۰

از بزرگنمایی دستاوردهای برجام تا زیر سوال بردن افتخارات هسته‌ای کشور

رئیس اسبق سازمان انرژی هسته ای کشور که از یزدی های حامی دولت شناخته می شود در اظهارنظری قابل تامل در دفاع از برجام تاکید کرده است: ساخت نیروگاه اراک از اول هم اشتباه بود!.
از بزرگنمایی دستاوردهای برجام تا زیر سوال بردن افتخارات هسته‌ای کشور
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از یزدرسا، با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای و متولد شدن برجام،  بسیاری از کارشناسان در رد و یا قبول برجام حرف ها و تحلیل هایی را ارائه داده اند؛ تحلیل هایی که در آن هر یک از طرفین سعی کردند با ادله خود نکات قوت و ضعف برجام هسته ای به مسئولین گوش زد کنند.
در این میان تحولات بعدی نشان داد نقاط ضعفی که بسیاری از تحلیل گران بر آن تاکید داشتند در مراحل اجرای برجام به منصه ظهور رسیده و موجبات نگرانی های زیادی را برای کشور پدید آورد. در همین مراحل ابتدایی برجام بود که برخی در داخل با ذوق زدگی بی حد و حصر در اجرای برجام اقدامات و گام های گنجانده شدن ایران در برجام را تمام و کمال اجرا کرده و در این میان علی رغم تاکید چندباره دولت بر اجرای گام به گام، غربی ها از بسیاری از تعهدات خود در برجام، شانه خالی کرده و سنگ اندازی طرف آمریکاییی را بهانه کردند.
در همین شرایط حساس برخی در داخل برای توجیه اجرای برجام و ضعف های ساختاری لحاظ شده در آن، دست به نظریه پردازی زدند، این اظهارات که تا قبل و بعد از برجام رنگ و بوی دفاع از صنعت هسته ای را داشت در روزهای گذشته به فاز جدیدی وارد شده و برخی از حامیان دولت در این زمینه ابتکارات جدیدی را از آفتاب برجام رو کرده اند.
کسانی که تا قبل از برجام و تا ماه ها پس از اجرای برجام و تعهدات ایران دفاع می کردند در مقابل فشار افکار عمومی مبنی بر عدم اجرای برجام از سوی طرف غربی سعی کرده اند به جای دفاع از برجام، کل صنعت هسته ای کشور را زیر سوال ببرند.
در همین رابطه یکی از حامیان دولت که در زمانی مسئولیت سازمان انرژی اتمی را نیز بر عهده داشته است در اظهار نظری قابل تامل با زیر سوال بردن ساخت تاسیسات هسته ای اراک، جا پای دشمن گذاشته است. این اظهارات قابل تامل در حالی صورت می گیرد که توانمندی هسته ای ایران در اراک تحسین بسیاری از کارشناسان هسته ای را به همراه داشته و آمریکایی بارها برای صدمه زدن به آن اقدامات خرابکارانه فراوانی را ترتیب داده اند. نکته قابل تامل دیگر در این موضوع دفاع از برجام به قیمتی است که برخی در راه دفاع از دولت و برجام، از هر ابزاری حتی انکار فعالیت های هسته ای را در پیش گرفته اند؛ اظهاراتی که مشابه آن را تنها در کلام عده ای اپوزیسیون خارج نشین و برخی نمایندگان مجلس ششم مشاهده کرد.
از سوی دیگر تحولات اجرای برجام در حالی این روزها نقل مجالس و تحلیل های فراوان شده است که در ابتدای امر دولت یازدهم و شخص دکتر روحانی بر ادامه پیشرفت های هسته ای تاکید کرده بودند و به نظر می رسد، اکنون که وعده ها در این حوزه رنگ باخته و برجام با مشکلات اجرا مواجه شده است برخی که تا دیروز خواهان گردش چرخ سانتریفیوژ بودند امروز از ساخت تاسیسات هسته ای گلایه می کنند.
به نظر می رسد برخی وادادگان داخلی که تا پیش از این از در همراهی با غرب از ضرورت تعلیق و یا توقف صنعت هسته ای کشور سخن می گفتند امروزبه این هم راضی نشده و خواستار برچیده شدن کامل صنعت هسته ای کشور هستند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 430860
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *