد و چه بسیار کارها که به تدبیر او انجام شد. حاج احمد آقا خمینی، یک فرد قابل و لایقی بود. او در کنار امام یک عنصر لازم و بی‌بدیل بود.»
رحلت امام و عماری حاج احمدآقا برای سید علی خامنه ای(مدظله)
شنیده شده بود که گفته بودند : «هر کس بین اطاعت از مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) تفاوت قائل باشد، در خط آمریکاست» از صحت انتساب پرسیدند، ایشان گفت: «بنده از روی اعتقاد این حرف را زده‌ام. بعد ایشان فرمودند: برخی از این افراد دور من را گرفته‌اند که بنده را در مقابل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار دهند که من متوجه شدم و توی دهن‌شان زدم»
 

 
سید احمد خمینی در اظهارنظرهایی در سال 1369 با نام بردن از آیت الله خامنه ای به‌عنوان شاگرد امام خمینی، حرمت رهبری نظام اسلامی را از اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب اسلامی ‌عنوان کرد و از همه خواست تا به دستورات رهبری عمل کنند: « ما امروز موظف هستیم پشت سر مقام رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حرکت کنیم. هرچه ایشان گفت، گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولی نخواند، بدانید که نقص از ماست... اطاعت از خامنه‌ای، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است، در خط آمریکاست. من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کرده‌ام که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و برخلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری برندارم.»
روح ملکوتی فرزند مهربان امام عروج کرد
روز ۲۱ اسفند ۱۳۷۳، خبر بستری شدن حاج احمدآقا بر اثر عارضه ناگهانی قلبی و تنفسی در حالت خواب، که منجر به ایست کامل دستگاه گردش خون و دستگاه تنفس و نهایتا سکته مغزی شده بود منتشر شد و موجی از نگرانی بین عشاق امام که یادگار او را رهرو صدیق راهش می دانستند، پدید آمد.
حاج احمد آقا به بیمارستان تخصصی قلب و عروق بقیة الله انتقال یافت و پزشکان متخصص تلاش خود را برای مداوای ایشان آغاز می­کنند. عده زیادی در بیمارستان حاضر می شوند و حاضرند اندام­های مورد نیاز فرزند امام را اهدا کنند. اما پس از پنج روز تلاش پزشکی نتیجه­ای نداشت و در شامگاه روز ۲۵ سید احمد خمینی، ندای اسفند حاج احمدآقا دعوت حق را لبیک گفت.
رهبر انقلاب در پیامی که از غم و حزن بسیار ایشان حکایت می کرد حاج سیداحمد خمینی را فرزندی‌ مهربان‌، مشاوری‌ امین‌ و یاری‌ دیرین، و سربازی‌ فداکار، و مدیری‌ گوش‌ بفرمان، و کارگزاری‌ لایق‌ و کار آمد برای امام خواند و نقش او را در قضایای‌ انقلاب، استثنایی‌ و منحصر بفرد دانست.
  پروژه جاسوس انگلیسی برای مشکوک جلوه دادن رحلت یادگار امام (ره)
علیرضا نوری‌زاده، جاسوس انگلیس با انتشار شایعه مشکوک بودن فوت یادگار امام در روزنامه الوطن، نخستین کسی است که این شایعه را بر سر زبان ها انداخت و عمادالدین باقی در داخل کشور آن را دامن زد. با این وجود هرگز سندی برای اثبات این ماجرا ابراز نشد و عدم مدیریت و تدبیر بیت یادگار امام، باعث بی پاسخ ماندن شایعات شد. درباره­ شایعه مشکوک بودن مرگ حاج احمد آقا برای ضربه زدن به مقام معظم رهبری مطرح شد. علیرضا نوری زاده و اعوان داخلی اش که در زمان حیات یادگار امام نتوانسته بودند از ایشان علیه رهبر انقلاب سوءاستفاده کنند، تمام تلاش خود را برای بهره برداری سیاسی از فوت حاج احمد به کار گرفتند و تنها مدرکی که توسط این باند مزدور منتشر شد، اعترافات سعید امامی در زندان و زیر شکنجه های معروف اصلاح طلبان مدعی حقوق بشر بود که در آن از کسانی به عنوان آمران قتل نام برده شده بود که ارتباطی با وزارت اطلاعات نداشته و ندارند! دلیل قتل هم مخالفت با اوامر رهبری ادعا شده بود که به شهادت نزدیکان حاج احمد آقا وی در علن و خفا تا آخر عمر صراحتا خود را مطیع و دوستدار رهبر انقلاب می دانست.
جدا از این که چگونه یک سند وزارت اطلاعات (اعتراف سعید امامی مبنی بر قتل حاج احمد خمینی) آن هم به صورت مخدوش در فضای مجازی وجود دارد، این سوال مطرح است که سعید امامی چگونه عامل قتل یادگار امام است در حالی که هیچ سند و منبعی مدعی ارتباط مستقیم سعید اسلامی با سید احمد موجود نیست و داروهای سید احمد آقا نیز یا توسط خودش یا نزدیکان و همسرش نگهداری می­شده است!؟
 
انتهای پیام/ راه دانا
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 429389
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *