۰

تیم رویایی گم شد/ خداحافظی ذوب با کورس قهرمانی

پاس، پاس، پاس. این داستان تیمی است که به خوبی توپ را به گردش درمی‌آورد اما بیشتر از حرکت به طرف دروازه رقیب، به سمت دروازه خودی برمی‌گردد.
تیم رویایی گم شد/ خداحافظی ذوب با کورس قهرمانی
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، ضربه سر خالد شفیعی، پایانی برای رویای قهرمانی ذوب‌ در لیگ برتر بود.  آن‌ها در مقابل تراکتور هم درست مثل هفته‌های گذشته ظاهر شدند. سرشار از نظمی افراطی که شور و اشتیاق در هیچ نقطه‌ای از آن پیدا نبود. یحیی برتری‌اش را به سادگی از دست داد. او سرمربی تیمی بود که به لطف پنالتی مشکوک داور از حریف پیش افتاد اما بازی را به دو تعویض طلایی امیر قلعه نویی واگذار کرد تا به رده‌ششم جدول رده‌بندی تبعید شود و انتظارها برای قهرمانی را به فراموشی بسپارد. سفید و سبزها حالا حتی سهمیه آسیا را نیز در خطر احساس می‌کنند. آن‌ها قبل از آغاز فصل، جدی‌ترین مدعی قهرمانی بودند اما حالا هیچ نشانی از آن تیم شورانگیزِ نیم فصل دوم لیگ چهاردهم ندارند.
پاس، پاس، پاس. این داستان تیمی است که به خوبی توپ را به گردش درمی‌آورد اما بیشتر از حرکت به طرف دروازه رقیب، به سمت دروازه خودی برمی‌گردد. به نظر می‌رسد ذوبی‌ها برای رقابت در سه جام تجهیز نشدند و خستگی روحی، فرصت درخشش در هفته‌های فشرده لیگ را از این تیم گرفته است. یحیی گل‌محمدی که در یک سال اخیر مدام با ادبیات تحسین‌آمیز اهالی فوتبال ایران روبرو بوده، با انعطاف‌ناپذیری‌اش برای تیم اصفهانی مشکل‌ساز شده است. تیم او در لیگ برتر به شکل واضحی با مشکل گلزنی مواجه شده اما این مربی به جای استفاده همزمان از دو مهاجم نوک‌اش، مسعود حسن‌زاده را به نیمکت می‌دوزد و تنها وقتی به این ستاره بازی می‌دهد که کاوه رضایی را از زمین بیرون کشیده باشد. مربی جوان ذوب، حساب ویژه‌ای روی رجب‌زاده و حدادی‌فر باز کرده اما آن‌ها نیز در فشردگی حضور در سه جام، نمی‌توانند بار مشکلات را از روی دوش ذوب بردارند. بر خلاف تابستان سال گذشته، ذوب‌آهن چاره‌ای به جز پشت سر گذاشتن تابستانی پرخرید پیش روی خود نمی‌بینند. آن‌ها باید دوباره ابزار لازم برای پیاده‌کردن فوتبال دلخواه‌شان را به دست بیاورند. ذوب در بسیاری از فصول لیگ تیمی استاندارد بوده اما هرگز موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر نشده است. اتفاقی که به نظر می‌رسید با گل‌محمدی به وقوع بپیوندد اما به تیرِ خلاصِ ضربه سر خالد شفیعی ختم شد.
 تنها یک پیروزی در 9 مسابقه. این آمار ناامیدکننده ذوب‌آهن در هفته‌های گذشته لیگ برتر است. تیمی که در سه هفته اخیر از حریف پیش افتاده اما از این سه مسابقه تنها یک امتیاز به دست آورده است. تیمی که دیگر هیچ هوادارای را برای تماشای بازی‌های لیگی‌اش به فولادشهر نمی‌کشاند و مخاطبان تلویزیونی‌اش را مسحور نمی‌کند. ذوب در لیگ همه چیز را از دست داده است اما هنوز این شانس را دارد تا کابوس‌های این فصل را کمرنگ کند. قهرمانی جام حذفی و صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا، می‌توانند فصلِ گل‌محمدی را نجات بدهند. اتفاقی که برای رقم‌خوردن‌اش، جهت پاسکاری‌های ذوب باید تغییر کند. 
انتهای پیام/ راه دانا
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 430624
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *