۰

بی‌توجهی دولت قبل به تالاب هامون سبب نامگذاری زابل به عنوان آلوده ترین شهر جهان است!

رییس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: اگر توجه به تالابها از سالهای قبل شکل می گرفت امروز شهرستان زابل یکی از آلوده ترین شهرهای جهان نام نمی گرفت.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری اوشیدا معصومه ابتکار در آیین اعطای دیپلم ثبت ذخیره گاه زیست‌کره هامون در دانشگاه زابل اظهار داشت: اگر توجه به تالابها از سالهای قبل شکل می گرفت امروز شهرستان زابل یکی از آلوده ترین شهرهای جهان نبود بنابراین مجلس دهم عنایت بیشتری در مقابله با گرد و غبار در منطقه سیستان داشته باشد.

وی افزود: در نخستین نشست هیات وزیران در دولت یازدهم اشتباه محاسباتی در بی توجهی به تالابها اصلاح و برای احیای دریاچه ارومیه تصمیماتی اخذ که این نشان دهنده توجه دولت تدبیر و امید به محیط زیست و احیای تالاب ها است.

وی با بیان اینکه، دولت یازدهم در شرایط بسیار سخت اقتصادی، وضعیت عمومی کشور و محاسبات بین المللی را تحویل گرفت افزود: متاسفانه دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که نه تنها در شرایط اقتصادی و حقوقی بد با تورم ۴۰ درصد قرار داشت بلکه در شرایطی که بیشتر تالاب ها خشکیده بود کشور را تحویل گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل بی توجهی در مدیریت، تالاب ها یا به طور کامل خشک شده بودند و یا در معرض خشکی قرار داشت.

وی تصریح کرد: هم اینک ۳۵ درصد از تالاب هامون بر اساس آمارهای موجود آبگیری شده است که این میزان تفاوت چشم گیری با سالهای قبل دارد همچنین بسیاری از موانع خود ساخته ورود آب به تالاب هامون نیز برداشته شده است.

وی ابراز داشت: هامون، میراث مشترک ایران با افغانستان است بنابراین جامعه بشری برای حفظ میراث مشترک بین ایران وافغانستان همراهی لازم را داشته باشند.

ابتکار با اشاره به اینکه، با اعطای لوح تالاب بین المللی هامون، این تالاب به ذخیره گاه های زیست محیطی ایران اضافه شده است افزود: با احیای تالاب هامون شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 432952
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *