۰

دست رد بهارستانی ها بر سینه عارف

رای مردم بهارستان و رباط کریم می تواند این درس بزرگ را به اصلاح طلبان بدهد که مردم به نام ها رای نمی دهند بلکه فقط برای عملکرد و تلاش مسئولین ارزش قائل هستند.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی بهارستانه، حضور محمد رضا عارف نماینده منتخب مردم تهران،در شهرستان بهارستان و رباط کریم و حمایت قاطع وی از ابراهیم نکو نماینده فعلی مردکم بهارستان و رباط کریم در مجلس بهترین فرصت را فراهم کرد تا انتخابات دور دوم مجلس در این حوزه انتخابیه تبدیل به نظر سنجی میزان محبوبیت اصلاح طلبی در بین اقشار این منطقه شود.
با تعدد کاندیداها در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، پیش بینی به دور دوم کشیدن انتخابات در این حوزه کار بسیار سختی نبود به همین دلیل اصلاح طلبان ترجیح دادند در دور اول انتخابات از نامزد خاصی حمایت نکنند و با سکوت معنا دار خود فقط منتظر ماندند تا تکلیف نفرات راه یافته به مرحله دوم روشن گردد، البته یک عده از صاحب نظران معتقدند که اصلاح طلبان از همان ابتدا شانسی برای ابراهیم نکو در راهیابی به مجلس قائل نبودند و گمان می کردند نکو در دور اول انتخابات حذف خواهد شد.
البته حمایت نکردن اصلاح طلبان از ابراهیم نکو فقط بخاطر عدم اطمینان به آرای او نبود بلکه آنها به اصلاح طلبی نکو نیز اعتمادی نداشتند تا چند ماه قبل از انتخابات،آنها نکو را خارج از چارچوب اصلاح طلبی می خواندند و به همین دلیل از وی در همایش ها و جلسات خود دعوت به عمل نمی آوردند.
احتمالا اگر نامزدهای اصلاح طلبان درشهرستان رباط کریم و بهارستان رد صلاحیت نمی شدند و کاندیدای مد نظر آنها به انتخابات راه می یافت، اصلاح طلبان تمایل حمایت از دکتر نکو را هرگز به دل راه نمی دادند ولی وضعیت برای آنها جوری رقم خورد که نکو تنها گزینه نزدیک به اصلاح طلبان شد و به اعتراف خانم مروتی «چاره ای جز حمایت از نکو نبود»!
راهیابی ابراهیم نکو به همراه حجت السلام والمسلمین حسن نوروزی (اصولگرا) به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان با پیروزی اصلاح طلبان در استان تهران مصادف شد، پیروزی نامزدهای اصلاح طلب در تهران ،حامیان اصلاحات در منطقه را از سردی و کسلی رد صلاحیت خویش خارج کرد و آنها به طمع کسب صندلی های بیشتر و جلو افتادن از رقیب سنتی خویش در مجلس، وارد میدان شدند.
اصلاح طلبان با هدف کسب اکثریت صندلی های مجلس و دستیبابی به صندلی ریاست خانه ملت، در دوم انتخابات ابراهیم نکو را به عنوان نامزد لیست امید معرفی کرده و با ساماندهی نیروها و طرفداران خود و دعوت از چهره های سرشناس اصلاحات از جمله محمد رضا عارف و علی مطهری و ... به منطقه، برای نکو سنگ تمام گذاشتند،
اصلاح طلبان منطقه که روی حمایت و محبوبیت عارف حساب ویژه ای باز کرده بودند، با تدارک وسیع برای سفر وی، سعی داشتند از تمام پتانسیل موجود استفاده کرده و با راه اندازی موج اصلاح طلبی در منطقه ، آرای مردم را به نفع ابراهیم نکو بگردانند.
اما نه نصب پوستر های تبلیغاتی از عکس عارف در سطح شهرستان بهارستان و رباط کریم تاثیر زیادی بر روی رای مردم داشت و نه تبلیغات به راه افتاده در شبکه های اجتماعی، جوانان را برای رای دادن به نکو قانع کرد و با توجه به نتیجه انتخابات می توان گفت پروژه تهران سازی، شهرستان های بهارستان و رباط کریم با شکست سنگینی مواجه شد.
گرچه بی تاثیری حضور چهره های اصلاح طلب را می شد از همان جمعیت کمی که به استقبال از عارف آمده بودند وهمچنین از سخنرانی وی برای صندلی های خالی نیز حدس زد، اما طرفداران نکو را قانع نکرد که به جای امید بستن به قرار گرفتن در لیست امید، راهکار دیگری برای افزایش آرای نامزد مورد حمایت خود بیاندیشند.
دهم اردیبهشت ماه مردم بهارستان و رباط کریم با رای پر معنای خویش نه تنها فقط حجت السلام والمسلمین حسن نوروزی را به عنوان نماینده خود انتخاب نمودند بلکه ثابت کردند آنها به عملکرد افراد نگاه می کنند و دلبسته وعده و وعید ها نمی شوند.
مردم بصیر ناحیه بهارستان و رباط کریم نشان دادند که کاری ندارند که حامیان کاندیداها چه کسانی هستند، آنها که ناتوانی نکو در برآورده سازی انتظارات خود در طی چهار سال به خوبی لمس کرده بودند، ترجیح دادند خود برای آینده شهرستانشان تصمیم بگیرند و این بارهم حمایت امثال عارف و مطهری هم نتوانست روی رای آنها تاثیر گذار باشند.
مردم بهارستان و رباط کریم با رای خود اعلام داشتند که در میان خودشان کم عارف و مطهری ندارند و لازم نیست کسی از تهران یا هرجای دیگری بیاید و به آنها بگوید که به چه کسی رای بدهند، آنها که عملکرد نوروزی را در مجلس هشتم دیده بودند به راحتی آن را با عملکرد نکو در مجلس نهم مقایسه کرده و به این نتیجه رسیدن که حاج حسن نوروزی از ابراهیم نکو اصلح تر است و برایشان مهم نبود که چه کسانی از ابراهیم نکو حمایت می کنند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۹
کد مطلب: 431987
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *