۰

اقتصاد با ظرفیت‌های داخلی مقاوم می‌شود

در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصادی درون زا با استفاده از ظرفیت های داخلی به نحوی که بتواند در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کند.
اقتصاد با ظرفیت‌های داخلی مقاوم می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، اقتصاد مقاومتی کلید واژه ای که اولین بار توسط رهبر معظم انقلاب به کار برده شد. در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است، اقتصادی درون زا با استفاده از ظرفیت های داخلی  به نحوی که بتواند در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کند.

نام گذاری سال 95 به عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب بار دیگر اهمیت این سیاست مهم را برای همگان گوشزد می کند.

اولویت اقتصاد نسبت به سایر مسائل با این تعبیر که حل مشکلات اقتصادی می تواند آسیب های اجتماعی و فرهنگی را نیز درمان کند از جمله موضوعات مورد تأکید رهبر انقلاب است و در این میان توجه مسئولان به تولید ملی و رونق اقتصادی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در سال 94 سیاست اقتصاد مقاومتی در حاشیه قرار گرفته است

حسین گروسی در مورد راهکار های اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان عمومی، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته به خصوص سال ۹۴ با افزایش دامنه واردات کالا به داخل کشور مواجه بودیم .

وی در ادامه این مطلب افزود: حجم بالای واردات و از سوی دیگر قاچاق کالا که به شکل انبوه وارد مرز های کشور و به بازار مصرف تزریق شد آسیب جدی به تولید ملی وارد کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه سیاست اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را به شکل نقشه راهی برای رفع مشکلات اقتصادی در پیش روی مسئولان قرار داد در حد شعار باقیماند، تصریح کرد:  متاسفانه دولت نمره قبولی در ازمون بهبود شرایط کشور با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نگرفته است .

گروسی با اشاره به اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی در حاشیه قرار گرفته است،  اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت اقتصاد کشور از زیر آوار مشکلات، کمبود ها و خلا ها در بدنه اقتصاد ایران است.

وی با بیان این نکته که مقام معظم رهبری تاکید بر اقدام و عمل به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی دارند،  ابراز کرد: دولت باید این تذکر مهم ر ا جدی بگیرد و نباید مثل سال گذشته نگاه حاشیه ای به اقتصاد مقاومتی داشته باشد ودر این راستا نباید از وظایف دولت و ملت در قالب گفتمان عمومی به راحتی عبور کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه راهکار های اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بر چند محور استوار است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی سیاستی زیر بنایی در ایجاد تحول در بدنه اقتصاد کشور، کاهش تورم و کشیدن خط قرمز بر رکود است.

حمایت از تولید ملی در عمق سیاست های اجرایی دیده نمی شود

گروسی کاهش واردات کالاهایی که تولید مشابه آن ها در داخل کشور انجام می شود و  افزایش صادرات را از بدنه سیاست اقتصاد مقاومتی برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر سیاست ها برخلاف اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی به خصوص حول محور واردات و صادرات بوده است .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حمایت از تولید ملی در عمق سیاست های اجرایی دیده نمی شود، ابراز کرد: تعطیلی کارخانجات و تعدیل نیرو ها و کاهش میزان تولید کارخانجاتی که مشابه تولید آن ها به شکل قاچاق وارد کشور می شود عملا نشان از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است .

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی رونق تولید، اشتغال زایی و رونق و احیاصنایع مختلف کشور را به همراه خود دارد، بیان کرد: توجه به حوزه فناوری و صنایع دانش بنیان از دیگر اضلاع بدنه، سیاست اقتصاد مقاومتی تنها کلید بازگشایی قفل مشکلات اقتصادی کشور به شمار می رود .

گروسی در خاتمه اظهار کرد: باید سایر پتانسیل های غنی داخلی مانند معادن متنوع با ظرفیت میلیون تنی که در  داخل کشور وجود دارد ، وارد عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی شود.
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 429862
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *