۰
جان کربی در گفتگو با القدس العربی؛

همچنان با رفتارهای ایران در منطقه مخالفیم/ از خاورمیانه دست برنمی‌داریم

"پس از حدود دو سال مذاکره با اتحادیه اروپا و گروه1+5 و تلاش برای اجرای توافق اتمی می توان گفت که پایبندی به برجام ضامن این خواهد بود که برنامه اتمی ایران مسالمت آمیز باقی خواهد ماند."
همچنان با رفتارهای ایران در منطقه مخالفیم/ از خاورمیانه دست برنمی‌داریم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، "جان کربی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه "القدس العربی" مدعی شد: واشنگتن همچنان با رفتار بی‌ثبات‌ کننده ایران به شدت مخالف است و ما از منطقه خاور میانه دست بر نمی داریم.
جان کربی در ادامه و طی ادعایی به القدس العربی گفت: ما مخالف سیاست های ایران در چند منطقه از جمله علیه شرکای آمریکا در خلیج [فارس] و حمایت آن از نمایندگانش در مناطقی مانند سوریه و یمن هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  افزود: درباره سیاست خارجی آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا برای یافتن راه‌حل سیاسی مبتنی بر مذاکره برای بحران سوریه تلاش می‌کند. 
 
کربی در ادامه مدعی شد: اقدامات نظام سوریه فقط به افزایش محبوبیت گروه‌های تروریستی کمک کرده است و روسیه مسئولیت ویژه‌ای در اعمال فشار بر نظام برای پایان دادن به حملاتی که شهروندان را از بین می‌برد، دارد. 
کربی ادامه داد: در بیانیه وین از طرف های بین المللی حامی سوریه خواسته شد تا درگیری در همه مناطق سوریه را متوقف کنند و ایران یکی از شرکت کنندگان نشست وین بود. بنابراین باید از نفوذ خود برای پایبند بودن گروه های شیعی به توقف حملات استفاده کند.
وی در ادامه ادعاهای خود از ایران خواست تا شبه نظامیان شیعه را برای پایبندی به آتش بس تحت فشار قرار دهد و ختلافات عمیق میان آمریکا و ایران به قوت خود باقی است.
کربی ادامه داد: پس از حدود دو سال مذاکره با اتحادیه اروپا و گروه1+5 و چند ماه تلاش برای اجرای توافق اتمی می توان گفت که پایبندی به برجام ضامن این خواهد بود که برنامه اتمی ایران مسالمت آمیز باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: آژانس بین المللی انرژی اتمی اقداماتی را در راستای تقویت تعهد به برجام اتخاذ کرد که نمونه آن نظارت مداوم بر تاسیاست اتمی ایران است.
کربی افزود: همچنان تحریم های ما بر ایران در ارتباط با برخی مسائل از جمله ادامه برنامه موشکی پابرجاست به اضافه اینکه آمریکا تحریم های جدیدی را بر برخی شخصیت ها و شرکت های مرتبط با توسعه برنامه موشک های بالستیک اعمال کرده است زیرا این اقدام را نقض تعهدات بین المللی می داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  در ادامه خاطر نشان کرد: ما در دفاع از امنیت خود و متحدان و شرکای آمریکا در منطقه کوتاهی نخواهیم کرد.
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 433098
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *