۰

کشورهای غربی رفع تحریم را با کندی انجام می دهند/ نمی توان تا ۶ ماه نخست امسال شاهد رونق اقتصادی بود

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که کشورهای طرف مقابل در تعهد برجام در رفع موانع مالی با کندی اقدامات خود را انجام می دهند لذا بر اساس این روند می توان پیش بینی کرد تا شش ماه نخست سال جاری نمی توان شاهد توسعه و رونق اقتصادی چشمگیری بود.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، مرتضی ابوطالبی، کارشناس و تحلیل گر مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز؛ ضمن بیان اینکه دولت در دوران پسا برجام باید بر اجرای اقتصاد مقاومتی تمرکز کند، گفت: هم اکنون منابع مالی و درآمدی کشورمان محدود است لذا با تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان در راستای رونق بخشیدن به بازار و کسب و کار مردم اقدامات خوبی انجام داد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت کالاهای اساسی دچار نوسان قیمت است، اظهار کرد: این امر با کاهش قیمت نفت به عنوان منبع درآمدی کشور نیز مواجه شده است لذا موارد ذکر شده بر عدم بهبود اقتصاد کشورمان تاثیر بسزایی داشته است.

ابوطالبی با تاکید بر اینکه طبق وعده های مسئولان، مردم در دوران پسابرجام توقع و انتظار شکوفایی اقتصادی دارند، افزود: می توان گفت که در مقابل این انتظارها، سرعت رفع تحریم ها کند بوده و رونق اقتصادی با سرعت کمی در حال شکل گیری است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه کشورهای طرف مقابل در تعهد برجام در رفع موانع مالی نیز با کندی اقدامات خود را انجام می دهند، تصریح کرد: بر اساس این روند می توان پیش بینی کرد تا شش ماه نخست سال جاری نمی توان شاهد توسعه و رونق اقتصادی چشمگیری بود.

وی ضمن اشاره به اینکه با برنامه ریزی برای ابعاد مختلف اقتصاد در دوران پسا برجام می توان توسعه و رشد اقتصادی را رقم زد، گفت: با توجه به سرعت کند کشورهای گروه ۱+۵ برای رفع تحریم ها، هم اکنون شاهد رونق خاصی نخواهیم بود.

ابوطالبی با تاکید موضوع رکود در اقتصاد همچنان نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط اقتصادی با سال گذشته تغییری نکرده است.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 430987
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *