۰
سعید زیبا کلام در مجمع بینش مطهر اصفهان:

وزیر ارشاد جدید می گوید فرهنگ از سیاست جداست/ سکولاریزم مگر باید تابلو داشته باشد؟

این کارشناس سیاسی گفت: پاسداشت شهدای انقلاب این نیست که ما هر سال در ایام خاصی دور هم جمع شویم و سرود بخوانیم و مراسمی آیینی را تکرار کنیم، باید با این حرکات وداع کنیم چراکه اتفاقی نمی افتد.
وزیر ارشاد جدید می گوید فرهنگ از سیاست جداست/ سکولاریزم مگر باید تابلو داشته باشد؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،
دکتر سعید زیبا کلام  عصر پنج شنبه ۱۳ آبان به مناسبت روز دانش آموز به دعوت مجمع بینش مطهر و در تالار هنرسرای خورشید اصفهان سخنرانی خود را با موضوع «پایان تفکر انقلاب اسلامی با استکبارستیزی منافقانه لیبرال ها» به سمع شرکت کنندگان در جلسه رساند.
زیبا کلام گفت: نقطه آغاز استکبارستیزی شناخت استکبار است. استکبار قدرتی است که میخواهد به ناحق سیطره و سلطه خود را اعمال کند. در زمان تسخیر لانه جاسوسی به صورت متمرکز برای ما روشن بود که استکبار کیست و چیست و این شناخت منجر به اشغال لانه جاسوسی توسط دانشجویان ما شد.
وی افزود: امروزه استکبار قیافه خاصی پیدا کرده است. از استکبار آمریکا در نقش متمرکزترین و متبلورترین قدرت مجموعه استکباری، به عنوان کدخدا یاد می شود و زمزمه می شود که باید با او مذاکره کنیم و دمش را ببینیم. دیگر جریان این نیست که اقشار مردم تصویر روشنی از استکبار داشتند بلکه ما با یک جریان پیچیده ای مواجه شده ایم. استکبار امروز ابعاد و بازوانی پیدا کرده و نمودها و تجلیات متفاوتی پیدا کرده و بالتبع استکبارستیزی هم پیچیده تر می شود.
استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: آمریکاییها ظرف ۳۰ سال گذشته انواع توطئه ها را طراحی و اجرا کردند و موفقیتی پیدا نکردند چرا که ایستادگی و هوشیاری و مقاومت ملت مانع موفقیت آنها می شد. تحریم از سال ۵۸ به صورت عمومی شروع شد و در سنوات اخیر متمرکزتر و پیچیده تر و فراگیرتر شد اما ضعفی از ملت ایران دیده نشد.
وی اعلام کرد: چندی پیش جان کری توسط سناتورهای جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنا مورد انتقاد قرار می گیرد که چرا با ایران مذاکره کرده است و چرا ایرانیها صحبت از برچیده شدن تحریم می کنند؟ آنها گفتند جا دارد کماکان بر مسیر سابق تحریم ها و افزایش و بسط آنها حرکت کنیم و ایران را به مرحله فروپاشی یا تسلیم برسانیم.
جان کری در پاسخ می گوید که شما اشتباه می کنید و این اتفاق هیچوقت نمی افتد، و تمام متخصصان ما در عرصه های راهبردی، امنیتی، مالی، اقتصادی، مواد غذایی، انرژی و نظامی برآنند که این اتفاق نخواهد افتاد.
زیباکلام تصریح کرد: این گفتگوها در حالی صورت می گیرد که هیچکدام توسط مطبوعات درباری دولت تدبیر منعکس نمی شود.
مطبوعات دربار زر و زور
سفیر اسبق ایران در کشور فیلیپین ضمن انتقاد از مطبوعات گفت: در حالی که متخصصان گوناگون آمریکایی و غربی معتقدند که تحریم ها آنقدرها کارگر نیست و فقط ابزاری بوده در جهت کشاندن ایران به پای مذاکره، مطبوعات دربار زر و زور مدام در حال بزرگنمایی فشار وارده از ناحیه تحریم هستند و حتی مسئله آب آشامیدنی را به تحریم وابسته می دانند.
او افزود: استکبار آمریکا به این نتیجه رسیده که با برخورد نظامی و سیاسی یعنی تحریم نمی تواند ملت ایران را به زانو در آورند و از بیرون نمی توانند انقلاب را از بین ببرند و باید روی ملت ایران و عدم رضایتشان کار کنند و این نارضایتی را باید برخی از اعادی مستقیم و غیر مستقیمشان بزرگنمایی کنند تا آنجا که ملت احساس کند دیگر ایران جای زندگی نیست، و امروزه کسانی که این بزرگنمایی را باور کردند از ایران رفتند.
زیبا کلام خاطرنشان کرد: ایرانی ها هرگاه با مقابله آشکار و علنی مواجه می شوند متحد می شوند، اختلافات را کنار می گذارند و به صورت ید واحده ای عمل می کنند و کار را برای دشمن دشوارتر می کنند. امروز بخشی از حاکمیت و نظام ما چیزی به نام استکبار نمی شناسد، هرچند برای حفظ ظاهر برای ۱۳ آبان پیام داده می شود، سر مزار شهدا و مرقد مطهر برای سالگرد انقلاب حضور پیدا می کنند اما اصلا و ابدا قائل به وجود استکبار نیستند و برعکس می گویند ما نمی توانیم پشت به دنیا کنیم و با دنیا قهر کنیم.
وی افزود: امروزه برای آقایان، آمریکا و هم پیمانانشان «دنیا» محسوب می شوند. چه کسی گفته که باید به دنیا پشت کرد و قطع رابطه کرد؟ ما با کدام کشور دنیا قطع رابطه کردیم؟ این چه نسبت غلطی است، آنچه ما می گوییم این است که اگر کشوری به دنبال سیطره و تسلط بر کشور است ما آن رابطه را نمی خواهیم. این در حالی است که حتی در خصوص آمریکا این ما نبودیم که رابطه را قطع کردیم.
وی با بیانی منتقدانه گفت: امروز رییس جمهور مملکت رسما و علنا می گوید برجام فاز اول ما است و تازه شروع کار است و ما برجام ها خواهیم داشت؛ می گوید ما اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید با کدخدا کنار بیاییم. در ایران امروز، بخشی از حاکمیت با بخش دیگری از حاکمیت رسما یکی بدو می کند، چیزهایی که توسط رهبری گفته می شود بلافاصله در سخنرانی رسمی و علنی نفی و نقض می شود.
استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: در ایران اجرای کودتای مخملی سخت و دشوار است اما می توان به نحو دیگری در صندوق ها کودتای دیگری انجام داد و شخصیت هایی را از آن در آورد که مشکلات ایران را اصلا در ارتباط با رفتارهای استکباری آمریکا نمی بیند و هیچ اعتقادی به اقتصاد درون زا و تکیه بر توانمندی ها ندارد.
سه ضلع استکبار
وی هشدار داد: استکبار آمریکایی از یک طرف و طرف دیگر بخشی از حاکمیت که به مقدار زیادی آنچه که آمریکاییها می خواهند را تحقق می دهند دو ضلع استکیار هستند و من می خواهم بگویم که ضلع سومی هم هست و آن اینکه برخی از رجال سیاسی و نهادها هر جایی که تجاوز و تعدی به بیت المال صورت می گیرد لاپوشانی می کنند.
زیباکلام حاصل این خطا را بدبینی ملت ایران دانست و گفت: مردم این رفتار را به کل نظام تعمیم می دهند، در حالی که اینطور نیست که همه حاکمیت ما فاسد و آلوده و ویژه خوار و رانت خوار باشد، شخصا عده زیادی از آنها را می شناسم که بسیار پاکدست هستند.
زیبا کلام با اعتراض گفت: چرا ویژه خواران را در هییت حاکمه پناه می دهیم و تحمل می کنیم؟ اینها ضربات مهلکی به انقلاب می زند. این روش بسیار نابخردانه است. بنده وظیفه خود می دانم که به حرمت این روز و به حرمت پاکی ها و گام های پاکان تا به امروز  اعلام کنم این ضلع استکبار انقلاب ما را آرام آرام فرسایش می دهد و از بین می برد.
وی تاکید کرد: همانقدر که باید حساس باشیم نسبت به سیاستهای آمریکا و به حضور ناوگان های آمریکایی و نسبت به حاکمیت کسانی که با انقلاب بیگانه اند، باید با ویژه خواران و حضور افراد ناسالم و ناصالح بر مسند قدرت و با کسانی که اشرافیت و بی عدالتی را رایج کردند مبارزه کنیم.
مراسم آیینی اینگونه بی فایده است
وی تصریح کرد: پاسداشت شهدای انقلاب این نیست که ما هر سال در ایام خاصی دور هم جمع شویم و سرود بخوانیم و مراسمی آیینی را تکرار کنیم، باید با این حرکات وداع کنیم. اگر به جای روزی ۳ وعده مرگ بر آمریکا روزی ۱۷ بار بگوییم هم اتفاقی نخواهد افتاد. آن هم در حالی که نمایندگان آن برخی از حاکمیت ما را گرفته اند.
پزوهشگر و نویسنده کشورمان اعلام کرد: امروز آمریکاییها در اندیشکده هایشان و در کمیته روابط خارجی شان از یک فرصت طلایی صحبت می کنند و این در تاریخ انقلاب ما بی سابقه است. نظرشان این است که باید یک مقدار تحریم ها را شل تر کنند چرا که نزدیک انتخابات است و این کار اقدامی است تا بار دیگر کسانی که در راستای سیاست های راهبردی آنها عمل می کنند انتخاب شوند.
وی اضافه کرد: من امروز اعلام  می کنم که نظام تحریم ها را آمریکایی ها به هیچ قیمتی دست برنمی دارند و اگر ما از کل ماجرای انقلاب عقب نشینی کنیم و به ۵۷ برگردیم هیچ اتفاقی نمی افتد. من این حرف را از روی مطالعات زیادی که در آثار رجال سیاسی و تحلیلگران آمریکایی اعم از اسبق، سابق و حال دارم اعلام می کنم.
وی توضیح داد: آنها اجماع دارند که تحریم ها باید بماند و تحریم ها کار می کند به ویژه با اهالی تدبیر و عقلانیت و راستگویی… این در حالی است که اگر به سال ۵۷ هم برسیم به خان نهایی می رسیم و آن اینکه تجربه آمریکاییها در این سالها تجربه ای مبتنی بر شناخت لایه های پنهان فرهنگ جامعه ما است. آنها دریافته اند که این فرهنگ تهدیدی برای آنها است و متاسفانه عده ای به نمایندگی آمریکاییها دارند این فرهنگ را مثل موریانه می خورند.
سکولاریسم چراغ چشمک زن ندارد
زیبا کلام در پایان گفت: جایی که وزیر ارشاد جدید می گوید فرهنگ از سیاست جداست، سکولاریزم مگر باید تابلو داشته باشد؟ جدایی دین از سیاست مگر باید چراغ چشمک زن داشته باشد؟ آمریکاییها تازه متوجه شدند این اشک هایی که مردم در عزای حسین علیه السلام می ریزند و سینه زنی ها و محرم هر کدام می تواند تهدیدی در برابر خوی استکبارمآبانه آنها باشد.
وی گفت: امروز عده زیادی در داخل کشور به عنوان استاد دانشگاه استکبار را غسل تعمید می دهند و می گویند جمهوری اسلامی برای نگه داشتن جوش و خروش انقلابی خود، مترسک غرب و استکبار را علم کرده است! این مسیر که ما به سمت آن می رویم مسیر حفظ و تحکیم انقلاب نیست. جا دارد که در رفتار سیاسی مان تجدید نظر کنیم.
انتهای پیام/ندای اصفهان
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 435280
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *