۰
سرویس اطلاعات فرانسه اعلام کرد

هر هفته 100 تروریست از ترکیه برای پیوستن به داعش وارد سوریه می‌شوند

یک روزنامه فرانسه به نقل از گزارش‌های سرویس اطلاعات این کشور اعلام کرد که هر هفته 100 تروریست از مرز ترکیه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش وارد خاک سوریه می‌شوند.
هر هفته 100 تروریست از ترکیه برای پیوستن به داعش وارد سوریه می‌شوند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، روزنامه فرانسه‌ای «لو فیگارو» چهارشنبه (امروز) از تدام ورود تروریست‌ها از مرزهای ترکیه به داخل سوریه خبر داد.
به گزارش وبگاه خبری «العهد» لبنان، این روزنامه به نقل از منابع وابسته به سرویس اطلاعات نظامی فرانسه نوشت: « مطابق گزارش‌های اطلاعات فرانسه، همچنان نزدیک به 100 تروریست هر هفته برای پیوستن به صفوف گروه تروریستی داعش از طریق مرزهای ترکیه به سوریه وارد می‌شوند».
هنوز اطلاعات فرانسه به این سخنان و گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.
دولت فرانسه بعد از عملیات تروریستی شهر نیس که منجر به کشته شدن بیش از 80 شهروند این کشور شد، از جمله جنگنده‌های خود به مواضع تروریست‌ها در سوریه خبر داد.
ورود تروریست‌ها از خاک ترکیه به سوریه بارها از سوی منابع داخلی این کشور و سرویس‌های اطلاعات برخی کشورها تأیید شده است.
مرزهای ترکیه با سیطره داعش و برخی از گروه‌های تروریستی بر شمال سوریه گذرگاه مناسبی برای ورود تروریست‌ها از اقصی نقاط جهان به سوریه بوده است.
افرادی که در سایر کشورها گرایش‌های سلفی تکفیری دارند، با تبلیغات مبلغان وهابی و سلفی شستشوی مغزی شده و سپس راهی ترکیه می‌شوند تا از این طریق خود را به گروه‌های تروریستی و داعش برسانند.
پس از اعلام خبر عادی سازی روابط ترکیه و روسیه که به دنبال سرنگونی بمب افکن روسیه توسط جنگنده ارتش ترکیه در شمال سوریه متشنج و به کلی قطع شده بود، روسیه اعلام کرد که ترکیه موافقت کرده است مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها بسته و اجازه رفت و آمد آن‌ها در مرزهای این دو کشور را نخواهد داد.
پیشتر نیز «الکساندر کینشاک» سفیر مسکو در دمشق از احتمال بسته شدن مرز ترکیه با مرز بر روی تروریست‌ها خبر داده بود.
انتهای پیام/فارس
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 434295
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *