۰

ارزان‌ترین قهرمان لیگ انگلیس؟

لسترسیتی این شانس را دارد که با کمترین هزینه به قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برسد.
ارزان‌ترین قهرمان لیگ انگلیس؟
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، مارکا نوشت: «به شما اعتقاد دارم. گاهی اوقات درباره فو‌تبا‌ل توضیحاتی می‌دهم اما شما همیشه با تمام وجودتان بازی می کنید.» این سخنان کلودیو رانیری، سرمربی لسترسیتی پیش از شروع فصل با بازیکنانش است. اکنون 6 هفته‌ به پایان لیگ برتر باقی‌ مانده است و لستر تقریبا قهرمانی را در دستان خود دارد. هنوز کسی شگفتی سازی لستر را باور نکرده است اما هر لحظه به این اتفاق باور نکردنی نزدیک می شویم.
حضور لستر در صدر جدول این فصل لیگ برتر به بر‌نامه‌ریزی و تلاش چندین ساله این تیم پیش از حضور رانیری بر می‌گردد. این تیم بودجه زیادی ندارد و در پنج سال اخیر، تنها 55 میلیون یورو خرج کرده است. این مبلغ تقریبا نیمی از هزینه‌های ر‌ئال‌ ماد‌رید برای گرت بیل و بارسلونا برای نیمار پرداخت کرده است. همچنین کمتر از ارزش قرارداد رحیم استرلینگ با منچسترسیتی و یا آنتونی مارسیال با منچستریونایتد است. لستر 55 میلیون یورو برای 18 بازیکن هزینه کرده است. گرانترین بازیکن این تیم کمی بیش از 10 میلیون یورو ارزش دارد.
 
درون دروازه، کاسپر اشمایکل قرار دارد. او همچون پدرش د‌ر‌وازه‌بان مطمئنی است. اشمایکل چهار فصل پیش با 1.5 میلیون یورو به این تیم آمد. مارک شوارتزر، دیگر د‌ر‌وازه‌بان این تیم فصل پیش به صورت بازیکن آزاد آمد.
 
خط دفاعی نقش کلیدی در قرار گرفتن لستر در این جایگاه دارد و گل های کمی که این تیم دریافت کرده است، نشانگر عملکرد خوب مدافعین تیم است. لستر در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌ است و برای این کار هزینه زیادی نکردند. دنی سیمپسون (2.3 میلیون)، وس مورگان (یک میلیون)، روبرت هوث (چهار میلیون) و کریستین ماچ (بازیکن آزاد)، اغلب در ترکیب اصلی حضور دارند.
 
در پست هافبک نیز بازیکنان زیادی کشف شدند. رانیری درباره انگولو کانته، هافبک تیمش گفت: «روزی که توپ را از مرکز به کناره‌های زمین برد و خود را به محوطه جریمه رساند تا با سر گلزنی کند، شگفت زده نشدم. او می داند توپ به کجا می‌رسد و حریف به کدام سمت می‌رود. او همه چیز را از قبل می داند.» لستر برای انتقال کانته، هافبک دفاعی تیمش 8.4 میلیون یورو هزینه کرد.
 
زوج خط حمله این تیم را جیمی واردی و شینجی اوکازاکی تشکیل می‌دهند. واردی برترین گلزن کنونی لیگ برتر از فلتوود تاون با یک میلیون یورو به لستر آمد و مهاجم ژاپنی در این فصل با مبلغ 10.3 میلیون یورو به این تیم پیوست. او گرانترین بازیکن لستر است. در کنار او دنی درینکواتر دیده می‌شود که فصل 12 – 2011 از منچستریونایتد با مبلغ ناچیز 850 هزار یورو به این تیم پیوست. مارک آلبراتیون به عنوان بازیکن آزاد، فصل پیش از استون ویلا آمد ریاض محرز که اکنون مدنظر تیم‌های اروپایی است، تنها با نیم میلیون پوند برای دو فصل با تیم انگلیسی قرارداد امضا کرد.
 
هزینه‌های لستر در پنج فصل اخیر برای جذب بازیکنان بدین شرح است:
 
فصل 16 – 2015
اوکازاکی : 10.3 میلیون یورو
کانته: 8.4 میلیون یورو
گوخان اینلر: 5.5 میلیون یورو
دنیل آمارتی: 6 میلیون یورو
روبرت هوث: 4 میلیون یورو
کریستین فوکس: بازیکن آزاد
ناتان دایر: بازیکن قرضی
 
فصل 15 – 2014
لئو اولوا: 9.5 میلیون یورو
دنی سیمپسون: 2.3 میلیون یورو
مارک شوارتزر: بازیکن آزاد
مارک آلبرایتون: بازیکن آزاد
 
فصل 14 – 2013
جیمی واردی: 1.1 میلیون یورو
 
فصل 12 – 2011
کاسپر اشمایکل: 1.5 میلیون یورو
وس مورگان: یک میلیون یورو
دنی درینکواتر: 850 هزار یورو
اندی کینگ : در سن 15 سالگی قرارداد امضا کرد
جفری اشلوپ : از تیم‌های پایه لستر آمد
 
انتها‌ی‌ پیا‌م/
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 430542
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *