۰

با کف‌زدن برای برجام و غافل شدن از کار مشکلات حل نمی‌شود/ بیکارکردن دانشمندان هسته‌ای یعنی پسرفت

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای گفت: آنچه واقعا می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند، شادمانی برای برجام نیست بلکه بایستی فعالیت و برنامه‌ریزی دقیق صورت و اقتصاد مقاومتی در قالب اقدام و عمل شکل گیرد که در این صورت شاهد تحول می‌شویم.
با کف‌زدن برای برجام و غافل شدن از کار مشکلات حل نمی‌شود/ بیکارکردن دانشمندان هسته‌ای یعنی پسرفت
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خاورستان، بابیان‌اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز دستاوردهای بزرگی در هسته‌ای به دست آورده‌ایم گفت: اصلِ علم هسته‌ای، بسیار مهم است و امروز دانش هسته‌ای در اختیار ملت ایران است و این دانش از بین رفتنی نیست و آمریکایی‌ها نیز این را می‌دانند و در دنیا کسی توانایی ندارد دانش هسته‌ای ملت ایران را از بین ببرد.
  بیکارکردن دانشمندان هسته‌ای یعنی پسرفت   وی افزود: باید مطالعات و تحقیقات هسته‌ای با قوت ادامه پیدا کند و از دانشمندان هسته‌ای استفاده شود چراکه اگر به دانشمندان هسته‌ای بی‌مهری شود، ممکن است فرار مغزها اتفاق بیفتد.   نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای تأکید کرد: پژوهش‌های هسته‌ای نباید متوقف شود چراکه پژوهشگران بیکار می‌شوند و به مسائل دیگر می‌پردازند و این، یعنی پسرفت.   حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: بعد از برجام نگرانی‌هایی وجود داشته که حرکت پژوهش کُند شود و دانشمندان هسته‌ای در جای دیگری مشغول شوند و این باید مدیریت شود.   با کف‌زدن برای برجام و غافل شدن از کار مشکلات حل نمی‌شود   وی تصریح کرد: اینکه بگوییم برجام امضا و مباحث هسته‌ای و مشکلات حل شد، درست نیست.   نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای بابیان‌اینکه قبل از شکل‌گیری تحریم‌های هسته‌ای، ساختار اقتصادی کشور مشکل داشت گفت: آنچه واقعا می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند، شادمانی برای برجام نیست بلکه بایستی فعالیت و برنامه‌ریزی دقیق صورت و اقتصاد مقاومتی در قالب اقدام و عمل شکل گیرد که در این صورت شاهد تحول می‌شویم.   حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بابیان‌اینکه اگر دولت‌مردان برای برجام مشغول کف‌زدن و از کار غافل شوند، مشکلات حل نمی‌شود تصریح کرد: باید اشکالات خودمان را بپذیریم و کتمان نکنیم و از نقد مخالفان استفاده کنیم.   وی اضافه کرد: سعی نکنیم اشکالات را بپوشانیم بلکه سعی کنیم اشکالات را فریاد بزنیم و مسوولان اجرایی اشکالات را فریاد بزنند تا اولین قدم برای حلش برداشته شود و اگر بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم یقین بدانید به جایی نمی‌رسیم.   نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای گفت: در دوران اطلاحات که مدتی مذاکره کنندگان، تعلیق هسته‌ای را پذیرفتند، پس از آن غرب به تعهدات‌ش عمل نکرد و این در خاطره ملت ایران هست.   در دولت قبل بیشترین پژوهش و کار هسته‌ای صورت گرفت   حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در آخرِ دولت اصلاحات، مقام معظم رهبری دستور دادند قفل‌ها شکسته شود فعالیت‌های هسته‌ای از سرگرفته شود و در دولت بعد نیز این روند ادامه پیدا کرد تا به دولت فعلی رسید و برجام شکل گرفت.   وی اظهار کرد: از جهت کمیت، کیفیت، پژوهش و کاری که انجام شده، در دولت قبل بیشترین کار صورت گرفته است.   انفعال و وادادگی جواب نمی‌دهد   نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای گفت: هسته‌ای را باید هوشمندانه پیش بریم و به حالتی پیش نرویم که بدون ارزیابی دقیق و حالت وادادگی و انفعال باشد چراکه وادادگی جواب نمی‌دهد.   حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بابیان‌اینکه باید با استفاده از همه ابزارها و خِرَد برنامه‌ریزی کنیم و جلو رویم افزود: همه جربانات سیاسی در این قالب نگاه کنند در این صورت اگر خارج از بحث‌های جناحی نگاه کنیم، می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم.   انتهای پیام/
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 430477
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *