۰

راه‌اندازی 3 نهاد داوری در زاهدان

معاون دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری سه موسسه داوری با هدف کاهش آمار پرونده‌های واصله به مراجعه قضایی و تسریع در رسیدگی به اختلافات استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل و فصل دعاوی ثبت و راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی 3 نهاد داوری در زاهدان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان اظهار کرد: به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان در سال 1394 سه موسسه داوری با هدف کاهش آمار پرونده‌های واصله به مراجع قضایی و تسریع در رسیدگی به اختلافات استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حل و فصل دعاوی ثبت و راه‌اندازی شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: این موسسات با رویکرد تخصصی و با استفاده از ظرفیت‌های معتمدان و متخصصان حرف و مشاغل، به بررسی و رسیدگی موارد اختلافات صنفی می‌پردازند.
این مسئول با تاکید بر ضرورت توسعه و اشاعه موسسات داوری افزود: این موسسات نقش حائز اهمیتی در بسط گفتمان سیاست جنایی مشارکتی ایفا کرده و چتر عدالت ترمیمی را به نحوه مناسبی در فضای اجتماعی گسترش می‎دهند.
حمیدیان گفت: آموزش‎های کاربردی داوران این موسسات مدنظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قو قضائیه است و در سال 1395 نیز با تدوین سرفصل‌های تخصصی و الگوی استاندارد، فرایند راه‎اندازی موسسات داوری در استان تسریع می‌یابد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 429567
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *