۰

محقق‌داماد: ستوده و افشار الگوهای مناسبی برای جوانان هستند/وقف 10 هکتار زمین کشاورزی برای ارتقا علم

رئیس موقوفات افشار گفت: الگوهایی مانند محمود افشار و منوچهر ستوده برای جوانان الگوی بسیار مناسبی هستند، اینها بیشتر دارایی خود را وقف کارهای علمی کردند. مرحوم ستوده اواخر عمر ۱۰ هکتار زمین کشاورزی خود را وقف کار علمی کرد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، بزرگداشت منوچهر ستوده چهره ماندگار تاریخ و جغرافیای ایران، عصر دیروز (25 فروردین) با حضور آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد، محمد رضا شفیعی کدکنی، سید کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی، نصرالله پورجوادی، کارلو چروتی، میلاد عظیمی، علی امیری و علی دهباشی، مدیر مجله بخارا در کانون زبان فارسی برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در ابتدا با ذکر بیان راه ماندگاری ثروت مطابق مفاهیم قرآنی اظهارداشت: در سوره الرحمن خداوند می‌فرماید: فقط خداوند جاویدان است و کسانی که ثروت مالی دارند برای ابقای ثروت می‌توانند ثروت خود را وقف کنند.
وی با اشاره به ثروتمندان زیادی که ثروت آنان بعد از مرگ آنان در بین فرزندان تقسیم شده است، گفت: میراث جاودانه باید در سرزمین ما مورد بازنگری قرار گیرد و افرادی مانند محمود افشار که برای فرزندان امکانات کافی ایجاد کرد و بقیه را وقف کرد هم اکنون سرپرستی موقوفات را فرزندان آن بر عهده دارند و رو به روز ارتقا می‌بخشند.
محقق داماد گفت: ستوده از خانواده اصیل و عاشق ایران بود، الگوهایی مانند محمود افشار و دکتر ستوده برای جوانان الگوی بسیار مناسبی هستند چرا که بیشتر دارایی خود را وقف کارهای علمی کردند. ستوده در آخر عمر 10 هکتار زمین کشاورزی خود را وقف کار علمی کرد.
وی با اشاره به مفاهیم قرآنی گفت: عده‌ای خیال می‌کنند با جمع مال جاودانه می‌شوند اما بیلان مالی مطابق مفاهیم قرآنی از آنان نگهداری نمی‌کند اما افرادی مانند افشار و ستوده با وقف مال توانستند از موقوفات آنان کتاب‌های متعدد منتشر کنند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 431129
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *