۰

برای اعزام به حج باید از حفظ عزت حجاج مطمئن باشیم

یکی از مراجع تقلید با اشاره به مسئله حفظ عزت حجاج گفت: برای اعزام به حج باید از حفظ عزت حجاج مطمئن باشیم و این مسئله خط قرمز ما است.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سایت  فرهنگ نگار، آیت‌الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه امروز خود با اشاره به مسئله حج و سنگ‌اندازی‌های سعودی در راه اعزام حجاج ایرانی، اظهار داشت: طبق فرهنگ اسلام و اهل‌بیت حفظ عزت حجاج یکی از اموری است که باید به آن توجه شود و بر اساس سوابق و عملکرد نادرست آل سعود باید برای اعزام حجاج به حج مطمئن باشیم که عزت حجاج نگهداشته می‌شود.
وی با اشاره به حوادث سال گذشته در حج، افزود: حفظ عزت حجاج خط قرمز و شرط ما است و اتفاقات تلخی که در سال گذشته رخ داد نشان می‌دهد که عربستان توانایی حفظ امنیت حجاج را ندارد.
این مرجع تقلید ضمن اشاره به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر ابراز داشت: این فریضه از مهم‌ترین فرایض دینی و فلسفه وجودی طلاب است، پس طلاب باید معروف و منکر را تشخیص داده و در راه انجام این فریضه الهی گام بردارند چراکه ترک امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی سبب می‌شود تا اشرار بر جامعه تسلط یابند.
وی با اشاره به این موضوع که گاهی با سکوت کردن، معروف منکر تلقی می‌شود و بالعکس، ابراز داشت: دشمنان اسلام سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند تا شبهات را ترویج کنند و در سایت‌ها علیه دین مطالب فروانی مطرح می‌کنند.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: باید برای پاسخگویی به شبهات دشمنان در زمینه‌های مختلف افرادی تربیت شوند تا در این زمینه پاسخگو باشند و مقابل شبهات بایستند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب: 432693
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *