۰
حبیب ترکاشوند

جهان‌نیوزها توقیف می‌شوند تا هویت واقعی کاسبان تحریم و تاجران برجام را فاش نسازند

هنوز فراموش نکرده‌ایم جملات نغز روحانی را در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات:« توقیف باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد» پس چرا برای سایت جهان‌نیوز توقیف اولین کلمه بود نه آخرین؟
جهان‌نیوزها توقیف می‌شوند تا هویت واقعی کاسبان تحریم و تاجران برجام را فاش نسازند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سایت جهان نیوز توسط هیات نظارت بر مطبوعات توقیف شد. آنهم با استناد به بند ١١ ماده ٦ و مستند به تبصره ذیل ماده ١٢ قانون مطبوعات یعنی پخش‌ شایعات‌ و مطالب‌ خلاف‌ واقع‌ و یا تحریف‌ مطالب‌ دیگران اما اینکه جهان نیوز کدام مطلب خلاف واقع را منتشر کرده، به کدام شایعه دامن زده و یا کدام مطلب خلاف واقع را تولید و منتشر کرده؟ سوالاتی است که هنوز هیات نظارت بر مطبوعات پاسخی بدانها نداده است.
جهان نیوز توقیف شد تا معیاری باشد برای سنجش نقدپذیری دولت یازدهم در اذهان عمومی جامعه. جهان نیوز توقیف شد تا اغازی باشد بر بستن دهان منتقدان درسال پایانی دولت همان بستن دهانی که رئیس جمهور پناه برد از آن به خدا. هنوز فراموش نکرده‌ایم جملات نغز روحانی را در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات:« توقیف باید آخرین کلمه در یک رسانه باشد» پس چرا برای سایت جهان‌نیوز که منتقد دولت است توقیف اولین کلمه بود نه آخرین؟ اصلا ماجرا چیست و چرا باید جهان نیوزها توقیف شوند؟
صفحه تقویم 29 خرداد 96 را نشان می‌دهد. یعنی اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری 96 فقط 360 روز فرصت باقی است. وقتی نمانده پس باید دستی جنباند.
سه سال و اندی از دولت یازدهم می گذرد و در هر سخنرانی دولتمردان دو موضوع همیشه برجسته است:« منتسب کردن تمام مشکلات به دولت قبل و دادن وعده‌هایی که مشخص نیست چه زمانی قرار است محقق شوند».
اگر رکود بی‌سابقه در کشور حکم‌فرماست مقصرش دولت سابق است نه دولت یازدهم. اگر با مشکل اشتغال جوانان مواجهیم باید سراغ دولت احمدی‌نژاد رفت و دامن دولت یازدهم از این امر مبراست. اگر کارخانه‌ها هر روز یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند  ربطی به این دولت ندارد و قس‌علی‌هذا.
قرار بود عزت به پاستور ایرانی برگردد. عزت برنگشت که هیچ! مسئولان رسمی کشورمان برای مذاکره درباره حج تمتع مورد بازرسی قرار می گیرند و صدایی هم از دولت بلند نمی‌شود.
طرح مسکن مهر که صدها هزار نفر از مردم ایران (که صاحبخانه شدن خود را در رویا هم نمی‌دیدند) را صاحبخانه کرد مزخرف خوانده می‌شود و طرحی به نام «مسکن اجتماعی» که ابتکار دولت یازدهم است بایستی جایگزین شود اما اینکه مسکن اجتماعی الان دقیقا کجاست و کی قرار است از پرده برون آید شاید روزگاری دیگر!
برجام که به ادعای رئیس جمهور همچون آفتاب تابان است پس از 5 ماه از اجرایی‌شدن و عدم تحقق وعده‌های طرف مقابل، اکنون در پس ابرهای تیره تردید جامعه پنهان شده است و عن‌قریب است که غروب کند.
قرار بود برجام مشکل رکود، معیشت، اشتغال، ازدواج و حتی آب‌خوردن مردم را حل کند اما اکنون آن مشکلات حل نشده که بماند، هر روز کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل می‌شود و صدها کارگر به جمع بیکاران اضافه می شوند.
قرار بود پس از اجرای برجام صدها میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران آزاد شود الان نه تنها آن پولها آزاد نمی‌شوند که هیچ هر کسی هوس کند می‌تواند اموال ایران را در دادگاهی فرمایشی مصادره کند و دریغ از اندکی تدبیر دولت تدبیر و امید در این باره.
اگر روزی رئیس سازمان انرژی اتمی از بدعهدی غربی‌ها سخن می‌گفت متهم به بی‌اطلاعی شد و افراد خاصی که به تعداد انگشتان یکدست بودند برای موضگیری درباره نحوه اجرای برجام معرفی می‌شدند هم اینک نفر اول مذاکرات نیز اعتراف دارد که تحریم ها فقط روی کاغذ برداشته شده. البته احتمالا مشکل اینجاست که ظریف نیز چشمان خود را همانند منتقدان بسته است باید چشمانش را باز کند و ببیند تحریم‌ها برداشته شده.
چند صباحی با وعده‌های برجامی ذهن جامعه را به دنبال خود کشاندند و دوگانه «برجامیان» و «نابرجامیان» درست کردند تا هر کسی سخنی گفت با این دوگانه سنجش شود. اگر به تمجید برجام پرداخت که اعتدالی است و اگر از مطالبات مردم سخن گفت و از لغو تحریم‌ها پرسید در پازل نابرجامیان جای خواهد گرفت و باید برچسب کاسب تحریم بر او گذاشت تا خلع ید شود.
الان زمانی است که آن همه وعده بایستی جامه عمل بپوشد و اگر مشخص شود که همه آنها توخالی و عاری از حقیقت بوده برای دولت به چالشی اساسی تبدیل خواهد شد. چالشی که ممکن است خرداد 96 کار دست دولت دهد. پس باید دهان منتقدان را بست و رسانه‌هایی که واقعیت‌ها را انتشار می‌دهند توقیف شوند تا نتوانند افشاگری کنند.
جهان نیوزها بسته می‌شوند تا هویت واقعی کاسبان دیروز تحریم و تاجران امروز برجام را فاش نسازند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 433334
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *