۰

شانس قهرمانی در لیگ برتر؛ مسیر دشوار استقلال و پرسپولیس

پیشگویی وگمانه‌زنی پیرامون اینکه کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود کار هیچ کس نیست اما بازی‌های باقیمانده لیگ تا حدودی کفه ترازو را به سود استقلال خوزستان سنگین کرده است
شانس قهرمانی در لیگ برتر؛ مسیر دشوار استقلال و پرسپولیس
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، تساوی استقلال مقابل استقلال خوزستان گرچه راه را برای سرخپوشان پایتخت هموار کرد تا در هفته‌های آتی فرصت رسیدن به صدر جدول را داشته باشند اما اگر ملاک برنامه بازی‌های آتی باشد آن تیمی که بیش از همه از نتایج هفته گذشت سود می‌برد، استقلال خوزستان است. بی‌گمان اگر آبی‌های خوزستان بازی را به استقلال واگذار می‌کردند شاید حتی برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده نیز کارشان به اما و اگر می‌افتاد اما همین تساوی امیدهای تیم عبدا... ویسی را نه تنها برای کسب سهمیه بلکه برای رسیدن به سکوی قهرمانی زنده نگه داشته است.
 برنامه‌ای که پیش روی‌مان قرار گرفته بی‌غرض نشان می‌دهد که استقلال خوزستان کار ساده‌تری برای رسیده به عنوان قهرمانی دارد و استقلال و پرسپولیس با چالش‌های بسیاری مواجه‌اند. همین هفته‌ای که از راه خواهد رسید، استقلال در تهران میزبان سپاهان است و به دلیل سابقه تاریخی دو تیم، بازی دشواری رقم خواهد خورد. علاوه بر آن احتمال محرومیت 8 بازیکن استقلال دست و پای آبی‌ها را برای انجام یک بازی فارغ‌البال و غیرمحتاطانه خواهد بست. از سویی پرسپولیس هم بازی سختی در انزلی خواهد داشت.
 آنها نیز با خطر محرومیت شش بازیکن خود در دربی مواجه‌اند و بی‌شک در بازی فوق حساس‌شان با ملوان احتیاط پیشه خواهند کرد. در عین حال استقلال خوزستان که تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد در خانه میزان همنام اهوازی است. استقلال خوزستان از هم‌اکنون خود را برنده آن بازی می‌داند و ساده‌انگارانه است که تصور کنیم آبی‌های خوزستان نمی‌توانند استقلال اهواز را در بازی هفته آتی مغلوب کنند.
شاید همین هفته‌ای که از راه می‌رسد، ویسی و شاگردانش به صدر جدول بروند. البته آنها بازی‌های سختی هم پیش رو دارند اما همه بازی‌های دشوارشان در خانه است و حتی اگر تصور کنیم در بازی هفته بیست و ششم مقابل نفت تهران با مشکل مواجه شده و به حداقل امتیاز این بازی برسند باز هم فرصت بازی با تیم‌های آسان را خواهند داشت.
در همین هفته یعنی هفته بیست و ششم استقلال و پرسپولیس باز هم تحت‌الشعاع دربی گام به میدان می‌گذارند و بعید نیست با تلفاتی که در این بازی می‌دهند مشکلاتی مقابل رقبای خود داشته باشند. جالب است که این هفته استقلال و پرسپولیس مقابل فولاد و استقلال اهواز قرار می‌گیرند که دور از ذهن نیست دو تیم برای آنکه دیگر تیم همشهری خود بر بام فوتبال ایران نباشد با توپ پر وارد عرصه رقابت شوند و در واقع همین جا نیز فاصله دیگری میان سرخابی‌ها و استقلال خوزستان ایجاد شود.
در هفته بیست و هشتم نیز استقلال در تهران میزبان سایپا است و پرسپولیس با نفت تهران بازی می‌کند. دیدارهایی که به نسبت در قیاس با تقابل استقلال خوزستان با راه‌آهن آن هم در اهواز دشوارتر می‌نماید و اینجاست که از لحاظ برنامه بازی‌های لیگ باید هفته بیست و هشتم را هم به سود استقلال خوزستان بدانیم. یک هفته بعد نیز استقلال در تهران میزبان تراکتورسازی است.
این بازی به واسطه تقابل امیر قلعه‌نویی با مظلومی گویای تمام حساسیت‌ها است و پرسپولیس در تبریز میزبان گسترش خواهد بود. در عین حال استقلال خوزستان به مشهد می‌رود که حتی اگر تصور کنیم آنها در مشهد نتوانند به تمام امتیازها برسند هفته پایانی فرصت دارند با پیروزی مقابل ذوب‌آهن در خانه فاتح لیگ لقب بگیرند. هفته‌ای که استقلال به چالش بازی با علی دایی دعوت می‌شود و پرسپولیس هم با راه‌آهن بازی خواهد داشت.
 البته در این هفته بازی سرخ‌های پایتخت هم آسان است اما سرخ‌ها تا قبل از رسیدن به هفته پایانی بازی‌هایی بس دشوارتر را پشت سر خواهند گذاشت و بعید نیست تا آن روز وضعیت امتیازی‌شان به گونه‌ای باشد که آبی‌های خوزستان در نهایت فاتح لیگ لقب بگیرند.
 
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 430310
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *