۰

کارت هدیه های ۱۵۰ هزار تومانی/۱۰میلیارد هبه داده ایم!

چهارمین جلسه شورای شهر تبریز در سال ۹۵ صبح امروز با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از تبریزبیدار، چهارمین جلسه شورای شهر تبریز در سال ۹۵ صبح امروز با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

به جز ۳ عضو دستگیر شده، ایران آهور غائب این جلسه است.
 
دبیری در ابتدای جلسه با اشاره به برگزاری مراسمی در روز شوراها در تهران با حضور رئیس جمهور گفت: آقای روحانی درباره شورا ها ۲ قول ارائه لایحه مدیریت واحد شهری و لایحه درآمدهای پایدار شهری را به مجلس دادند و ما نیز روز سه شنبه با چندروز تاخیر مراسمی را برگزار خواهیم کرد.
  وی افزود: روز کارگر را نیز به همه کارگران، خصوصا کارگران شهرداری که از جان خود برای خدمت به شهرمان می گذرند تا تبریز شهری مناسب برای شهر زندگی باشد تبریک می گویم و به مناسبت این روز نیز کارت هدیه ۱۵۰ هزار تومانی داده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: کلنگ زنی پروژه پارک الغدیر در میدان آذربایجان نیز با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی انجام شد و قرار است با احداث مجتمع بزرگ تجاری، تفریحی، که همه این ها جزو سیاست های شورا می باشد و نگاه شورا حمایت از سرمایه گذاری و درآمدهای پایدار است.
  دبیری گفت: با توجه به ضابطه مندی هبه، به جز در موارد خاص پروانه تخفیف هبه ارائه ندهند و اعضای شورا نیز در اینگونه موارد با شهرداری و شورا مکاتبه نداشته باشند و ما تلاش می کنیم در عوارض ساختمانی به عموم مردم هبه داده و به سمت مسائل مهم شهری حرکت کنیم و لوایح هبه بیش از یک یا دو لایحه نباشد.

   
نجفی پس از دبیری با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از کارگران، اظهار داشت: مجمسه یکی از کارگران شهرداری منطقه هفت که در تصادف رانندگی فوت کرد، نصب خواهد شد اما موضوعی که در یک هفته اخیر ما را اذیت کرده که در محله آقاجان قهوه سی از اول فروردین پروژه ای را آغاز کرده ایم که به دردسر افتاده ایم که مردم در اذیت هستند و نمی گذارند ما کارمان را انجام دهیم، پیشنهاد می کنیم که در این گونه مسائل کارشناسی تر تجدید نظر شود و شورای شهر تصمیم بگیرد یا به اول برگردیم یا ادامه دهیم.
  در ادمه جلسه خوشنواز، شهردار منطقه ۱۰ گزارشی از روند تصویب این پروژه و هزینه ۲۵ میلیاردی اجرای آن داد که چمنی نیز در واکنش گفت: این طرح در شورای ترافیک و کارشناسی تصویب شده و اجازه ندهیم برای خود شیرینی مصوبه اجرا نشود، این طرح مصوب شده و بدعت نگذاریم و نمی توان با فشار بیرونی طرح مصوب را اجرا نکنیم. جمعا ۱۰نفر از این پروژه متضرر می شود و این کار بدین معنی است که گویی می خواهیم جلوی پیشرفت شهر را بگیریم.  
این مسئله به دلیل خارج از دستور جلسه بودن مورد تصمیم گیری قرار نگرفت و بررسی آن به کمیسیون مربوطه محول شد.  
احتشام حاجی پور، به عنوان ناطق پیش از دستور جلسه امروز، با صلواتی نثار شادی روح شهدا، به کنایه گفت: صلوات را برای شادی شهدا نثار می کنیم که جانشان را ایثار کردند که اینجا هرکس هر چیزی را خوب می داند انجام دهد و روز کارگر را نیز تبریک می گویم چراکه از این روز استفاده ابزاری می شود و سال گذشته نیز در روز کارگر گفتم که نباید با کارگران عکس انداخت و اجازه نداد آنان در زیر چرخ بمانند و پرداخت به موقع حقوق و حق بیمه را رعایت کنیم.
  وی افزود: در شورای شهر تبریز و بقیه شوراها وظیفه نظارت بر مجموعه ضعیف شده و پس از دستگیری های اخیر به سرمایه اجتماعی و اعتماد و همدلی لطمه وارد شده است. 

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: فردی زیردیپلم دفتری به نام شورا باز می کند و همکاران شورا و شهرداری را گرفتار می کند و در این زمینه شورا  وظیفه نظارتی خود را ایفا نکرده است.  
باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به برگزاری جلسات این کمیسیون در شورای شهر سال سوم، گفت: تاکنون ۲۱ جلسه کمیسیون بودجه برگزار شده که ۷-۸ لایحه سرمایه گذاری حاصل از آن اقدامات اخیر در حوزه سرمایه گذاری است.
  وی افزود: در ۶ماه اخیر، یک میلیارد هبه به اشخاص حقیقی، بیش از ۳ میلیارد هبه به اشخاص حقوقی و ۵ میلیارد نیز به عوارض ساختمانی انجام شده و در مجموع ۱۰میلیارد تومان هبه انجام شده است.
  باغبان ادامه داد: در ۱۱ ماه سال ۹۴، ۱۸۰۰میلیارد تومان شهرداری درآمد داشته که از این میزان، ۱۳۰۰ میلیارد مختص مناطق و مرکز بوده و  ۴۰۰ میلیارد تومان آن نیز مختص سازمان های شهرداری است.
  وی تاکید کرد: از ۱۸۰۰ میلیارد تومان، ۶۰۰ میلیارد تومان پروانه ها، تراکم و تفکیک و تغییر کاربری، ۲۲۰ میلیارد ماده ۱۰۰، ۱۵۰ میلیارد فروش املاک سرقفلی، ۱۵۰ میلیارد فروش ارزش افزوده و ۱۵۰ میلیارد وام بوده است.
رئیس کمیسیون بودجه ادامه داد: املاک شهرداری نیز با ایجاد ارزش افزوده در ۲ سال اخیر بی نظیر است و در بحث سرمایه گذاری های مشارکتی نیز مطمئن باشید در ۴ سال آینده بالای ۵ هزار میلیارد تومان سهم شهرداری است و در رابطه با پرداخت حقوق، در سال ۹۲، ۲۷هزار میلیارد تومان حقق می دادیم که این رقم در سال ۹۳ به ۳۴ میلیارد و در سال ۹۴ به ۳۶ میلیارد تومان افزایش یافته است و امسال به دلیل برخی اتفاقات از جمله بازنشستگی، ۷۰۰ نفر از شهرداری رفته اند.
  باغبان اظهار داشت: در برخی پروژه ها میزان براورد های اولیه مثلا ۸ میلیارد بوده که پس از آغاز آن با افزایش چند میلیاردی شاهد بوده است.
  وی ضمن انتقاد از برخی اعضای شورای شهر گفت:  به گونه ای صحبت می کنید که گویی ما شهر را با وام اداره می کنیم، ما نه تنها کم ترین وام را گرفته ایم بلکه ۲۲۵ میلیارد تومان پول آیسان را داده  و به خودمان بازگردانده ایم، این ها اظهر من الشمس است.
  در ادامه جلسه نیز ادعای نجفی مبنی بر ارسال دفترچه وضعیت مالی شهرداری به اعضای شورا باعث تکذیب و واکنش اعضای شورا شد که محدث به طعنه گفت: حتما راهش طولانی است نیامده! انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 431811
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *