۰

بهره‌برداری از المان میدان جهاد پس از اتمام پروژه فرهنگیان تا ابتدای میدان بعثت گیلاوند/ بهره‌برداری از بیش 7 طرح و پروژه عمرانی شهر دماوند در هفته دولت

شهردار دماوند از بهره‌برداری از المان میدان جهاد پس از اتمام پروژه فرهنگیان تا ابتدای میدان بعثت و اجرای طرح بدنه دیوار حائل شیخ ابوسعید در ضلع شمال شرقی میدان میدان جهاد گیلاوند خبر داد و گفت: در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری از بیش هفت طرح و پروژه عمرانی در شهر دماوند می‌باشیم.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، عباس صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود، با توجه به اهمیت پروژه بلوار بعثت گیلاوند، اظهار کرد: این پروژه برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است زیرا که هم شریان اصلی شهر بوده و و نقش مهمی در حل ترافیک و حمل و نقل درون شهری دارد.
وی افزود: سال‌های متمادی از اجرای این پروژه می‌گذرد اما علی‌رغم تخصیص اعتبارات بسیار عملاً هنوز به نتیجه نرسیده است اما در طی دو سه سال اخیر این اتفاق دست داده است که بتوانیم این پروژه را در دو سه فاز اجرا کرده و به مرحله نهایی برسانیم.

شهردار دماوند گفت:‌ در سال‌های ۸۴ و ۸۵ توانستیم لاین جنوبی این بلوار را از ابتدای شهرک جهاد تا خیابان ولی‌عصر جدول‌گذاری و آسفالت نموده و قسمت انتهایی بلوار بعثت هم در سال‌های ۹۰ و ۹۱ توسط شهرداری ساخته شد؛ مابقی پروژه که قسمت اعظم آن را تشکیل می‌دهد از سال ۹۲ شروع به کار کرد و توانستیم لاین شمالی را در دو سه فاز از ابتدای خیابان ولی‌عصر جدول‌گذاری و آسفالت کرده و هم‌اکنون در ورودی فاز یک و دو فرهنگیان قرار داریم.

صفری با اشاره به حائز اهمیت بودن این پروژه گفت: اگر بتوانیم این طرح را زودتر به اتمام برسانیم، یکی از خواسته‌های مهم شهروندان را جامه عمل پوشیده‌ایم و از طرفی دیگر با توجه به نقش مهمی که این بلوار در حوزه ترافیکی به عهده دارد بخش بزرگی از مشکلات مهم شهر را حل نموده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مابقی مراحل اجرای پروژه که از سر تقاطع فرهنگیان تا میدان جهاد است و فاز انتهایی پروژه می‌باشد، دو ملک مانع این پیشبرد کار بود که توانستیم با صاحبان این املاک به توافق رسیده و یکی از آن‌ها را تخریب نموده و در حال تخریب دومین ملک هستیم؛ به این ترتیب در حال آماده‌سازی لاین کند رو هستیم و امیدواریم ظرف مدت کوتاهی به مرحله جدول‌گذاری و آسفالت برسیم.
photo_2016-04-25_13-54-48
*بهره‌برداری از المان میدان جهاد پس از اتمام پروژه فرهنگیان تا ابتدای میدان بعثت گیلاوند

شهردار دماوند افزود: از طرفی دیگر، طرحی نیز از لحاظ هندسی و معماری برای میدان جهاد گیلاوند طراحی کردیم که پس از تکمیل پروژه از ابتدای فرهنگیان تا ابتدای میدان بعثت گیلاوند و پس از توافقی که با اداره بهزیستی شهرستان دماوند خواهیم داشت، میدان جهاد گیلاوند را نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

صفری تصریح کرد: عملیات عمرانی ورودی شهرک جهاد گیلاوند در امتداد پروژه بلوار بعثت قرار دارد که به‌عنوان فاز تکمیلی این بلوار می‌باشد و فقط بهسازی در لاین جنوبی داریم که در واقع به بهسازی جدول‌ها و بالا بردن کیفیت سطوح اسفالت می‌پردازیم.

وی افزود: جهت انجام این پروژه عمرانی حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص داده ایم و اگر با مشکلی در ادامه کار مواجه نشویم و توافق لازم با اداره بهزیستی شهرستان دماوند صورت بگیرد، انشالله این طرح در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار دماوند توسعه شبکه معابر را بسیار قابل اهمیت دانست و گفت: هرچه سرویس‌دهی بهتری در سطح معابر داشته باشیم عملاً شهر را به سمت توسعه‌یافتگی سوق داده‌ایم.
صفری به دیگر اقدامات شهرداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: علاوه بر بلوار بعثت، خیابان مطهری و خیابان چشمه اعلاء و بسیاری از معابر به‌عنوان معابر مهم در سطح شهر هستند که به ترتیب به اصلاح و عملیاتی شدن آن‌ها می‌پردازیم و آن‌ها را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های عمرانی مهم پل محله قاضی می‌باشد که در واقع لاین شرقی و غربی بلوار امام حسین (ع) را به هم متصل کرده و ما از آن به‌عنوان شریان قوی نام می‌بریم که می‌تواند جنوبی‌ترین نقطه شهر دماوند را به شمالی‌ترین نقطه متصل کند در کنار آن وجود رودخانه و باغ‌هایی که در کنار این محور وجود دارد جزو نقاط قوت این مسیر است که هم به لحاظ گردشگری حائز اهمیت است و هم به لحاظ شبکه حمل و نقلی نقش مهمی را برای شهر ایفا می‌کند.
*توجه به اهمیت ساماندهی ورودی شهر دماوند/ پروژه فضاسازی پایین دست مسجد جامع آبشار میدان معلم
شهردار دماوند از دیگر کارهای در دست اقدام در سال جاری پروژه فضاسازی پایین دست مسجد جامع آبشار میدان معلم، توسعه فضای سبز از قبیل پارک پویش و دانش را نام برد که که تا هفته دولت انشالله به بهره‌برداری می‌رسد.
صفری با توجه به اهمیت ساماندهی ورودی شهر دماوند، افزود: با توجه به این که ورودی‌های شهر به عنوان شناسنامه شهر و تعیین کننده هویت شهری می‌باشد، در ورودی شهر از سمت غرب و ابتدای بلوار آیت الله خامنه‌ای طراحی‌های خوبی انجام شده و در حال اجرای قسمتی از آن هستیم و با توجه به طراحی‌های در نظر گرفته می‌تواند رخداد خوبی در زمینه شهری باشد.
* اجرای طرح بدنه دیوار حائل شیخ ابوسعید که در ضلع شمال شرقی میدان جهاد گیلاوند/ساماندهی منطقه مشاء در دستو کار قرار دارد

وی تصریح کرد: در صددیم تا با توجه به برنامه‌ریزی‌های شهرداری طرح بدنه دیوار شیخ ابوسعید که در ضلع شمال شرقی میدان جهاد گیلاوند قرار دارد ظرف مدت کوتاهی به نتیجه رسانده و در معرض دید شهروندان قرار دهیم.
شهردار دماوند با اشاره‌ به ساماندهی منطقه مشاء کرد و گفت: قراردادی در خصوص بهبود راه منطقه مشاء بسته و در حال اجرای آن هستیم و با توجه پیگیری‌هایی از جمله ایجاد جایگاه آتش‌نشانی، انشالله بتوانیم تغییر خوبی در حوزه آن منطقه داشته باشیم و پاسخگوی قسمتی از خواسته‌های شهروندانمان در این منطقه باشیم.
photo_2016-04-25_13-54-41photo_2016-04-25_13-54-45

انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 431349
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *