۰

برخی بانوان با فراموشی جنبه‌های زنانگی به دنبال موفقیت در کارند/احترام به تفاوت‌های زن و مرد نشانه‌ بلوغ اجتماعی است

بک مدرس و مشاور منابع انسانی در حوزه کسب و کار و مدیریت با بیان اینکه برخی بانوان با فراموش جنبه های زنانگی به دنبال موفقیت در کارند، تأکید کرد: احترام به تفاوت های آفرینشی زن و مرد، از نشانه های بلوغ اجتماعی یک جامعه ایده آل است.
برخی بانوان با فراموشی جنبه‌های زنانگی به دنبال موفقیت در کارند/احترام به تفاوت‌های زن و مرد نشانه‌ بلوغ اجتماعی است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، سمیرا ذاکرانی، دانشجوی دکترای کسب و کار و مشاور ارشد منابع انسانی سازمان های دولتی و خصوصی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، در خصوص زن و انجام وظایف مربوط به بانوان اظهار داشت: زن بودن کار دشواری است و به معنای واقعی نقش زن در خانواده، جامعه و محیط کار ازجایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: زن به عنوان یک فرد در نقش ها و جایگاه های مختلفی از جمله،‌دختر، مادر، زن، خواهر و .. قرار دارد که در تمام این جایگاه ها انتظارات متفاوتی از او می رود که نسبت به جایگاه مرد حساستر دیده می شود .
ذاکرانی با بیان اینکه به نحو احسنت انجام دادن نقش هر کدام از جایگاه های زن به مراتب دشوار تر از همین جایگاه مثل( پسر، پدر، همسر و برادر بودن) در مردان است؛ افزود : این موارد در خانم هایی که شاغل هستند و نقش اجتماعی پررنگ تری را ایفا می کنند، دشوارتر به نظر می رسد چرا که در اغلب موارد فعالیت اجتماعی، زنانگی زنان را تحت الشعاع قرار داده و آنها را ازاین جنبه که مملو از احساس است دور می کند .
مدرس و مشاور منابع انسانی تاکید کرد: امروزه زنان بیشتر به این می اندیشند که اگر بخواهند در کار و فعالیت موفق باشند می بایست به جنبه زنانگی خود کمتر اهمیت دهند و یا اینکه اگر چنانچه زنانگی خود را فراموش کنند موفق تر خواهند بود.
وی ادامه داد: در تحقیقات دیده شده است که در برخی از مشاغل مانند مشاور،‌ مددکار اجتماعی،  معلمین ابتدایی و یا دکوراتورها که به احساس بیشتری نیاز دارند، زنان موفق تر عمل می کنند چرا که به طور ذاتی در این زمینه ها قویتر عمل خواهند کرد.
ذاکرانی افزود: آموزش به زنان ودختران در خصوص مسائل اجتماعی و ابعاد مختلف زندگی، می تواند در هر چه با کیفیت تر کردن اوقات و عمل کردن آنها به نقش های محوله بر آنان کمک داشته باشد.
این مدرس و مشاور منابع انسانی در حوزه کسب و کار و مدیریت ادامه داد: شهرداری ها و سازمان های مربوطه آموزش هایی را در این خصوص به بانوان ارائه می دهند که از ملزومات مهم در این حوزه می توان برشمرد چرا که این آموزش‌ها با توجه به ظرافت های زنان به آنان تدریس می‌شود.
ذاکرانی با بیان اینکه تمام زنان به طور کلی سهمی از فعالیت اجتماعی را دارد، خاطر نشان کرد: حضور در اجتماع فقط در محیط کار خلاصه نمی شود و فعالیت اجتماعی از نشانه های شخصیت سالم برای هر فردی محسوب می شود.
وی توجه به ظرافت های زنان در هر محیطی را از مهمترین موارد دانست و در پایان تاکید کرد: در هر محیط و با هر عنوانی؛ توجه به تفاوت های زن و مرد درک این موضوع در جامعه است و به هیچ عنوان نقصی از جانب زنان تلقی نمی شود بلکه احترام به تفاوت های آفرینش است و نشانه ای از بلوغ اجتماعی در یک جامعه ایده آل محسوب می شود .
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 430596
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *