۰
کارشناس مسائل سیاسی:

روحانی خود را ملزم به اجرای منویات رهبری نمی‌داند/ رئیس جمهور برای توزیع سیب زمینی اثبات صدق کند/ دولت دنبال معجزه است!

کارشناس سیاسی با اشاره به معرفی وزرای سه وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی برای اخذ رأی اعتماد، گفت: اگر روحانی خود را ملزم به اجرای منویات رهبری بداند باید فتنه را جزو خطوط قرمز خود به حساب می‌آورد.
روحانی خود را ملزم به اجرای منویات رهبری نمی‌داند/ رئیس جمهور برای توزیع سیب زمینی اثبات صدق کند/ دولت دنبال معجزه است!
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، محمدرضا عرب پور، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو باخاورستان، با اشاره به معرفی سه وزیر برای اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:اگر روحانی خود را ملزم به اجرای منویات رهبری بداند باید فتنه را جزو خطوط قرمز خود به حساب می‌آورد.
 
وی با بیان اینکه عوامل فتنه کوشیدند اساس نظام را از بین ببرند، تصریح کرد: از این رو نمایندگان مجلس شورای اسلامی  با عدم رأی اعتماد به وزرا وظیفه سنگینی بر عهده دارند همچنین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز باید در مقابل معرفی این سه وزیر واکنش نشان دهند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه روحانی سه وزیر مستعفی را وادار به استعفا کرد، افزود: وزیر آموزش و پرورش به علت اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل حمایت از فسق و فجور و وزیر ورزش و جوانان به دلیل بی احترامی به ایرانیان شایسته ریاست این وزارتخانه ها نبودند.
 
وی با بیان اینکه روحانی تبلیغات اننتخاباتی خود را آغاز کرده است، خاطر نشان کرد: با این وجود به دلیل ناکامی های برجام، عدم رسیدگی به امورات ملت، حقوق های نجومی و طرد شخصیت های انقلابی، احتمال رای دوباره وی به صفر می‌رسد زیرا ملت ایران قطعا کسی را تنها وعده داده و به آن عمل نکند رأی نخواهند داد.
 
عرب پور با اشاره به اینکه روحانی در چند ماه پایانی فعالیتش به دنبال معجزه است، ادامه داد: رئیس جمهور با تکیه بر فعالیت هایش در چند ماه آخر به دنبال جلب رای و جلب اعتماد مردم است با این وجود این امر چیزی جز معجزه نیست.
 
وی با اشاره به توزیع سیب زمینی در میان اقشار ضعیف جامعه از سوی دولت، بیان کرد: سال گذشته دولت تدبیر و امید 700 تن سیب زمینی را امحاء کرد و امسال شاید می کوشد عاقلانه عمل کند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: روحانی توزیع سیب زمینی بین قشر ضعیف جامعه در دوره قبل را هوچی بازی خواند که در راستای کنترل رفتارهای انتخاباتی انجام شده است لذا این بار خود باید برای توزیع سیب زمینی اثبات صدق کند.
 
وی با بیان اینکه دولت پس از سه سال که سرمایه کشور را از دست داده، پی به اشتباهات مدیریتی خود برده است، اضافه کرد: سال 92 دولت اعلام کرد که هر روز تاخیر در اجرای برجام 170 میلیون دلار برای کشور ضرر دارد اما امروز می گوید صبر کنید تا برجام به ثمر برسد.
 
عرب پور با طرح این سوال که آیا برجام برای سیب و گلابی امضا شده است؟، اظهار کرد: دولت همان مردمی را که بر اساس گفته های خودشان متوقع شده اند را دعوت به صبر می کند و این در حالی است که آمریکا تا زمانی که ایران را تابع خود نسازد هیچ اقدامی در راستای بهبود روابط نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 435077
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *