۰

رونمایی از طرح چادر در مراکز درمانی به مذاق برخی‌ از مسؤولان خوش نیامد

چند روز اخیر شاهد رونمایی از طرح پوشش چادر ویژه کادر درمانی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم که البته به مذاق برخی‌ از مسؤولان خوش نیامد.
رونمایی از طرح چادر در مراکز درمانی به مذاق برخی‌ از مسؤولان خوش نیامد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری فارس اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دغدغه‌مند و انقلابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که خواستار پوشیدن چادر در محیط بالینی بودند، بدون هیچ گونه وابستگی به هر نوع نهاد، سازمان و تشکل خاص، به صورت کاملا خود جوش این خواسته و مطالبه را به طور کاملا قانونی ومنطقی با مسئولان دانشگاه مطرح نمودند و پیگیر طراحی چادرمذکور شدند، تا به دغدغه آن دسته از بانوانی که معتقد به استفاده از چادر در محیط های اجتماعی هستند، پاسخ داده شود.
اما متأسفانه بعد از رونمایی از چادر مذکور، شاهد برخی اظهار نظرهای مغرضانه با نیت تصفیه حساب‌های شخصی و جناحی در مورد این پوشش اختیاری شدیم.
کاش دوستان منتقدمان قبل از هر اقدامی به این سوالات پاسخ دهند:
۱ _چگونه مسؤولین طرحی را که از بهره برداری آن کمتر از 24 ساعت در  استان نگذشته است، می توانند بدون بررسی ، انگ غیرکارشناسانه بودن را به این کار بچسبانند و طی اقدامی عجولانه آن را رد کند.
۲_ آیا بهتر نبود به جای سلیقه‌ای قلمداد کردن این طرح، ایرادات را دلسوزانه حل نمایند تا برای اولین بار شاهد طرحی بومی در وزارت بهداشت برای حمایت از حجاب برتر باشیم.
۳ _آیا در حال حاضر رنگ های تیره ی سورمه ای ،قهوه ای وسبز که در پوشش های مصوب وزارت بهداشت استفاده می شود از حیث کنترل عفونت در طی این سالها مشکلی ایجاد نموده است؟
۴ _ آیا در موارد مغایرت‌های صریح با قوانین کنترل عفونت بهداشت و درمان، من جمله ناخن بلند و لاک زده، موی رنگ شده، آرایش‌های نا متعارف، روپوش های نه چندان تمیز، حاضر شدن برخی پزشکان زن و مرد بدون روپوش بر بالین بیمار و ... اقدامی جدی صورت گرفته است ؟
در خاتمه بر خود لازم می‌دانیم یادآور شویم این جا کشوری اسلامی است با قوانین و مقررات اسلامی که حجاب برای  بانوان آن ذلت نیست و بهترین نوع آن چادر است و احترام به عقاید و آزادی اندیشه از افتخارات این نظام است
و نباید ایده‌ها و نوآوری‌های نسل جوان دانشجو که در چارچوب هنجارهای اجتماعی و قوانین جاری مطرح می شود، منکوب و سرکوب شود.
از تمام دوستان منتقد درخواست داریم که با دلایل منطقی و انتقادات سازنده در ارتقاءاین طرح کمک فرمایند.
هستیم بر آن عهد که بستیم.
«همه هسته‌ های فکری و فرهنگی و علمی و جهادی هر کدام کار کنند مستقلا، آتش به اختیار باشند، البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد، اما چنان چه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم آن جا آتش به اختیارید.» «مقام معظم‌رهبری»
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 439611
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *