۰

دولتمردان یازدهم فعالیت های علمی را به دور از شعار انجام دهند/اگر جای روحانی بودم خجالت زده می شدم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوب نیست رهبر انقلاب برای سخنانشان حرف های وزیر علوم را شاهد بیاورند، لذا بجای آقای روحانی بودم خجالت زده می شدم، گفت: دولتمردان یازدهم باید کار در این عرصه را جدی و به دور از شعار انجام دهند.
دولتمردان یازدهم فعالیت های علمی را به دور از شعار انجام دهند/اگر جای روحانی بودم خجالت زده می شدم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، قاسم جعفری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه رهبر انقلاب تاکید کردند جهش علمی را نباید بگذاریم متوقّف بشود، سرعت پیشرفت کشور از متوسّط سرعت پیشرفت علمی دنیا چندین برابر بیشتر بود؛ البتّه ما چون خیلی عقبیم، این سرعت پیشرفت باید سالها ادامه پیدا کند تا برسیم به آن خطّ مقدّم. لکن این سرعت بیشتر بود و الان کم شده است، گفت: در سخنان رهبر انقلاب مشاهده شد که فساد، قطع پیشرفت علمی، فرهنگ و پروژه نفوذ به عنوان اولویت های اصلی جهت پیگیری امور مطرح شد که خیلی قابل تامل است.
وی با بیان اینکه مدیریت در نظام اسلامی باید هوشمند باشد که یکی از ویژگی های آن موقعیت شناسی است، اظهار کرد: میدان دار چهر محور فساد، قطع پیشرفت علمی، فرهنگ و پروژه نفوذ، موضوع علم است.
جعفری با تاکید بر اینکه هم اکنون حالت شعار زدگی در کشور وجود دارد، افزود: دولتی ها باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوب نیست رهبر انقلاب برای سخنان خودشان که البته موضوعی است که در طی دو سال گذشته نسبت به آن هشدار داده اند، حرف های وزیر علوم را شاهد بیاورند، تصریح کرد: بجای آقای روحانی بودم احساس خوبی نمی کردم و خجالت زده می شدم. به عبارتی دیگر این سخنان یعنی به وزیر خودت توجه کن و این امر خوب نیست.
وی با بیان اینکه اگر بحث علمی جدی نگیریم، رقبا منطقه ای برای کشورمان قدم علم می کنند، گفت: این امر به نفع ملت با تمدن و مسلمان کشورمان نیست که با این همه امکانت، نیروی انسانی قوی و مواهب الهی دچار این مشکل شود زیرا جهش علمی دچار افت مشخصی شده است.
جعفری ضمن تاکید بر اینکه همه این مشکلات به دولت بر نمی گیرد، ادامه داد: اساتید دانشگاهیان نباید به آمارهای کمی اکتفا کنند، بلکه باید پژوهش ها را عملیاتی کنند و در این میان رابطه بین علم و صنعت نیز باید برقرار و تقویت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از یافته های علمی مان را در پایگاه های علمی جهانی با پرداخت هزینه، منتشر میکنیم، اظهار کرد: آن وقت کشورهای خارجی این نظریه ها را کاربردی می کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولتمردان یازدهم باید کار در این عرصه را جدی و به دور از شعار انجام دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 429398
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *