۰

استفاده دندانپزشکان از تولیدات ملی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ یونیت دندانپزشکی تولید داخل از جهت کیفیت با تولیدات اروپایی رقابت می‌کند

یک عضو بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت دهان و دندان روی آوردن جامعه دندانپزشکی به سمت مصرف تولیدات داخلی، تلاش صنعتگران برای تولید بهتر، با کیفیت‌تر و کم هزینه‌تر تجهیزات دندان پزشکی بسیار موثر است.
استفاده دندانپزشکان از تولیدات ملی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ یونیت دندانپزشکی تولید داخل از جهت کیفیت با تولیدات اروپایی رقابت می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر حبیب الله بهتویی، در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی با تبریک روز دندانپزشکی درباره ارزیابی عملکرد حوزه دندانپزشکی در سطح کشور گفت: با توجه به نوپا بودن دندانپزشکی نسبت به سایر رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشور مشکلات فراوانی در حوزه دهان و دندان در سطح جامعه وجود دارد، همچنین فرهنگ عمومی مردم جامعه نسبت به دندان اهمیت خاصی قائل نیست.

وی در ادامه افزود: اولویت نخست مردم ما دندان نیست و علت این موضوع این است که دندانپزشکی شغل پر هزینه و لوکس برای مردم به حساب می‌آید، پیش از انقلاب به آن توجه زیادی نمی‌شد اما پس از انقلاب با گسترش دانشکده‌های دندانپزشکی فعالیت‌هایی که انجمن‌های دندانپزشکی در این حوزه داشتند و تصویب طرح بهداشت کار دهان و دندان در سال 1360 توسط مجلس شورای اسلامی باعث شد فرهنگ عمومی جامعه در این زمینه ترقی پیدا کند و مردم نیز بیشتر به سمت رعایت بهداشت دهان و دندان پیش بروند.

این دندانپزشک با اشاره به طرح استفاده از دهان شویه فلوراید و پیشگیری از سلامت دهان و دندان کودکان در سال 74  تصریح کرد: با بررسی وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت در کشور شاخص D.M.F به معنای (پوسیدگی، کشیدن به علت پوسیدگی و دندانهای پرشده) پس از اجرای طرح پیشگیری از سلامت کودکان زیر 12 سال موجب شد تا حدودی این مسئله کاهش پیدا کند البته اما هنوز به هدفی که وزارت بهداشت در نظر دارد نرسیده ایم.

مصرف تولیدات داخلی و تولید بهتر محصولات دندانپزشکی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است
عضو بسیج جامعه پزشکی استان قزوین درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دندان پزشکی کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در کشور جامعه شمول است و به همه حوزه‌ها تسری پیدا می‌کند پس در حوزه سلامت دهان و دندان می‌توان به روی آوردن جامعه دندانپزشکی به سمت مصرف تولیدات داخلی، تلاش صنعتگران برای تولید بهتر، با کیفیت تر و کم هزینه تر تجهیزات دندان پزشکی در حوزه سلامت اشاره کرد.

بهتویی، ادامه داد: بهتر است که مردم در حوزه سلامت و درمان با پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان و ابتلا کمتر به بیماری‌های دندان به خود و جامعه کمک کنند؛ دندانپزشکان نیز با رویکرد مصرف تولیدات داخلی و دید جامعه‌نگر به محصولات سلامت دهان و دندان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کوشش کنند.

برپایی اردوهای جهادی بسیج جامعه پزشکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است
این دندانپزشک ادامه داد: یکی از اقدامات بسیج جامعه پزشکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برپایی اردوهای جهادی و اکیپ‌های رایگانی است که در مناطق محروم خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند البته این اقدامات چند سالی است که وجود دارد و امسال نیز می‌تواند ادامه پیدا کند.

یونیت دندانپزشکی تولید داخل از جهت کیفیت با تولیدات اروپایی رقابت می‌کند
وی درباره تولید یونیت دندانپزشکی در کشور تاکید کرد: سالیان سال است که یونیت دندانپزشکی در کشور تولید می‌شود و از جنبه کیفیت نیز با بسیاری از تولیدات اروپایی رقابت می‌کند؛ ما تولیدات بسیار خوبی داریم و مقامات عالی وزارت رو به سمت خرید تولیدات داخلی آورده اند تا از تولید ملی حمایت شود.

عضو بسیج جامعه پزشکی استان قزوین ادامه داد: رویکرد دانشکده‌های دندانپزشکی خرید محصولات داخلی است و در این زمینه تولیدات خوبی داریم البته کیفیت چیزی نیست که در یک جا متوقف شود به این دلیل که کیفیت پایان ناپذیر است اما اینکه بتوانیم صنعت دندانپزشکی را در کشور رشد دهیم، در بسیاری از زمینه‌ها قابل رشد است.

در تهیه مواد اولیه دندانپزشکی نیاز به حمایت دولت و جامعه اساتید وجود دارد
بهتویی، با اشاره به اینکه در زمینه تهیه مواد اولیه دندانپزشکی که بیشتر مصرفی است کمبود داریم، بیان کرد: در این باره نیاز به حمایت دولت و جامعه اساتید دارد تا از منظر علمی تحقیقات دانش بنیان پیگیری شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در وزارت بهداشت موضوع پژوهش‌ها در این زمینه در حال پیگیری است و در حال کار کردن بر روی آن هستند؛ در این باره کشورهای اروپایی نیز کلا کار تحقیقاتی را رها نمی‌کنند تا اینکه بخواهند آن را تمام شده بدانند پس هر روز به تولید جدید می‌پردازند و صنایع و مواد جدید تولید می‌کنند.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 430697
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *