۰

مفهوم اقتصاد مقاومتی رسیدگی به حقوق کارگران است/ در سال گذشته ۶۰ درصد از مراکز صنعتی کشور تعطیل شدند

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه خیلی از کارگران با ورود به سال ۹۵ حقوق نگرفته اند، گفت: در سال گذشته ۶۰ درصد از مراکز صنعتی کشور تعطیل شدند و باید آمار بیکاران را از دل این آمار نا خوشابند استخراج کرد.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار کارایرانی در مورد وضعیت کارگران کشور نخست در بررسی کارنامه دولت تدبیر و امید در بحث معیشت کارگران، اظهار کرد: کارنامه دولت علی رغم محدودیت‌های مالی و منابع کم با سرانجام رسیدن برجام در بحث توجه به کارگران و معیشت آنها قابل قبول بود.

وی با تاکید براینکه دولت در حوزه منابع مالی در محدودیت قرار دارد، تصریح کرد: از اردیبهشت ماه ۹۵  اموال و دارایی های بلوکه شده ایران به کشور پس داده می شود .

عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در بدنه هیأت مدیره فراکسیون کارگری کشور با حضور مسئولان ذیربط و دولتمردان مانند دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری معاونان رییس جمهور، اضافه کرد: کارگران باید در کانون توجهات صاحب منصبان قرار بگیرند.

پیرمؤذن  با بیان این نکته که با جذب سرمایه گذاران و اعتبارات و ممالک کشور برای رونق تولید و کارآفرینی برای رونق فضای کسب وکار وکارگری کشور دولت باید خط اعتباری خوبی برای تولید مشخص کند، افزود: دولت با ساماندهی خدمات بانکی می تواند کارآفرینان را تشویق به فعالیت گسترده کرده و نیاز های کارگران را تامین کند.

وی با تاکید براینکه معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی رسیدن به حق و حقوق کارگران است، ابراز کرد: حمایت از تولید ملی و رونق کسب و کار معیشت کارگران را هم رونق می دهد و مشکلات و کمبود های آنها را کاهش می دهد .

عضو فراکسیون کارگری مجلس در بیان آماری در مورد اخراج کارگران در سال ۹۴،  اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته ۶۰ درصد از مراکز صنعتی کشور تعطیل شدند و باید آمار بیکاران را از دل این آمار نا خوشابند استخراج کرد.

وی افزود: خیلی از کارگران در کنار کارگران اخراجی  با ورود به سال ۹۵ حقوق نگرفته اند که ما پیگیر این موضوع  هستیم .

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 431077
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *