۰

همه ما یکی هستیم، ایرانی و افغانستانی نداریم و باید به اسلام فکر کنیم/ برخی در داخل تصور می‌کنند اگر با آمریکا تعامل داشته باشیم، دیگر دچار تنش نخواهیم شد

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: متأسفانه برخی در داخل تصور می‌کنند اگر با آمریکا تعامل داشته باشیم، دیگر دچار تنش نخواهیم شد. این درحالی‌که است که علت اصلی همه این تنش‌ها در منطقه، خود غرب است.
8به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از صبح توس، مراسم تقدیر از فعالان هنری و رسانه‌ای مدافع حرم با عنوان «هم‌سنگر مدافعان» با حضور سردار سعید قاسمی شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از خانواده‌های مدافعان حرم افغانستانی حضور داشتند، یکی از فرماندهان دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم، از زحمات پدران و مادران این شهدا قدردانی کرد.
سردار سعید قاسمی کاربرد اصطلاح ایرانی و افغانستانی را دسیسه دشمنان اسلام دانست و گفت: قلب تمام منطقه، کشور ایران است. همه ما یکی هستیم و ایرانی و افغانستانی نداریم. همه ما باید به امپراتوری بزرگ اسلام فکر کنیم. مرجع این تفکر امام خمینی (ره) است، چراکه ایشان هرگز برای اسلام حد و مرز قائل نبود.
وی با اشاره به چپاولگری دشمنان در طول تاریخ ایران، مرزهای کشور را فراتر از نقشه امروزی بیان کرد و افزود: در طول سالیان سال، هر زمان که به این کشور حمله می‌شد، بخشی از خاک ایران به تاراج می‌رفت. درحالی‌که شاهد هستیم در طول سه دهه پس‌ازانقلاب تاکنون، حتی یک وجب از مرزهای ایران اشغال نشده است.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: از برکت خون شهدای ایرانی و افغانستانی است که در تمام این مدت، حریم ایران اسلامی پابرجا مانده است.
قاسمی از مدل فکری برخی افراد انتقاد کرد و گفت: برخی این روزها با یک تز فکری خاص به مدافعان حرم و خانواده‌های آن‌ها می‌گویند که شما چرا برای دفاع به سوریه می‌روید و به شما چه ربطی دارد. در واقع باید گفت حتی با هزار استدلال نیز نمی‌توان این‌گونه افراد که به‌هیچ‌وجه در این وادی نیستند را سرخط کرد.
وی مدل فکری این افراد را با مدل فکری فتنه گران سال 88 یکی دانست و افزود: این‌ها پیروان همان افرادی هستند که در سال 88 شعار نه غزه، نه لبنان را سر دادند. آن‌ها جنگ سوریه و عراق را بی‌ربط با کشور ایران تصور می‌کنند.
این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه به دسیسه‌های آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: هیلاری کلینتون در کتابی اعتراف می‌کند که داعش را خودش خلق کرده است. او جنگ داخلی را بهترین راهکار نابودی مسلمانان می‌داند، چون به عقیده آن‌ها درهرصورت کشته شدن افراد از هرکدام از طرفین درگیری در جنگ‌های داخلی، به نفع آمریکا و متحدانش خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: بر اساس این تز، وقتی توپ دعوا داخل زمین مسلمانان بیفتد، بحران از غرب دور خواهد شد. چراکه بازارهای آن‌ها رونق یافته و باعث می‌شود اسرائیل حداقل تا دو دهه احساس امنیت کند.
وی با بررسی بخشی از تاریخ جنگ‌های افغانستان گفت: بحران کشور افغانستان از زمان پدیدار شدن طالبان و اشغال این کشور توسط آنان به اوج خود رسید. نطفه طالبان از ابتدا آمریکایی نبود، درست مشابه سازمان مجاهدین خلق که بعدها به انحراف کشیده شد.
این فرمانده دفاع مقدس با جدی خواندن خواب دشمنان برای مسلمانان، افزود: اگر همین امروز مطابق میل غرب رفتار کنیم و پرچم سفید تسلیم شدن را بالای سر بگیریم، اگر در مقابل آن‌ها سر تعظیم فرود آوریم، آیا آن‌ها بازهم با ما کاری نخواهند داشت؟ متأسفانه برخی در داخل تصور می‌کنند اگر با آمریکا تعامل داشته باشیم، دیگر دچار تنش نخواهیم شد. این درحالی‌که است که علت اصلی همه این تنش‌ها در منطقه، خود غرب است.
قاسمی با اشاره به شنیدن زخم‌زبان‌ها از عده‌ای، خطاب به مادران شهدای مدافع حرم، گفت: خیلی‌ها به شما زخم‌زبان می‌زنند و می‌گویند مگر دیوانه‌اید که اجازه می‌دهید فرزندانتان به سوریه بروند؟ روزی چند دلار به شما می‌دهند تا این کار را انجام دهید؟ این زخم‌زبان‌ها ناشی از یک انحراف فکری است. بگذارید زخم‌زبان‌هایشان را بزنند.
وی مادران شهدای مدافع حرم را دارای سواد و درک سیاسی ویژه‌ای دانست و بیان کرد: همین مادران شهدا گرچه به قول برخی، و در ظاهر از درک و شعور سیاسی برخوردار نیستند، اما در واقع همین‌ها هستند که فهمیدند باید فرزندانشان را برای دفاع از اسلام راهی سوریه و عراق نمایند. مادرانی که عکس فرزندان شهیدشان را در آغوش خویش می‌گیرند، بیش از هرکسی قدر و ارزش نعمت آزادی و امنیت را می‌دانند. البته باید گفت بسیاری از فواحش سیاسی و اقتصادی، بیش از دیگران از این خون متنعم خواهند شد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 432849
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *