۰

دست داشتن ایران در انفجار بیروت ادعایی کذب است/ "دستبرد آمریکا به اموال بلوکه شده ایران" برخورد قاطعانه مسئولین را می طلبد

یک کارشناس سیاسی اذعان داشت: هر چه ما عقب نشینی کنیم آمریکاییها یک قدم نه بلکه چند قدم جلوتر می آیند و در این قضیه دو میلیارد دست درازی آنها به اموال کشورمان، اگر دولت به لحاظ حقوقی و سیاسی وظایفش را به صورت فعالانه و قاطعانه انجام ندهد، هیچ بعید نیست با کوچکترین بهانه ای بازهم آنها علیه کشور ما اعمال قانون کنند.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، حسین خسروی کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، ضمن محکومیت حکم دیوان عالی آمریکا در خصوص اموال بلوکه شده ایران، گفت: کاربرد واژه دستبرد آمریکا به دارایی های ایران نسبت درستی است. چرا که ایران در انفجار مقر آمریکایی ها حدود ۳6سال پیش در بیروت رخ داده هیچ نقش نداشته است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه آمریکایی ها تنها مدعی هستند که ایران در این انفجار نقش داشته است، افزود: چرا که این ادعا نیز چون همه ادعاهای ضد حقوق بشری شان علیه ایران، توسط کسانی چون احمد شهید و سایرین مطرح شده و هیچ اساس و وجاهت قانونی ندارد.
خسروی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی ها طبق حکمی غیر قانونی کشور ما را محکوم کردند و حدود دو میلیارد دلار از محل دارایی های بلوکه شده ملت ما را برداشت کردند تا به عنوان خسارت به خانواده های کشته شدگان آن ماجرا بدهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است آمریکایی ها در بحث ۱۱سپتامبر هم به اموال بلوکه شده ایران دست درازی کنند، اذعان داشت: البته در این قضیه بیشتر نوک پیکان به سمت عربستان سعودی است و اگر برای جمهوری اسلامی هم چیزی گفتند، طبیعتاً منتظر این فرصت می باشند.
این کارشناس سیاسی ضمن تأکید مجدد بر نقش عربستان در قضیه 11سپتامبر، بیان داشت: به همین دلیل  عربستان نیز تهدید کرده اگر آمریکا چنین کاری انجام داده و پیگیری قانونی را در این خصوص داشته باشد تمام دارایی هایش را که در کشور آمریکا به حراج می گذارد و به این طریق ضربه و شوک اقتصادی سنگینی به آمریکا وارد می کند.
خسروی سفر اخیر اوباما به عربستان را دلجویی آمریکا در این قضیه از این کشور دانست و خاطر نشان کرد:   سفر اوباما به عربستان و شرکت در جلسه شورای خلیج فارس در جهت اطمینان بخشی و تضمین دادن به عربستان بوده است.

وی برخورد قاطعانه دولت در قضیه دست درازی آمریکا به اموال بلوکه شده کشورمان را ضروری شمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هم بار ها تذکر دادند که اگر ما مقابل غربیها، عموماً مقابل آمریکا،(که  برخی دوستان داخلی که آنها را کدخدا تلقی می کنند) کوتاه بیاییم و قاطعیت و درایت لازم را نداشته باشیم تجربه ثابت کرده که آمریکایی ها پرروتر شده و یک قدم جلوتر می آیند.
 
این کارشناس سیاسی در ادامه یادآور شد: هر چه ما عقب نشینی کنیم آنها یک قدم نه بلکه چند قدم جلوتر می آیند و در این قضیه دو میلیارد دست درازی آنها به اموال کشورمان، اگر دولت به لحاظ حقوقی و سیاسی وظایفش را به صورت فعالانه و قاطعانه انجام ندهد، هیچ بعید نیست با کوچکترین بهانه ای بازهم آنها علیه کشور ما اعمال قانون کنند و بخش های دیگری از حقوقمان، من جمله دارایی های بلوکه شده ایران را ممنوع التصرف کنند.
 
خسروی با اتتقاد از عملکرد دولت در اجرای برجام گفت: دولت در اجرای برجام عجله کرد به طوری که خود آمریکایی ها نیز از این که ایران به سرعت به تعهداتش عمل کرده تعجب نمودند. چه زیبا بود به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)که شما مرحله به مرحله کا را انجام دهید.

وی در این خصوص مثالی آورد و گفت: مثلا اگر قرار بود، سانتریفیوژ ها را فریز کنند، وقتی این کار را کردند باید منتظر می ماندند، غذبی ها  نیز بخشی از تعهداتشون را انجام می دادند، بعد دولت اورانیوم را از کشور خارج می کرد تا آنها هم مجبور می شدند بخش دوم تعهداتشان را انجام دهند.
 
این کارشناس سیاسی در ادامه یا آور شد: ولی متأسفانه آنچه از ظاهر امر بر می آید و در اخبار رسانه ها نیز شنیده و دیده می شود، ما خیلی زودتر از آنچه غربی ها توقع داشتند همه تعهدت تمان را عملی کردیم.
 
خسروی عقب نشینی در عرصه دیپلماسی را به ضرر کشور دانسته و اظهار داشت: اگر این طور ادامه پیدا کند با ان روحیه استکباری که در غربی ها سراغ داریم، آنها بیشتر جلو می آیند که در آینده اصلاً به نفع جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 431448
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *